Frankh Skrevet 1. mars 2023 Skrevet 1. mars 2023 Hei, Jeg har laget meg ett script i .vb for å få varmepumpen til å oppføre seg slik jeg vil. Det meste virker nå men jeg klarer ikke å få scriptet til å forandre viftehastigheten. Her er ett utdrag: Sub Main(ByVal Parm As Object) Dim ChangeFanSpeed As Integer = 2326 Dim ChangeMode As Integer = 2327 Dim ChangeTemperature As Integer = 2329 Dim CurrentTemperature As Integer = 2043 Dim temperatureTolerance As Integer = 1 'justerer temperaturen hvis vi er utenfor dette intervallet Dim mediumFanSpeed As String = "Medium_High" Dim highFanSpeed As String = "High" Dim lowFanSpeed As String = "Medium" Dim Success As Boolean = False ' Hent gjeldende temperatur fra sensoren Dim currentTemp As Double = hs.DeviceValueEx(CurrentTemperature) ' Hent ønsket temperatur fra Change Temperature enheten Dim desiredTemperature As Double = hs.DeviceValueEx(2409) ' Sjekk om det er nødvendig å justere temperaturen If currentTemp < desiredTemperature - temperatureTolerance - 2 Then ' endret her ' Sett viftehastighet til High hs.SetDeviceString(ChangeFanSpeed, highFanSpeed, True) ' Sett varmepumpen i varme-modus hs.SetDeviceString(ChangeMode, "Heat", True) ' Sett temperaturen til 30 grader Success = hs4.SendControlForFeatureByValue(ChangeTemperature, 30) ElseIf currentTemp < desiredTemperature - temperatureTolerance Then ' Sett viftehastighet til medium hs.SetDeviceString(ChangeFanSpeed, mediumFanSpeed, True) ' Sett varmepumpen i varme-modus hs.SetDeviceString(ChangeMode, "Heat", True) ' Øk temperaturen Success = hs4.SendControlForFeatureByValue(ChangeTemperature, desiredTemperature + temperatureTolerance) 'hs.SetDeviceValueByRef(ChangeTemperature, desiredTemperature + temperatureTolerance, True) ElseIf currentTemp > desiredTemperature + temperatureTolerance Then ' Sett viftehastighet til low hs.SetDeviceString(ChangeFanSpeed, lowFanSpeed, True) ' Sett varmepumpen i varme-modus hs.SetDeviceString(ChangeMode, "Heat", True) ' Senk temperaturen Success = hs4.SendControlForFeatureByValue(ChangeTemperature, desiredTemperature - temperatureTolerance) 'hs.SetDeviceValueByRef(ChangeTemperature, desiredTemperature - temperatureTolerance, True) Else ' Sett viftehastighet til low hs.SetDeviceString(ChangeFanSpeed, lowFanSpeed, True) ' Sett varmepumpen i varme-modus hs.SetDeviceString(ChangeMode, "Heat", True) ' Sett temperaturen til ønsket temperatur Success = hs4.SendControlForFeatureByValue(ChangeTemperature, desiredTemperature) 'hs.SetDeviceValueByRef(ChangeTemperature, desiredTemperature, True) End If End Sub Når jeg sjekker device så forandrer klokkeslettet seg, men ikke verdien. Noen som ser hva jeg har gjort galt? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.