Decibel Skrevet 9. mars 2023 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har merket meg at jeg i perioder får svært mye mindre data fra min Tibber Pulse, via Tibberseer. Jeg har merket meg at dette som oftest skjer på dagtid, når solcellene produserer mye strøm. I dag tok jeg derfor å testet ut teorien. Jeg startet lading av bilen, noe som fikk forbruket til å være større enn produksjonen. Da fikk oppdateringer på alle verdier med få sekunders mellomrom. Så skrudde jeg av laderen, slik at jeg leverte til nettet, og alle oppdateringer stanset. De kom umiddelbart tilbake når jeg startet ladingen igjen.. Så lenge jeg produserer mer enn jeg bruker så ser det ut som om jeg kun får målinger på noen få verdier en gang i timen. Er det noen med en god forklaring? Siter
Moskus Skrevet 10. mars 2023 Skrevet 10. mars 2023 Er det dønn likt på developer.tibber.com? Hvis det ikke er likt, så er det jo noe i TibberSeer. Er det imidlertid likt der, må du spørre Tibber. Siter
Decibel Skrevet 10. mars 2023 Forfatter Skrevet 10. mars 2023 Jeg har ikke sjekket på developer.tibber.com, men jeg har sjekket i appen. Der ser man jo kun effekt, og ikke alle de andre faktorene, men det er hvert fall tydelig at effekten oppdateres som normalt. Dersom du sammenligner disse 2 bildene, så ser du klart forskjellen. Når Tibber registrerer produksjon av strøm, så reduseres rapportering av andre verdier. For å teste så har jeg her logget strømstyrken på den ene fasen. (Siden det bare er en av 3 faser så er derfor ikke grafene like) Men man ser tydelig at med an gang forbruket er under null (den grønne grafen), så slutter rapporteringen til Tibberseer (den blå grafen). Siter
Moskus Skrevet 13. mars 2023 Skrevet 13. mars 2023 Decibel skrev (På 10.3.2023 den 20.53): Jeg har ikke sjekket på developer.tibber.com, men jeg har sjekket i appen Grunnen til at jeg ønsker meg at du sjekker i appen er at det er derfra TibberSeer henter data. Hvis det er riktig på den siden, så er det jeg som må fikse det. Er det samsvar mellom TibberSeer og den siden, så er det ikke noe mer jeg kan gjøre. Siter
Decibel Skrevet 31. mars 2023 Forfatter Skrevet 31. mars 2023 Det ser ut som om feilen sitter i tibberseer, slik jeg ser det. Et eller annet gjør at den slutter å laste en del verdier, med en gang strømstyrken er lik null. Kanskje en eller annen failsafe som skulle stanse unødvendige oppslag når det likevel ikke var strømforbruk? Kanskje dette ble programmert lenge før det var vanlig med solceller? Siter
Moskus Skrevet 1. april 2023 Skrevet 1. april 2023 Se TibberSeer-tråden, prøv denne versjonen her: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.