storeulv Skrevet 14. mars 2023 Skrevet 14. mars 2023 Kravene er stort sett i tråd med det som er gjengitt i denne artikkelen på NRK fra i fjor høst. Oppsiden av dette får være at ROI på smarthus-stæsj øker 🙂 Nedsiden blir vel at dette allikevel blir dyrt for de som sitter på boliger med for dårlig energiklasse. Siter
Hr Kotelett Skrevet 14. mars 2023 Skrevet 14. mars 2023 Spennende om det blir mer i Enova støtte nå Siter
storeulv Skrevet 15. mars 2023 Forfatter Skrevet 15. mars 2023 SveinHa skrev (6 timer siden): Godt vi ikke er medlem i EU da... Ja, assa…ang det. Nå skal du høre om noe som heter EØS... (Jeg tar det for gitt at du var ironisk der) For øvrig: i en artikkel i Finansavisen snakkes det om at om dette blir gjort gjeldende for norske boliger slik som beskrevet må man gi de samme typene insentiver som man har hatt på elbiler, dvs avgiftsfritak for tiltak som må gjøres for å møte kravene. Ellers er det jo (i alle fall en teoretisk) mulighet for unntak for boliger som bruker fornybar energi. Det er også en god ide å utføre en energimerking av boligen sin hos Enova så man ser hvordan man ligger an ift dette. Siter
SveinHa Skrevet 15. mars 2023 Skrevet 15. mars 2023 storeulv skrev (1 time siden): Ja, assa…ang det. Nå skal du høre om noe som heter EØS... (Jeg tar det for gitt at du var ironisk der) Jepp, vi er jo langt mer medlem i EU enn de landene som har fullt medlemskap... For vår del er det vel det eneste som gjenstår å trykke opp medlemskortet... til tross for 2 negative folkeavstemminger... 1 Siter
thoralex Skrevet 15. mars 2023 Skrevet 15. mars 2023 Krysser fingrene for at dette betyr flere muligheter for støtte fra enova, og at det blir innført fornuftige unntak for gamle eller verneverdige hus. Etterisolering og nye vinduer står uansett på lista mi, så litt bedre støtte de neste årene hadde passet bra. Synd at EU må komme med slikt og at Norge ikke klarer det selv, vi som liksom skal være så flinke på miljø. Siter
SveinHa Skrevet 15. mars 2023 Skrevet 15. mars 2023 thoralex skrev (29 minutter siden): vi som liksom skal være så flinke på miljø. "Typisk Norsk å være selvgod!" som Gro HB (nesten) sa det. Siter
Hr Kotelett Skrevet 15. mars 2023 Skrevet 15. mars 2023 Jeg går nå for å bytte 3 store vinduer fra 70 tallet i min stue, det som er min flaks at Enova nå kommer med støtte, etter jeg har byttet 😐 Siter
OlavT Skrevet 15. mars 2023 Skrevet 15. mars 2023 Utrolig hvor mange milliarder som potensielt skal benyttes på tiltak som øker klimautslippene. On 14/03/2023 at 22:12, Hr Kotelett said: Spennende om det blir mer i Enova støtte nå Spennende å se hvilke skatter og avgifter som må økes for å hente inn mer penger til Enova da. 1 Siter
NilsOF Skrevet 14. april 2023 Skrevet 14. april 2023 Heh, jeg har tømmetstokker i huset merket 1624.. Ganske absurd for min del. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.