Fjellape Skrevet 19. mars 2023 Skrevet 19. mars 2023 Hei Har behov for å logge temperatur i kompost. Må kunne lese av temperatur ca 30-40 cm inni kompost og det må logges og kunne overvåkes over 4G da det ikke er wifi i området. Hvordan kan jeg løse dette? Siter
stigvi Skrevet 19. mars 2023 Skrevet 19. mars 2023 Hvis du kan bruke lorawan så gjør du det mye enklere for deg selv. 1 Siter
Moskus Skrevet 19. mars 2023 Skrevet 19. mars 2023 LoRa er løsningen, og man trenger ikke bruke LoRaWAN for det hvis man ikke vil. 🙂 Jeg har brukt LoRa-kort med ESP32 fra AliEpxress med stort hell. Men hvis du vil gjøre det med 4G, får man kjøpt ferdige ESP32-moduler med 4G også. 🙂 Siter
Fjellape Skrevet 19. mars 2023 Forfatter Skrevet 19. mars 2023 Moskus skrev (23 minutter siden): LoRa er løsningen, og man trenger ikke bruke LoRaWAN for det hvis man ikke vil. 🙂 Jeg har brukt LoRa-kort med ESP32 fra AliEpxress med stort hell. Men hvis du vil gjøre det med 4G, får man kjøpt ferdige ESP32-moduler med 4G også. 🙂 Takk! Er det noe interesse for å sette i sammen en komplett løsning som jeg kan betale for? Kan evt ta mer på pm. Siter
Moskus Skrevet 21. mars 2023 Skrevet 21. mars 2023 Jeg kunne sikkert gjort det, men mitt døgn har dessverre ikke mer enn 24 timer... 😞 Siter
Fjellape Skrevet 26. mars 2023 Forfatter Skrevet 26. mars 2023 Hei. Da er vi to. Trenger ikke dette i dag, men på sikt hadde det vært fint. Så send gjerne pm hvis du er interessert 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.