Evelen Skrevet 14. mai 2016 Skrevet 14. mai 2016 Sliter meg at jeg glemmer, eller feilvanner planten min, jeg vet det finnes sensorer for dette, men finnes det noe man kan koble til sitt system? f.eks zwave? Tenker enten en sensor som varsler at nå er det på tide å vanne, eller det samme. Bare med vanning inkludert. Siter
GeneralVirus Skrevet 14. mai 2016 Skrevet 14. mai 2016 http://www.teknikmagasinet.no/produkter/leker-o-gadgets/kule-gadgets/parrot-flower-power-tradlos-planteovervaker Funker med IFTTT ser jeg. Siter
GeneralVirus Skrevet 14. mai 2016 Skrevet 14. mai 2016 http://www.teknikmagasinet.no/produkter/ovrige/tilbudshjornet/hjem-husholdning/ventus-w235-jordfuktighetsmaler Den her trur jeg har blitt diskutert før og den er såvidt jeg husker ikke kompatibel med rfxcom. Dessverre, men er nok en grunn til at den er superbillig. Siter
Evelen Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Skrevet 15. mai 2016 (endret) W235 er jo genialt billig, men ser jo på google at den ikke er kompatibel. enda ihvertfall. Parrot var noe dyrt, men IFTTT er vel bare et annet lukket automasjonsystem? så da får jeg det ikke i domoticz Endret 15. mai 2016 av Evelen Siter
lilfire Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Siden vi har beveget oss bort fra z-wave så kan du bruke denne sammen med RFXCOM Siter
Moskus Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 45 minutter siden, lilfire skrev: Siden vi har beveget oss bort fra z-wave så kan du bruke denne sammen med RFXCOM Genialt! Den prøver jeg! Takk for tipset! Hvilken firmware-type må jeg ha? 1 Siter
lilfire Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Sitat This soil moisture sensor is supported in HS3 version 30.0.0.21 and RFXtrx433E-FW226, RFXtrx433-FW76/176, RFXrec433 FW76 Bert sine ord Siter
GeneralVirus Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 1 hour ago, Evelen said: W235 er jo genialt billig, men ser jo på google at den ikke er kompatibel. enda ihvertfall. Parrot var noe dyrt, men IFTTT er vel bare et annet lukket automasjonsystem? så da får jeg det ikke i domoticz IFTTT har støtte for Homeseer ihvertfall, vet ikke med Domoticz. Siter
Moskus Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, lilfire skrev: Bert sine ord Aha, perfekt. På tide å oppdatere firmware'ne på mine RFXtrx'er... 1 time siden, GeneralVirus skrev: IFTTT har støtte for Homeseer ihvertfall, vet ikke med Domoticz. Man kan bruke Maker kanalen i IFTTT med diverse, så lenge det aktuelle mottakeren/senderen kan bruke HTTP Get-kommandoer. Det kan (vel) Domoticz. Men det er en del mer knot enn direkte integrering. HomeSeer sin implementering av IFTTT virker utmerket. Siter
Moskus Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Gir den sensoren en skala eller bare "over" og "under"? Og hvilken skala, RH i prosent? Siter
lilfire Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Får RH i % og temperatur. Må få fiksa vannet (slangen koblingen spark i vinter:() Siter
GeneralVirus Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Dyr frakt på den der. Noen som har sett den med gratis frakt? Eller lignende. Siter
Moskus Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 23 timer siden, lilfire skrev: Får RH i % og temperatur. Må få fiksa vannet (slangen koblingen spark i vinter:() Wow, veldig bra! Da skal jeg få kontroll på både plen og potteplanter! Hjertelig takk for tipset! 22 timer siden, GeneralVirus skrev: Dyr frakt på den der. Noen som har sett den med gratis frakt? Eller lignende. Bestill flere enn én så synker frakten pr stykk. Siter
GeneralVirus Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 56 minutes ago, Moskus said: Bestill flere enn én så synker frakten pr stykk. Trenger jo egentlig ikke 1 engang.... Var mer en sånn bestille for å ha liggende, kanskje jeg får bruk for det ting Siter
mk1 black limited Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 Jeg kjøpte mine her, mulig frakten er rimeligere hos disse: https://www.plantcaretools.com/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=2&virtuemart_product_id=11&Itemid=447 ? 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Jammen dette var jo diskutert på 'det gamle forumet' for en stund tilbake, regnet med du husket det...:) 1 Siter
lilfire Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 14 timer siden, Moskus skrev: Bestill flere enn én så synker frakten pr stykk. Vært å merke seg at man kun kan ha 3 stykker. (Kan ikke ha flere på samme kanal og er bare 3 kanaler) Siter
Moskus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Ja, slik var det det var. Godt jeg ikke bestilte flere enn 3 stykker. Siter
DiderikFrom Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 43 minutes ago, lilfire said: Vært å merke seg at man kun kan ha 3 stykker. (Kan ikke ha flere på samme kanal og er bare 3 kanaler) Hæ? Kan du utdype? Er ikke dette rfxcom? Jeg som lurte på å kjøpe meg en rfxcom (igjen, selv om jeg har avviklet protokollen) bare for dette. Hvorfor ikke mer enn tre? Skal det være noen vits må man jo ha flerel Siter
lilfire Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, DiderikFrom skrev: Hæ? Kan du utdype? Er ikke dette rfxcom? Jeg som lurte på å kjøpe meg en rfxcom (igjen, selv om jeg har avviklet protokollen) bare for dette. Hvorfor ikke mer enn tre? Skal det være noen vits må man jo ha flerel Sitat The sensor has 3 channels and no other ID, so max 3 sensors. Bert sine ord. Skal sies at denne sensoren er relativt "tøff" min stod i ute bedet hele vinter og topp dekselet hadde falt av så hele sensoren var full av snø innvendig - men fungerer like fint enda Siter
DiderikFrom Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 (endret) Ok, takk! Men dersom jeg kjøper tre av denne kan jeg kanskje finne noen andre senere å komplettere med. Forresten: stakkars plantene dine: på plantcaretools står det at man bør vanne ved 60% fuktighet, i hvert fall ved 50%... Endret 18. mai 2016 av DiderikFrom Siter
lilfire Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Om du finner en annen sensor så del gjerne med oss. er sikkert flere som er i samme situasjon og ønsker seg flere sensorer Ja er synd på de nå Skal i butikken å kjøpe ny tilkobling etter jobb slik at jeg får skrudd på vannet igjen,,, Siter
GeneralVirus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Har sett mange løsninger for vannsensor som støtter Arduino. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.