Moskus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 12 minutter siden, GeneralVirus skrev: Har sett mange løsninger for vannsensor som støtter Arduino. Jeg også, og jeg har prøvd flere av dem. Problemet med dem er at de ikke lever så fryktelig lenge... Siter
GeneralVirus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Det jeg var redd for, har du bare prøvd de ute? Siter
Moskus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker. Siter
Moskus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker. Siter
GeneralVirus Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 19 minutes ago, Moskus said: Ja, det er vel der jeg i hovedsak har prøvd dem. Leaflet sensorer blir irret i hardere miljøer, og jeg har prøvd disse sensorene man skal stikke ned i jord og prøvd å gjøre koblingene vanntette, men mister kontakt med dem etter noen uker. Ok, det jeg regnet med. De er nok ikke beregnet på utemiljø. Btw: trippelpost? Siter
Milankan Skrevet 18. mai 2016 Skrevet 18. mai 2016 17 timer siden, Moskus skrev: Wow, veldig bra! Da skal jeg få kontroll på både plen og potteplanter! Hjertelig takk for tipset! Bestill flere enn én så synker frakten pr stykk. Får de til lavere frakt, spørs bare hvilke selgere som har de inne. Kjøpte for 1 uke siden til 16 kroner i frakt. Siter
Evelen Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Skrevet 18. mai 2016 22 timer siden, mk1 black limited skrev: Jeg kjøpte mine her, mulig frakten er rimeligere hos disse: https://www.plantcaretools.com/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_category_id=2&virtuemart_product_id=11&Itemid=447 ? 3 stk bestilt, så da får vi se (Y) Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Den 15.5.2016 klokken 15.23, lilfire skrev: Bert sine ord ... men hvilken protokoll trenger jeg å skru på i RFXCOM-pluginen? Siter
lilfire Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 (endret) 47 minutter siden, Moskus skrev: ... men hvilken protokoll trenger jeg å skru på i RFXCOM-pluginen? Mener at det er Opus eller LaCrosse Jeg har begge på ser jeg... Endret 23. mai 2016 av lilfire Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2016 Skrevet 23. mai 2016 Ja, man må visst ha på begge, og bruke Firmware Type 2 (eller var det E). Siter
Moskus Skrevet 27. mai 2016 Skrevet 27. mai 2016 Jeg har nå fått dem, og lagt dem inn. Signaler mottas og alt ser vel ut. Men en av dem gir konsekvent enten 99% eller 5%. Den gir 99% hvis den står i jorda og 5% hvis den trukket opp. Jeg har sett noe om at de ikke skal stå for langt ned i jorda, men hvis den trekkes lenger opp så velter den. ? Defekt? Siter
lilfire Skrevet 27. mai 2016 Skrevet 27. mai 2016 Vet at om du stikker den for langt ned så vil den vise 99%.. Er en strek på pinnen - må ikke lenger ned en den. Siter
lilfire Skrevet 27. mai 2016 Skrevet 27. mai 2016 og da får du 5%? sikker på at jorda ikke er 5% da? Kan jo høres ut om DOA Siter
Moskus Skrevet 27. mai 2016 Skrevet 27. mai 2016 Nei, nå (som den så vidt står i jorda) får jeg 99%. Trekker jeg den helt opp får jeg 5%. Akkurat som om det er en "av eller på" situasjon. Får høre med selger. Siter
Evelen Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Skrevet 27. mai 2016 Fikk 3 stk i dag, testet en, fikk den til å virke ved å aktivere protokollen ImaginTronix (har FineOffset/Viking, Byron SX og AC fra før av). 5% i luft. 85% i jord, ikke endret seg noe de siste minuttene, høres dette riktig ut? jeg aner virkelig ikke hva som er normal prosent for plantejord. Siter
Moskus Skrevet 28. mai 2016 Skrevet 28. mai 2016 "ikke endret seg de siste minuttene" er i det minste riktig. Verdiene virker ikke så sprø, nei. Det samme som jeg får, utenom den som kun viser 99% eller 5%. Siter
DiderikFrom Skrevet 28. mai 2016 Skrevet 28. mai 2016 Ja, dersom jorden kjenner litt fuktig ut, burde 85% være omtrent riktig. Fra plantcaretools: Quote In general you may start to water your plant if the soil moisture reading is below 60% and really need to water if it sinks below 50%. Siter
lilfire Skrevet 28. mai 2016 Skrevet 28. mai 2016 Den 27.5.2016 klokken 8.41, Moskus skrev: Jeg har nå fått dem, og lagt dem inn. Signaler mottas og alt ser vel ut. Men en av dem gir konsekvent enten 99% eller 5%. Den gir 99% hvis den står i jorda og 5% hvis den trukket opp. Jeg har sett noe om at de ikke skal stå for langt ned i jorda, men hvis den trekkes lenger opp så velter den. ? Defekt? Mottatt ny sensor i dag. og opplevde samme som deg, Så jeg tok litt knusk tør jord i en bolle. 5% Tilsatte litt vann - synes personlig det var tørt enda. 99% Har latt jorda stå litt nå og prøvd meg litt fram og nå rapporteres det 25%. Altså ingen konklusjon men min rapportere ihvertfall noe annet enn 5 og 99 etter en del testing. Siter
Evelen Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Skrevet 29. mai 2016 18 timer siden, Moskus skrev: "ikke endret seg de siste minuttene" er i det minste riktig. Verdiene virker ikke så sprø, nei. Det samme som jeg får, utenom den som kun viser 99% eller 5%. Har ikke vannet noe, men har vist gradvis blitt fuktigere, inntil 99% Siter
Evelen Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Skrevet 29. mai 2016 Noen flere erfaringer? 99% og 23grader konstant siste 24 timer her Siter
Moskus Skrevet 29. mai 2016 Skrevet 29. mai 2016 Det er nok ikke konstant, du har bare ikke fått nye oppdateringer (temperaturen skulle i det minste sannsynligvis endre seg). Er den langt unna mottakeren? Siter
Evelen Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Skrevet 29. mai 2016 Litt temperaturendringer da, en grad opp og ned, ellers ingenting. Ser den oppdaterer jevnlig, så det er ikke problemet. kanskje fuktugheten er 99% jorden er fuktug kjenner jeg med fingeren. Siter
Moskus Skrevet 30. mai 2016 Skrevet 30. mai 2016 Den skal visstnok ikke lenger ned enn den hvite streken, min erfaring tilsier at den må være 1 cm eller 2 høyere enn det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.