GeneralVirus Skrevet 22. august 2016 Skrevet 22. august 2016 Har PI-en nok strøm til å gi da? Kanskje det hadde funket med en powered usb hub. Siter
Moskus Skrevet 22. august 2016 Skrevet 22. august 2016 ... eller en ekstern, kraftigere strømforsyning. Det pleier å være en fordel med PI'er når det skal drive mye med USB, sies det (uten at jeg kan snakke av erfaring, bruker vanligvis bare mus/tastatur til Pi'er). Siter
DiderikFrom Skrevet 22. august 2016 Skrevet 22. august 2016 Hm, ja det med strøm er et poeng. Dog er strømforsyningen samt kabel av kvalitet. 2A og kort, bra kabel. Siter
Superzite Skrevet 22. august 2016 Skrevet 22. august 2016 Uff da... disse sender på samme frekvens/data kanal som biltema 84056 temp sensor... (RFlink kompatibel) Siter
Arne Johnny Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Rekkevidden hos meg ble veldig, veldig mye bedre etter at jeg flyttet rfxtrx'en bort fra pi'en og z-wave dongelen. Jeg plugget den inn i nettverksharddisken som kjører debian linux og installerte ser2net (som nevnt i andre tråder her). Nå står den i boden, mye lenger unna fuktsensorene, men plukker opp signalet greit. Jeg trodde rf fra z-wave og rfxtrx var så langt fra hverandre at det ikke ble interferens? I praksis betyr det veldig mye, her i hvertfall.Hva snakker vi om i rekkevidde på disse da?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.