tek Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 (endret) Har startet å se litt på Homeseer og HStoutch og har noen spørsmål. Har sett at en kan resize med skript, men hvor stor lager en da basen første gang? Grafikken blir vel gjerne penere hvis en skalerer ned enn opp? Eller vil det bli penere ved å lage ett prosjekt på 1920* 1080 - og bruke "Scale screens to fit device" Kan en lage Landscape og Portrait i ett og samme prosjekt, eller må en vedlikleholde 2 (1 for netbrett og 1 for telefon) Når en velger "type" under prosjekt (android/iphone etc) , har det noen spesiefikt betydning bortsett fra skjermstørrelse? Endret 6. februar 2017 av tek pixels Siter
psv021 Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 Tenk litt på hvor du skal jobbe med editoren. Jeg laget f.eks. 2560x1440 px prosjekt til telefonen. Det var ganske slitsomt å jobbe med det prosjektet på laptopen som har betydelig lavere oppløsning enn telefonen. Da burde jeg nok heller skalert... Siter
tek Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Skrevet 6. februar 2017 Jeg docker stort sett laptopen på kontoret enten på jobb eller hjemme, har 27" - så størrelse har ikke så mye å si. Tenkte om det ble penere å skalere ned enn opp eller spiller ikke det noen rolle? Siter
psv021 Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 Har ikke forsøkt, men jeg vil anta at det fort kan bli penere å skalere ned enn opp. Spesielt dersom du bruker grafikk. Men jeg skal være forsiktig med å påstå... Ellers er det egentlig bare å forsøke. Jeg har sikkert 100 testprosjekter liggende, det tar ikke lang tid å lage et nytt prosjekt. Og størrelse etc kan du også redigere på underveis (selv om det kan bli litt krøll). Siter
iblis Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 Hvis du bruker iOS skalerer du automatiskt bilder ved å laste opp flere størrelser med samme navn hvor du legger til @2x, @3x osv. image1.png (100px) [email protected] (200px) 1 1 Siter
Moskus Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 3 minutter siden, iblis skrev: Hvis du bruker iOS skalerer du automatiskt bilder ved å laste opp flere størrelser med samme navn hvor du legger til @2x, @3x osv. I HStouch? Siter
iblis Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 2 minutter siden, Moskus skrev: I HStouch? Ja, du bare legger de skalerte bildene sammen med de andre bildene i prosjekt folderen din og HStouch vil deretter laste opp alt sammen. iOS gjør resten. 1 Siter
iblis Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 You need 3 kinds of images in Image Assets because in terms of Scaling or Pixels There are 3 kinds of Apple Devices (iPhone and iPad) that is Normal device which terms to 1 pixel = 1 point@1x (Older iPhone and iPad devices) Retina device which terms to 4 pixels(2 x 2) = 1 point@2x (iPhone 4+) Retina iPhone6 and iPad which terms to 9 pixels (3 x 3) = 1 point@3x (iPhone6+) Thus for providing same image in 3 scales iOS decides which image to show for which devices.Hope could help you understand this. Siter
tek Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Skrevet 6. februar 2017 Det var ett kjekt tips å vite. Finnes det tilsvarende funsksjonalitet for android? Prøvde å lage ett ikon, med en hvit firkantet ramme rundt. Denne ble for tynn og usynlig ved nedskalering. Prøvde å legge på Border Style = fixed line , men den hjalp meg ikke noe særlig. Siter
iblis Skrevet 6. februar 2017 Skrevet 6. februar 2017 Ja, det finnes lignende for Android, men har ikke prøvd dette selv. Fant følgende info: mdpi is the reference density -- that is, 1 px on an mdpi display is equal to 1 dip. The ratio for asset scaling is: ldpi | mdpi | tvdpi | hdpi | xhdpi | xxhdpi | xxxhdpi 0.75 | 1 | 1.33 | 1.5 | 2 | 3 | 4 Although you don't really need to worry about tvdpi unless you're developing specifically for Google TV or the original Nexus 7 -- but even Google recommends simply using hdpi assets. What this means is if you're doing a 48dip image and plan to support up to xxhdpi resolution, you should start with a 144px image (192px if you want native assets for xxxhdpi) and make the following images for the densities: ldpi | mdpi | tvdpi | hdpi | xhdpi | xxhdpi | xxxhdpi 36 x 36 | 48 x 48 | 64 x 64 | 72 x 72 | 96 x 96 | 144 x 144 | 192 x 192 And these should display at roughly the same size on any device, provided you've placed these in density-specific folders (e.g. drawable-xhdpi, drawable-hdpi, etc.) For reference, the pixel densities for these are: ldpi | mdpi | tvdpi | hdpi | xhdpi | xxhdpi | xxxhdpi 120 | 160 | 213 | 240 | 320 | 480 | 640 Siter
tek Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Skrevet 7. februar 2017 vært borti at når man legger bakgrunn på (flere sider) så vises den kun på Main Page ved bruk av Android klienten? Siter
Moskus Skrevet 7. februar 2017 Skrevet 7. februar 2017 Tåpelig spørsmål, men: Du må spesifisere bakgrunn på alle skjermene du har i designet. Det har du gjort? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.