Cronos Skrevet 29. mars 2023 Skrevet 29. mars 2023 Er det mulig å oppgradere/konvertere et 20 år gammelt alarmsystem fra Hafslund Sikkerhet til kompatibilitet med HA? Vi har en god del kablede sensorer som hadde vært artig å oppgradere til moderne teknologi. Først og fremst pga gjenbruk Dernest fordi det er mye jobb å fjerne kablene Abonnement er sagt opp Systemet styres via en sentral (bilde) Dette er igjen koblet til en boks med strøm/batteri/telefonisk kontakt med omverdenen. Men egentlig trenger jeg bare kontakt med sensorene. Jeg leser på internettet at det finnes løsninger borte i Amerika (bl.a. https://konnected.io/). Men passer disse Norge og vårt system? Siter
christbj Skrevet 1. mai 2023 Skrevet 1. mai 2023 Rart ingen har svart på denne enda, løsningen er enkel ved bruk av ESP32/ESP8266 og ESPHome i HA. Jeg har tatt i bruk kablede magnetsensorer for å få status på garasjedøren, koblet til en ESP8266. Nå antar jeg at din gamle alarm bruker sensorer som virker etter samme prinsipp - lukket når kontakt, åpen når ikke kontakt. Jeg tror denne videoen vil vise en mulig løsning, har bare sett starten på den nå, men den ser lovende ut: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.