ivareri Skrevet 2. april 2023 Del Skrevet 2. april 2023 Hei Har et oppussingsprosjekt gående, og vurderer å bruke CTM-Lyng mTouch OP som termostat for varmekabler. Er det noen som har erfaring med disse? Har ikke klart å finne noe særlig hverken på forumet eller via Google. Antar at det betyr at de enten funker problemfritt, eller at ingen har de i bruk 🤷♂️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 3. april 2023 Del Skrevet 3. april 2023 ivareri skrev (På 2.4.2023 den 14.28): Har et oppussingsprosjekt gående, og vurderer å bruke CTM-Lyng mTouch OP som termostat for varmekabler. Er det noen som har erfaring med disse? Har ikke klart å finne noe særlig hverken på forumet eller via Google. Antar at det betyr at de enten funker problemfritt, eller at ingen har de i bruk 🤷♂️ Jeg har en på badet, kjører den i regulator modus da jeg ikke har gulvføler, den var lett å få inn i Zigbee2MQTT. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 4. april 2023 Del Skrevet 4. april 2023 Serien kom i høst tror jeg, så den er gangske ny på markedet. Har hatt 25A releet på varmtvannsberederen en måneds tid nå og det har fungert perfekt med Z2M og conbee II i Home assistant. Ønsker meg termostaten også, siden de har trådløs romføler kan jeg få bedre kontroll enn jeg har nå med bare gulvføler. Synd prisen betyr at den aldri vil bli spart inn, og at den dumme termostaten min er nesten ny 😕 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivareri Skrevet 4. april 2023 Forfatter Del Skrevet 4. april 2023 At ingen kaster seg over tråden for å klage virker jo lovende. Klarer ikke så se at de har støtte for OTA, kan dere bekrefte/avkrefte det? Er og usikker på hvor negativt det egentlig er, siden flere av produsentene med OTA støtte aldri kommer med ny firmware uansett. Min erfaring er at Datek har levert stabile produkter før, så er jo et håp om at de har fått til noe bra på første forsøk. Blir 4 nye soner med varmekabler ifbm oppusingen, også lurer jeg på å bytte ut to eksisterende termostater. Blir fort et dyrt bomkjøp ved valg av gal termostat 😬 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 4. april 2023 Del Skrevet 4. april 2023 Kan ikke se at releet mitt har OTA nei. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Resurrecter tråden - Får man lest ut strømforbruk fra disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Releet måler strømforbruk, men termostaten beregner snittforbruk for siste 10 minutt basert på driftstid og et effekttall du må legge inn manuelt. Gir jo et anslag på energibruk, men jeg synes det er en dårlig løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Ok. Ja vil det vel vise en gradvis opptrapping/nedtrapping over 10 min når releet slår seg på og av, som ikke stemmer helt. Men finnes det en sensor/attributt som viser i sanntid, sannferdig, om releet er på eller av til enhver tid? I såfall kan man jo enkelt lage seg en virtuell sensor for forbruk med PowerCalc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thoralex Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 1 hour ago, Anders said: Ok. Ja vil det vel vise en gradvis opptrapping/nedtrapping over 10 min når releet slår seg på og av, som ikke stemmer helt. Men finnes det en sensor/attributt som viser i sanntid, sannferdig, om releet er på eller av til enhver tid? I såfall kan man jo enkelt lage seg en virtuell sensor for forbruk med PowerCalc. Tja, det er tilgjengelig som attributt for climate-entiteten i home assistant og vises i historikken, men jeg har ikke prøvd å bruke den til noe så jeg vet ikke om den kan brukes. Men den stemmer ihvertfall godt med når jeg hører releet klikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Høres bra ut, takk for at du sjekket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september https://www.futurehome.io/no/shop/thermostat-hvit?srsltid=AfmBOooGLhVYAldZAYVTauQbfy39d1jlnyG8X612kisZOWu3jXfCw-Y7 denne er zigbee og har effektmåling ser det ut til 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.