Sone Skrevet 5. mai 2023 Skrevet 5. mai 2023 (endret) Sliter med termostater som tilfeldig slutter å virke, de blir stående på idle og stikket de styrer blir stående på. Skjer ingenting når jeg stiller ønsket temperatur eller endrer fra off/heat, og stikket de styrer endrer ikke stilling. Restart av HA får alt til å virke som normalt igjen. - platform: generic_thermostat name: Termostat gang heater: switch.stikk_gang_socket_1 target_sensor: sensor.lumi_lumi_weather_temperature_2 min_temp: 15 max_temp: 28 target_temp: 22 cold_tolerance: 0.5 hot_tolerance: 0.5 initial_hvac_mode: "heat" sleep_temp: 18 precision: 0.1 Endret 5. mai 2023 av Sone Siter
LaStrada Skrevet 6. mai 2023 Skrevet 6. mai 2023 Har du sjekket om «switch.stikk_gang_socket_1» fungerer? Hva skjer om du skrur denne på/av med Home Assistant? Siter
Sone Skrevet 6. mai 2023 Forfatter Skrevet 6. mai 2023 LaStrada skrev (1 time siden): Har du sjekket om «switch.stikk_gang_socket_1» fungerer? Hva skjer om du skrur denne på/av med Home Assistant? Ja, jeg kan fremdeles styre den som vanlig i home assistant. Men etter termostaten har oppnådd ønket temperatur og går tilbake til idle, blir denne stikken stående på. Og det kan skje første gang termostaten aktiveres, eller etter å ha vært trigget mange ganger. Etter dette nekter også termostaten å bytte modus til heating uansett hva jeg setter ønsket temperatur til. Siter
LaStrada Skrevet 7. mai 2023 Skrevet 7. mai 2023 Har du sjekket at verdien til target temp faktisk gir det du forventer, dvs float verdier? Og har du sjekket loggen? Det bør dukke opp noe her om noe feiler. Hvis du ikke finner noe der, kan du legge til debug-logging av «homeassistant.components.generic_thermostat.climate» (les mer her). Siter
MrE Skrevet 8. mai 2023 Skrevet 8. mai 2023 Hvilke fysiske enheter har du? Jeg tipper det er noe med entiteten du bruker på switch. Siter
Sone Skrevet 8. mai 2023 Forfatter Skrevet 8. mai 2023 MrE skrev (3 timer siden): Hvilke fysiske enheter har du? Jeg tipper det er noe med entiteten du bruker på switch. Aqara temperatursensorer og Deltaco wifi stikk. De kjører med tuya integrasjon, tenkt at det muligens er der problemet ligger. Vurdert å bytte til zigbee stikk. LaStrada skrev (20 timer siden): Har du sjekket at verdien til target temp faktisk gir det du forventer, dvs float verdier? Og har du sjekket loggen? Det bør dukke opp noe her om noe feiler. Hvis du ikke finner noe der, kan du legge til debug-logging av «homeassistant.components.generic_thermostat.climate» (les mer her). Rimelig fersk på smarthjem og home assistant. Så har bare sjekket at de står på til ønsket temperatur er oppnådd før de skrur seg av. Og det gjør de 99% av tiden, til de plutselig ikke gjør noe før HA blir restartet. Ser ikke noe unormalt i loggen. Skal se på det du linket, takk! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.