bjornepappa Skrevet 10. mai 2023 Skrevet 10. mai 2023 Har omsider satt opp ein ny HS-server med HS4. Kopierte heile gamle HS3-installasjonen over på ny maskin (for å halde liv i HS3 på den gamle) og oppgraderte deretter til HS4. Det gjekk veldig fint. Det meste ser ut til å fungere, men Arduino Plugin klarer ikkje å kople til NodeMCU-korta som blir brukt bl.a. til temperaturmålingar og styring av garasjeport. Antar det er noko nettverksmessig, men nye serveren er på samme VLAN som gamle, brannmurinnstillingar skal være ok både i Windows og nettverket (har sågar forsøkt å skru den heilt av på serveren). Har satt opp med statisk IP og samme IP-adresse på ny server som den gamle, men eg kjem ingen veg. Tips? Siter
Moskus Skrevet 10. mai 2023 Skrevet 10. mai 2023 Nå bare spekulerer jeg, men er det ikke en egen versjon til HS4 av Arduino-plugin'en? Siter
bjornepappa Skrevet 10. mai 2023 Forfatter Skrevet 10. mai 2023 Moskus skrev (34 minutter siden): Nå bare spekulerer jeg, men er det ikke en egen versjon til HS4 av Arduino-plugin'en? Jo, etter å ha sjekka så er det faktisk det. Ser ikkje ut som at oppgradering er heilt rett fram. Får prøve å slette gamle og installere på nytt. Meget mulig at eg også må oppdatere konfig på alle korta rundt i huset...æsj. Siter
Moskus Skrevet 11. mai 2023 Skrevet 11. mai 2023 bjornepappa skrev (23 timer siden): Meget mulig at eg også må oppdatere konfig på alle korta rundt i huset...æsj. Hmm... hvis du først skal det, kan det være en idé å skrive litt selv? MQTT er ikke så vanskelig. Siter
bjornepappa Skrevet 11. mai 2023 Forfatter Skrevet 11. mai 2023 Moskus skrev (4 timer siden): Hmm... hvis du først skal det, kan det være en idé å skrive litt selv? MQTT er ikke så vanskelig. Det burde eg heilt sikkert, det er berre denne tiden 😆 Sendte ein mail til Greig Dempster som har laga plugin, han bekreftar at det må lastast ny konfig til korta. Siter
Moskus Skrevet 15. mai 2023 Skrevet 15. mai 2023 OK, det er dessverre litt jobb. Men mulig du kan gjøre det via WIFI? Se om de dukker opp i Arduino-interfacet. 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.