Sone Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Skal bytte fra Home Assistant til Homey og har derfor to spørsmål. Er det mulig å flytte alle Zigbee enhetene mine til Homey uten å måtte pare de på nytt? Og hvis meg må det, glemmer de den forrige tilkoblingen? Slik at jeg da må pare de enda en gang hvis jeg går tilbake til Home Assistant? De er nå tilkoblet Home Assistant via ZHA, med Conbee stick. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VikingOy Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Av ren nysgjerrrighet - hvorfor bytter du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sone Skrevet 13. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2023 VikingOy skrev (4 timer siden): Av ren nysgjerrrighet - hvorfor bytter du? Det er jeg litt usikker på selv! Men satte meg på venteliste for Homey pro før vi kjøpte leilighet. Da vi flyttet inn klarte jeg ikke å vente, så startet meg Home Assistant. Hovedgrunnen er egentlig nysgjerrighet, og at jeg ikke får EVA HAN-sensoren til å virke i Home Assistant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 (endret) Det er div. nøkler og innstillinger lagret i stikka. Disse kan kopieres over ved bruk av verktøyene i homeassistant (jeg prøvde de for ett par år siden). Men infoen om selve dingsene er lagret rammeverkene homeassistant/homey/whatever. Jeg vil tro at instillingene for dingsene er vidt forskjellig lagret, med vidt forskjellige parametre, i homey kontra HS. I praksis er det kanskje like kjapt og enkelt å begynne på nytt. Med mindre det finnes ett oppdatert verktøy som gjør jobben, Endret 13. mai 2023 av NilsOF 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Mork Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 2 hours ago, Sone said: at jeg ikke får EVA HAN-sensoren til å virke i Home Assistant. Riktignok wifi, men det du får fra https://amsleser.no er uansett et mye bedre alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva - Alexander Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Sone skrev (På 13.5.2023 den 13.39): Det er jeg litt usikker på selv! Men satte meg på venteliste for Homey pro før vi kjøpte leilighet. Da vi flyttet inn klarte jeg ikke å vente, så startet meg Home Assistant. Hovedgrunnen er egentlig nysgjerrighet, og at jeg ikke får EVA HAN-sensoren til å virke i Home Assistant. Hallois. Fortsatt ikke fått Eva HAN-sensor til å fungere i HA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sone Skrevet 25. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2023 Eva - Alexander skrev (2 timer siden): Hallois. Fortsatt ikke fått Eva HAN-sensor til å fungere i HA? Nei, dessverre. Det eneste jeg har funnet er at det ser ut som jeg har en eldre firmware (Fastvare: 0x07006550) som andre og ikke har fått til å virke med Home Assistant, men vet ikke om dette har noe med saken å gjøre. Så også ut som om enheten jeg fikk var brukt før, så jeg vet ikke om noen andre har sendt den tilbake tidligere. Venter på å få en Homey Pro som er på vei i posten, og prøve om den virker med den. Men vil uansett gjerne få den til å virke med Home Assistant, siden jeg ikke ser bort fra at jeg kommer til å bytte tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VikingOy Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg har ikke fulgt hele tråden, men du er selvfølgelig klar over at det er ikke nok bare å ha en AMR måler med HAN port. Du må i tillegg ha en nettleverandør som kan åpne porten og levere måledata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sone Skrevet 25. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2023 VikingOy skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke fulgt hele tråden, men du er selvfølgelig klar over at det er ikke nok bare å ha en AMR måler med HAN port. Du må i tillegg ha en nettleverandør som kan åpne porten og levere måledata. Ja, den er åpnet:) Men får ikke noe relevant data. Det eneste av data som kommer fra sensoren er at jeg har 65000A strømtrekk, noe som er rimelig feil. Den er også statisk uansett forbruk. Og prøvd å lage sensorer ut fra guiden som ligger på EVA sine sider for Home Assistant uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva - Alexander Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Sone skrev (18 timer siden): Nei, dessverre. Det eneste jeg har funnet er at det ser ut som jeg har en eldre firmware (Fastvare: 0x07006550) som andre og ikke har fått til å virke med Home Assistant, men vet ikke om dette har noe med saken å gjøre. Så også ut som om enheten jeg fikk var brukt før, så jeg vet ikke om noen andre har sendt den tilbake tidligere. Venter på å få en Homey Pro som er på vei i posten, og prøve om den virker med den. Men vil uansett gjerne få den til å virke med Home Assistant, siden jeg ikke ser bort fra at jeg kommer til å bytte tilbake. Hvor har du kjøpt enheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sone Skrevet 27. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2023 Eva - Alexander skrev (På 26.5.2023 den 12.04): Hvor har du kjøpt enheten? Elektroimportøren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva - Alexander Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 Sone skrev (På 27.5.2023 den 22.29): Elektroimportøren. Ville prøvd å gjøre en reset på enheten. Legger ved en link som viser framgangsmetoden til nettopp det. https://hjelp.evasmart.no/hc/no/articles/4948039372689-Eva-Måleravleser- Fungerer det ikke med reset, så gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan blinkemønsteret på måleravleseren er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sone Skrevet 3. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2023 Eva - Alexander skrev (På 30.5.2023 den 15.07): Ville prøvd å gjøre en reset på enheten. Legger ved en link som viser framgangsmetoden til nettopp det. https://hjelp.evasmart.no/hc/no/articles/4948039372689-Eva-Måleravleser- Fungerer det ikke med reset, så gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan blinkemønsteret på måleravleseren er. Har prøvd å resette den flere ganger. Fikk akkurat min Homey Pro og har samme problem der. Legger ved et bilde av målingene den kommer med. Har ikke fått sett på mønsteret den blinker med, men kan sjekke det og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva - Alexander Skrevet 5. juni 2023 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) Sone skrev (På 3.6.2023 den 15.04): Har prøvd å resette den flere ganger. Fikk akkurat min Homey Pro og har samme problem der. Legger ved et bilde av målingene den kommer med. Har ikke fått sett på mønsteret den blinker med, men kan sjekke det og. Kunne du sendt en mail med samme info til [email protected] og forklare problemet der? Da kan våre supportfolk se på det. Endret 5. juni 2023 av Eva - Alexander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.