Kenneth Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Skrevet 15. januar 2019 16 hours ago, ZoRaC said: Ja, i eventet kjører du en «cancel delayed device action» først. I tillegg bør du vel ha trigger «changes and becomes», ikke «set to», om du har det? Med forbehold om at jeg har skjønt problemet. Du var inne på det med "changes and becomes", opplevde i dag at døren ikke hadde låst seg men ikke sikker på årsaken enda. Men problemet med for mange delayed action eventer ble borte. Thx! Siter
Baron Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 Fant vi ut om man kunne bruke dette uten abm fra Verisure? ser det er diskutert flere ganger, tenker da via denne V-Box Betaler nærmere 1000,- pr mnd til Verisure for en tjeneste de ikke engang klarer å levere til fornuftig tid (30minutter utrykkning) Siter
Kenneth Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Skrevet 17. januar 2019 5 minutes ago, Baron said: Fant vi ut om man kunne bruke dette uten abm fra Verisure? ser det er diskutert flere ganger, tenker da via denne V-Box Betaler nærmere 1000,- pr mnd til Verisure for en tjeneste de ikke engang klarer å levere til fornuftig tid (30minutter utrykkning) @Baron, jeg bruker Verisure med Yale Doorman uten abb. Siter
Baron Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 1 minutt siden, Kenneth skrev: @Baron, jeg bruker Verisure med Yale Doorman uten abb. Så bra!, da med denne plug-innen regner jeg med? Siter
Kenneth Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Skrevet 17. januar 2019 Just now, Baron said: Så bra!, da med denne plug-innen regner jeg med? @Baron, korrekt I tillegg satt i system med Gofency for å styre låsen åpen/låst når jeg kommer hjem, eller reise ifra huset. Samt varslig når unga har kommet hjem å tastet sin kode og setter huset i hjemmemodus som igjen skrur på lyst osv osv osv.. Siter
Baron Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 Dette er jo bare helt genialt!, donasjon sendt til utvikler! 1 Siter
TomB Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 1 hour ago, Kenneth said: @Baron, korrekt I tillegg satt i system med Gofency for å styre låsen åpen/låst når jeg kommer hjem, eller reise ifra huset. Samt varslig når unga har kommet hjem å tastet sin kode og setter huset i hjemmemodus som igjen skrur på lyst osv osv osv.. Spørsmål til denne, du sier du har varsling når ungene kommer hjem og taster koden sin, vil ikke den være veldig forsinket hvis du også bruker 5 minutter update på Verisure appen? Det kan jo teoretisk sett ta veldig lang tid før huset er i hjemmemodus, lys skrus på osv. Eller er det mer en "status" som ikke er så hastverk å få satt? Og i forhold til Verisure. Jeg har i dag alarm med brannvarslere og overføring til sentral. Når jeg ringte dem for å slutte abonnement på alarm og kun bruke gateway med 2 Yale Doorman fikk jeg beskjed at det ikke ville fungere og at jeg måtte ha alarm. Jeg antar det er bare pisspreik, men er det andre som har avsluttet abonnement men beholdt gatewayen (jeg må ha 2 pga to forskjellige lokasjoner) og faktisk har tilgang gjennom Verisure sine websider og API uten å betale månedskostnad? Siter
Kenneth Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Skrevet 17. januar 2019 5 hours ago, TomB said: Spørsmål til denne, du sier du har varsling når ungene kommer hjem og taster koden sin, vil ikke den være veldig forsinket hvis du også bruker 5 minutter update på Verisure appen? Det kan jo teoretisk sett ta veldig lang tid før huset er i hjemmemodus, lys skrus på osv. Eller er det mer en "status" som ikke er så hastverk å få satt? Og i forhold til Verisure. Jeg har i dag alarm med brannvarslere og overføring til sentral. Når jeg ringte dem for å slutte abonnement på alarm og kun bruke gateway med 2 Yale Doorman fikk jeg beskjed at det ikke ville fungere og at jeg måtte ha alarm. Jeg antar det er bare pisspreik, men er det andre som har avsluttet abonnement men beholdt gatewayen (jeg må ha 2 pga to forskjellige lokasjoner) og faktisk har tilgang gjennom Verisure sine websider og API uten å betale månedskostnad? Ertfaringen er at de er såpass trege med å komme seg inn døra at hust stort sett har våknet til liv før de kommer seg helt inn. Lystet i hallen går på fibaro sensor og skrur seg på ide de lukker opp døra. Så det går bra. Det du beskriver med Verisure er slik jeg har det. Kun GW for å koble til Yale Dorrman og registrert bruker uten abb for å styre låsen. Siter
Vitellius Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 6 timer siden, TomB skrev: Og i forhold til Verisure. Jeg har i dag alarm med brannvarslere og overføring til sentral. Når jeg ringte dem for å slutte abonnement på alarm og kun bruke gateway med 2 Yale Doorman fikk jeg beskjed at det ikke ville fungere og at jeg måtte ha alarm. Jeg antar det er bare pisspreik, men er det andre som har avsluttet abonnement men beholdt gatewayen (jeg må ha 2 pga to forskjellige lokasjoner) og faktisk har tilgang gjennom Verisure sine websider og API uten å betale månedskostnad? Om du ikke får beholde gatewayen (eller om gatewayen ikke fungerer uten abbonement) må du kjøpe en VBox Mini https://www.jernia.no/produktkatalog/hjem-og-hage/praktisk-hjem/låser-og-sikkerhet/låseutstyr/verisure-kommunikasjonsenhet-vbox-mini/p/11679209 Siter
TomB Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 3 minutes ago, Vitellius said: Om du ikke får beholde gatewayen (eller om gatewayen ikke fungerer uten abbonement) må du kjøpe en VBox Mini https://www.jernia.no/produktkatalog/hjem-og-hage/praktisk-hjem/låser-og-sikkerhet/låseutstyr/verisure-kommunikasjonsenhet-vbox-mini/p/11679209 Så hvis jeg sier opp alarmen så kan Verisure være så kjipe at de skal ha tilbake gatewayene som jeg allerede betalte for, og SÅ må jeg kjøpe 2 sånne - MEN kjører Verisure API mot dem uansett? Litt av en løsning ... Siter
Vitellius Skrevet 17. januar 2019 Skrevet 17. januar 2019 3 minutter siden, TomB skrev: Så hvis jeg sier opp alarmen så kan Verisure være så kjipe at de skal ha tilbake gatewayene som jeg allerede betalte for, og SÅ må jeg kjøpe 2 sånne - MEN kjører Verisure API mot dem uansett? Litt av en løsning ... Jeg vet ikke om Verisure skal ha igjen utstyret, eller om det er ditt til odel og eie. Vet heller ikke om den gatewayen i såfall kan brukes uten alarm-abbonement (det finner du jo ut hvis du sier opp...). Du kan ihvertfall benytte Doorman mot Verisure API med VBox Mini UTEN "betalende" abbonement. 1 Siter
GeneralVirus Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 (endret) Der dukket den feilen opp igjen. jan-22 12:36:22 LSoftVerisure Error Finner ikke devices for lokasjon xxxx jan-22 12:36:22 LSoftVerisure Error {"errorGroup":"SERVICE_UNAVAILABLE","errorCode":"SYS_00004","errorMessage":"XBN Database is not activated"} jan-22 12:36:22 LSoftVerisure Error System.Net.WebException: The remote server returned an error: (503) Server Unavailable. at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() at Verisure.VerisureSync.(WebRequest ) at Verisure.VerisureSync.GetDevices(String giid, Int32 attempt) Endret 22. januar 2019 av GeneralVirus Siter
Kenneth Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 @lilfire, ' Fikk denne her i dag, er dette ett Verisure problem eller plugin? jan-22 13.33.43 LSoftVerisure Error Finner ikke devices for lokasjon jan-22 13.33.43 LSoftVerisure Error {"errorGroup":"SERVICE_UNAVAILABLE","errorCode":"SYS_00004","errorMessage":"XBN Database is not activated"} jan-22 13.33.43 LSoftVerisure Error System.Net.WebException: The remote server returned an error: (503) Server Unavailable. at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() at Verisure.VerisureSync.(WebRequest ) at Verisure.VerisureSync.GetDevices(String giid, Int32 attempt) Siter
lilfire Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 (endret) Hmm der kom den igjen. Er noe på verisure sin side - men usikker på hva den betyr så har pr nå ingen håndtering av den. EDIT: Sitat That is when maintenance is performed on their servers. Da skal jeg håndtere det så det ikke kommer feilmelding i loggen, og hvor omfattende vedlikeholdet er. mulig det ikke gjelder alle funksjoner. Endret 22. januar 2019 av lilfire 1 Siter
Kenneth Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 1 minute ago, lilfire said: Hmm der kom den igjen. Er noe på verisure sin side - men usikker på hva den betyr så har pr nå ingen håndtering av den. Ok, vi får bare vente i spenning Siter
Kenneth Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 (endret) Ser slik ut i loggen nå: jan-22 13.41.58 LSoftVerisure Error Finner ikke devices for lokasjon <redacted> jan-22 13.41.58 LSoftVerisure Error {"errorGroup":"SERVICE_UNAVAILABLE","errorCode":"SYS_00004","errorMessage":"XBN Database is not activated"} jan-22 13.41.58 LSoftVerisure Error System.Net.WebException: The remote server returned an error: (503) Server Unavailable. at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() at Verisure.VerisureSync.(WebRequest ) at Verisure.VerisureSync.GetDevices(String giid, Int32 attempt) jan-22 13.41.58 LSoftVerisure Debug Funnet 1 lokasjoner jan-22 13.41.57 LSoftVerisure Debug Henter lokasjoner jan-22 13.41.57 LSoftVerisure Debug Login utført jan-22 13.41.57 LSoftVerisure Debug plugin last timer run:01.01 00.00 jan-22 13.41.57 LSoftVerisure Debug plugin state:True jan-22 13.41.57 LSoftVerisure Debug Timer state:True jan-22 13.41.57 LSoftVerisure Debug Logger inn Endret 22. januar 2019 av Moskus Fjernet adresse... Siter
Kenneth Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 @lilfire, Har du vært i kontakt med Verisure rundt dette? Ser at problemet vedvarer for min del. Håper ihvertfall ikke at Verisure stikker kjepper i hjulene for plugin. Siter
Fjaeran Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Fikk denne feilmeldingen jan-23 09:31:33 LSoftVerisure Error {"errorGroup":"SERVICE_UNAVAILABLE","errorCode":"SYS_00004","errorMessage":"XBN Database is not activated"} jan-23 09:31:33 LSoftVerisure Error Finner ikke devices for lokasjon *** jan-23 09:31:33 LSoftVerisure Error System.Net.WebException: Den eksterne serveren returnerte feilen (503) Server ikke tilgjengelig. ved System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() ved Verisure.VerisureSync.(WebRequest ) ved Verisure.VerisureSync.GetDevices(String giid, Int32 attempt) jan-23 09:27:36 LSoftVerisure Error {"errorGroup":"SERVICE_UNAVAILABLE","errorCode":"SYS_00004","errorMessage":"XBN Database is not activated"} Siter
lilfire Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, Kenneth skrev: @lilfire, Har du vært i kontakt med Verisure rundt dette? Ser at problemet vedvarer for min del. Håper ihvertfall ikke at Verisure stikker kjepper i hjulene for plugin. Har ikke vært i kontakt med de ang denne feilen spesfikt nei. APIet er jo ikke offentlig så de er veldig lite behjelplige de gangene jeg har kontaktet de. Har ikke fått respons de siste gangene jeg har sendt noe, men det begynner å bli en stund siden. Denne feilmeldingen kommer jo oftere og oftere så enten driver de med noen store server endringer eller så kan det virke som de prøver å stikke kjepper i hjulene ja. Dog skal det sies at jeg for min del har kjørt hard med request siste tiden for å teste max request (Har kjørt hvert 2. sekund) uten å møtt på store hindringer på testserveren. Feilmeldingen vi plages med er en av de første requesten som gjøre og i teorien trengs ikke den kjøres for hver refresh. Dette er jo litt det jeg ser på nå. å skille ut av som skal kjøre ofte og hva som kan kjøres med større tidsintervall. Så mulig jeg kan få løst dette bedre enn dagens løsning men vansklig å si hva Verisure driver med. Testingen av max request tar tid og okuperer testmiljøet så intil jeg har kartlagt de ulike kallene får vi bare håpe Verisure ikke plager oss alt for mye. Siter
Kenneth Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 Hei @lilfire, Ok, da får vi håpe det løsner snart. Problemet ser ut til å vedvare noe enn så lenge for min del, og plugin har vært nede i 24t så langt. Alternativet er å gå tilbake til en eldre versjon av pugin, men har ikke veldig lyst til det Siter
lilfire Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Ja det er ikke bra at den har vært nede så lenge, jeg tenker at jeg gir det en dag til mens jeg kjører andre tester. er problemet vedvarende i morgen så skal jeg sniffe litt mer nettverkstrafikk fra appen for se om jeg blir noe klokere. Siter
Kenneth Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 28 minutes ago, lilfire said: Ja det er ikke bra at den har vært nede så lenge, jeg tenker at jeg gir det en dag til mens jeg kjører andre tester. er problemet vedvarende i morgen så skal jeg sniffe litt mer nettverkstrafikk fra appen for se om jeg blir noe klokere. Kanon, heier på deg Siter
GeneralVirus Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 2 hours ago, lilfire said: Ja det er ikke bra at den har vært nede så lenge, jeg tenker at jeg gir det en dag til mens jeg kjører andre tester. er problemet vedvarende i morgen så skal jeg sniffe litt mer nettverkstrafikk fra appen for se om jeg blir noe klokere. Kanskje det går å falle tilbake på den gamle metoden hvis den nye feiler, så har man litt redundancy? Siter
lilfire Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Har hatt i tanke å kasnkje kombinere web scraper og mobil apiet. Både som fallback og for å kunne ha hyppigere request. Men ønsker helst å ungå webscraping så mye som går Siter
Kenneth Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 Så forresten at det kom en oppdatering på Verisure app til IOS litt tidligere i dag. Om det er relevant og eller relatert vet jeg ikke Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.