torhaala Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 11 hours ago, torhaala said: Har hatt versjon 2.7 kjørende en god stund nå uten problemer, men her om dagen begynte jeg plutselig å få feilmeldinger: Ved re/oppstart av plugin Ved endringer av device til Delsikret / Helsikret / Frakoblet HomeTroller SEL Ubuntu 14.04 Mono JIT compiler version 5.20.1.19 Ser ut som ett mono csharp 4 bibliotek er installert: libmono-csharp-4.0c-cil Installert python3.6, npm og gjort noen endringer til node/nodejs, men ingen av disse endringene sammenfaller med starten av feilmeldinger her Noen forslag til en mulig fix? Løst ved å installere libmono-microsoft-csharp4.0-cil. Må ha forsvunnet i en mono oppdatering (apt-get update og autoremove). Hjalp ikke å ha libmono-csharp-4.0c-cil installert eller mono.csharp.dll filen under ../HomeSeer/bin/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 På 25.5.2019 den 18.02, Capri skrev: Har prøvd å reinstallere (slette alt - installere på nytt) 2 ganger nå, men med samme feil. Hva er det som skal lage denne katalogen? Skal det skje under installasjon? Eller skal den opprettes når pluggin kjører? Hva kan jeg lete etter? Hoppet i det og installerte endelig denne plugin'en jeg også. Ser nøyaktig det samme, database-filen mangler. @lilfire, hva skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henningl Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Har dere prøvd å installere en gammel versjon først og så oppgradere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Det kan jeg prøve hvis du forteller meg hvor jeg finner linken til en eldre versjon. EDIT: Jeg er idiot. Ligger jo der. EDIT 2: Det ligger ingen LSoftVerisure.db i /html/Lsoft/Verisure/Data i versjon 2.6 heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 @lilfire jeg trykket på "Kontakt" på lsoft.no ved en feil. Da gikk siden ned. Sorry! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 16 minutter siden, Moskus skrev: Det kan jeg prøve hvis du forteller meg hvor jeg finner linken til en eldre versjon. EDIT: Jeg er idiot. Ligger jo der. EDIT 2: Det ligger ingen LSoftVerisure.db i /html/Lsoft/Verisure/Data i versjon 2.6 heller... Tja. i 2.7 er det ny DB fil siden det er koden er endret vekk fra sqllite. Kan se ut som det er noe feil i bygge scriptet mitt i 2.7 siden filen ikke ligger med Kan prøve å bare lage en tom fil å endre navnet og filendelse? 17 minutter siden, Moskus skrev: @lilfire jeg trykket på "Kontakt" på lsoft.no ved en feil. Da gikk siden ned. Sorry! Hmm siden er oppe den, og fikk en annen support hendvendelse tidligere i dag. mullig webhost min hadde hikke når du forsøkte ? Jeg driver å oppgraderer pcen hjemme nå og tror jeg får siste dele på posten i dag. Og nå har jo oppdateringa til verisure hatt litt tid på seg så når pcen min er oppe å gå igjen så skal jeg få teste 2.8 og lagt ut den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, lilfire skrev: Kan prøve å bare lage en tom fil å endre navnet og filendelse? Jeg kan ikke for mye om databaser, men jeg blir overrasket hvis dette fungerer... Men det er verdt et forsøk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Det som fungerte var å opprette mappen "Data" i "html\Lsoft\Verisure\". Da gikk resten. Nå behøver jeg bare en opsjon for å fjerne log-meldingen om at "LSoftVerisure, <lokasjon> data hentet", så er vi der. Spørsmål: Hvor ofte kan man egentlig hente data? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, Moskus skrev: Det som fungerte var å opprette mappen "Data" i "html\Lsoft\Verisure\". Og da var jeg plutselig i mål også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhaala Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 5 hours ago, Moskus said: ... Spørsmål: Hvor ofte kan man egentlig hente data? Har hatt det stående på 30-60 sek siden begynnelsen av året uten noe problemer - vet ikke hvor langt man kan strekke strikken før verisure reagerer, men så langt ingen problemer ivertfall Opplever ivertfall selv at 60 sek er mer en raskt nok - f.eks når man kommer hjem, skrur av alarm, og så "tenner" huset før man får av seg sko og jakke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZF- Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg har hatt oppdatering hvert 10. sekund i flere måneder. Ingen problemer med det, bortsett fra at HS-loggen spammes med en oppdateringsmelding hvert 10. sekund. Dette skal visst være mulig å velge bort i neste versjon av Verisure plugin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Glimrende, folkens! Da har jeg den på 30 sekunder med god samvittighet. 60 sekunder var litt for sjeldent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 På 4.6.2019 den 14.59, Moskus skrev: Det som fungerte var å opprette mappen "Data" i "html\Lsoft\Verisure\". Så bra På 4.6.2019 den 14.59, Moskus skrev: Nå behøver jeg bare en opsjon for å fjerne log-meldingen om at "LSoftVerisure, <lokasjon> data hentet", så er vi der. På 4.6.2019 den 23.59, ZF- skrev: Dette skal visst være mulig å velge bort i neste versjon av Verisure plugin. Det stemmer Det er flere som har klaget på at det er vansklig å forstå at man må aktivere lokasjonene før det hentes data. Er det noen av dere som har noen forslag til et bedre design på dette? Det er foreslått å flytte checkboksen ned, men har testet dette litt og personlig så følte jeg ikke at det ble noe mer intuitivt. Eller andre ønsker? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Jeg har ikke sett din plugin, men bare skriver ut hva jeg personlig liker å oppleve. Er ikke dette noe du kan enkelt sjekke og gi tilbakemelding på? Enten i en device, eller som en feilmelding i det man konfigurerer? Eventuelt begge deler? Jeg vet at det å ha masse logikk i konfigurasjonene fort blir kål (laaaang erfaring der), men dette er noe som ville gjort det mye enklere for brukerne. Ett lite ps: Som utvikler så "svir det litt i øynene" å se at databasefiler ligger under katalogen ~HomeSeer Hs3\html. Det beste hadde vært om du hadde klart å legge den under Data katalogen (f.eks. ~HomeSeer Hs3\Data\Lsoft\Verisure). Mulig dette blir litt stort "Lift and shift" prosjekt med tanke på alle som allerede har installert din plugin, men greit å ha i tankene til en eventuell versjon som annonseres som "breaking changes". Endret 7. juni 2019 av Guahtdim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 1 time siden, lilfire skrev: Eller andre ønsker? Jeg slet med at HTML-filen ikke viste skikkelig via en nginx proxy. Ønsker meg en plugin-bygget side, men jeg forstår deg godt hvorfor det ikke er slik heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 På 7.6.2019 den 13.15, Guahtdim skrev: Ett lite ps: Som utvikler så "svir det litt i øynene" å se at databasefiler ligger under katalogen ~HomeSeer Hs3\html. Det beste hadde vært om du hadde klart å legge den under Data katalogen (f.eks. ~HomeSeer Hs3\Data\Lsoft\Verisure). Mulig dette blir litt stort "Lift and shift" prosjekt med tanke på alle som allerede har installert din plugin, men greit å ha i tankene til en eventuell versjon som annonseres som "breaking changes". Helt enig i det. Nå husker jeg ikke grunnen lengere til at jeg flyta den til HTML da den lå i Data tidligere. Det kan hende jeg tar meg bryet å se på å flytte den tilbake igjen ja. På 7.6.2019 den 14.12, Moskus skrev: Jeg slet med at HTML-filen ikke viste skikkelig via en nginx proxy. Ønsker meg en plugin-bygget side, men jeg forstår deg godt hvorfor det ikke er slik heller... Hmm. ikke vært bort i det men om det er et problem kan jeg jo se på at pluginen bygger hele siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 2.8 lagt ut LSoftVerisure 2.8.48 1 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhaala Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 1 hour ago, lilfire said: 2.8 lagt ut LSoftVerisure 2.8.48 HS Loggen min hopper av glede ? Oppdatering fra 2.7 gikk helt knirkefritt - slettet den tidligere /bin/LSoft/Verisure folderen + exe/cfg filene, copy pastet inn de nye filene og tok en kjapp omstart. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 2. september 2019 Forfatter Del Skrevet 2. september 2019 (endret) Jeg var litt treg men oppdaterte plugin her forrige uke. Oppdateringen gikk kjempe greit, og vært stabil sisden Endret 3. september 2019 av Kenneth 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mathiastro Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Fungerer denne pluginen med Yale Smart Hub også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 På 16.9.2019 den 16.03, mathiastro skrev: Fungerer denne pluginen med Yale Smart Hub også? Nei det kan jeg ikke tenke med siden den går mot verisure sitt API 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mathiastro Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 På 19.9.2019 den 14.45, lilfire skrev: Nei det kan jeg ikke tenke med siden den går mot verisure sitt API Men kanskje Yale sitt API kan brukes? Jeg vil tro at Verisure egentlig bruker yale sin løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 5 timer siden, mathiastro skrev: Men kanskje Yale sitt API kan brukes? Jeg vil tro at Verisure egentlig bruker yale sin løsning. Har Yale en åpen API da? Og hensikten med Verisure-plugin'en er jo å få tilgang til Verisure-alarm og utstyr. En løsning kan være bygget på den andre, men de er neppe like... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. november 2019 Del Skrevet 3. november 2019 Jeg får følgnde feilmelding. nov-03 09.36.23 LSoftVerisure Warning Ingen aktive lokasjoner - sjekk innstilinger for å aktiver en eller flere lokasjoner Når jeg går inn på minside, så ligger låsen der. Jeg har heller ikke funnet noen plasser på minside hvor jeg kan legge til lokasjoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 nov-07 18.31.59 LSoftVerisure Debug "lokasjon" ikke aktiv nov-07 18.31.59 Starting Plug-In Plugin LSoftVerisure started successfully in 1508 milliseconds nov-07 18.31.59 LSoftVerisure Debug Login utført nov-07 18.31.58 LSoftVerisure Debug Funnet 1 lokasjoner nov-07 18.31.58 LSoftVerisure Debug Henter lokasjoner nov-07 18.31.57 LSoftVerisure Debug Logger inn nov-07 18.31.57 LSoftVerisure Update every 30 second nov-07 18.31.57 LSoftVerisure LogToFile:False nov-07 18.31.57 LSoftVerisure Loglevel:LOG_DEBUG nov-07 18.31.57 LSoftVerisure Debug a:2.8.48.0 nov-07 18.31.57 LSoftVerisure Debug v:2.8.48.0 nov-07 18.31.57 LSoftVerisure C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3 nov-07 18.31.57 LSoftVerisure LSoftVerisure plugin initializing nov-07 18.31.57 Starting Plug-In Initializing plugin LSoftVerisure ... nov-07 18.31.57 Starting Plug-In LSoftVerisure loaded in 15099 milliseconds Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.