Stigris Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 (endret) Hei! Jeg har et privat borehull til drikkevann for boligen vår. Når det er veldig tørt som nå har jeg behov for MASSE vanning i hagen, men da står jeg samtidig i fare for å tømme hullet, med påfølgende vannmangel til ALT i huset, og at pumpa også drar inn finpartiklet grus inn i systemet. Målet er å bruke så mye vann som mulig, men med en sikkerhetsmargin for å ikke gå tom. Er det noen som vet om det finnes løsninger for dette? Det aller beste hadde kanskje vært en trykkmåler nederst i hullet, som hadde registrert kontinuerlig trykket fra vannsøylen, og dermed indirekte hvor mye vann som er tilgjengelig. Hadde noe slikt kunne blitt koblet opp mot HS i tillegg, så hadde det jo vært mye fin automasjon man kunne gjort 🙂 Er takknemlig for alle lure tips, enten det medfører muliget for automasjon eller ei! Endret 9. juni 2023 av Stigris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 Flotør kanskje? Negative er at kommer groe da, men det skjer ikke de første årene. Men enkelt å ha "lavt" og "lavt lavt" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 En har jo disse nivåbryterene som brukes i alle vaskemaskiner: En slange fra nippelen og helt ned til litt over vannpumpen burde gi et brukende signal. De finnes i analog utførelse også. Kobler til f.eks. Fibaro Smart implant. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.