OlavT Skrevet 10. juni 2023 Skrevet 10. juni 2023 Noen som skjønner dette koblingsskjemaet? Dersom jeg måler med et multimeter (Ohm) så er det ingen elektrisk forbindelse mellom terminalene merket B og terminalen merket L. Ut fra kobingsskjema ville jeg trodd at den nærmeste B-terminalen ville vært forbundet med L-terminalen. Siter
MrE Skrevet 10. juni 2023 Skrevet 10. juni 2023 Kanskje på tide å ringe elektriker? B står for Blind og er en blindkobling. Blindkoblingen har ikke kontakt med andre koblingspunkt. Siter
OlavT Skrevet 10. juni 2023 Forfatter Skrevet 10. juni 2023 Ok, så koblingsskjema på bryteren viser altså ikke hvordan bryteren er koblet i utgangspunktet? Det er kanskje da heller foreslått ferdig koblingsskjema? Siter
SveinHa Skrevet 10. juni 2023 Skrevet 10. juni 2023 OlavT skrev (7 minutter siden): Ok, så koblingsskjema på bryteren viser altså ikke hvordan bryteren er koblet i utgangspunktet? Det er kanskje da heller foreslått ferdig koblingsskjema? Knøttlite bilde men så vidt jeg ser er skjemaet på bryteren riktig... Siter
OlavT Skrevet 10. juni 2023 Forfatter Skrevet 10. juni 2023 Hva mener du med "skjemaet på bryteren riktig"? Slik den skal kobles når alt er ferdig mener du? Siter
MrE Skrevet 10. juni 2023 Skrevet 10. juni 2023 OlavT skrev (12 minutter siden): Ok, så koblingsskjema på bryteren viser altså ikke hvordan bryteren er koblet i utgangspunktet? Det er kanskje da heller foreslått ferdig koblingsskjema? Skjemaet viser hvordan bryteren er internt koblet og hvordan den virker. Siter
OlavT Skrevet 10. juni 2023 Forfatter Skrevet 10. juni 2023 3 hours ago, MrE said: Skjemaet viser hvordan bryteren er internt koblet og hvordan den virker. Ut fra streken mellom L og B skulle jeg altså anta at det er 0 ohm mellom terminalene L og B, men måling viser at det er uendelig med ohm (ingen kobling). Det er dette jeg lurer på. Siter
MrE Skrevet 10. juni 2023 Skrevet 10. juni 2023 Det et ingen strek mellom L og B. Det et skinnen inni bryteren. B er som sagt blindklemme. Siter
OlavT Skrevet 10. juni 2023 Forfatter Skrevet 10. juni 2023 (endret) On 10/06/2023 at 18:13, MrE said: Det et ingen strek mellom L og B. Det et skinnen inni bryteren. B er som sagt blindklemme. Ok, ser ved nærmere granskning at det mangler en liten strek ned fra "skinnen" og til B på koblingsskjema som er trykket på bryteren. Da skjønner jeg at det ikke er forbindelse mellom L og B. Takk! Endret 12. juni 2023 av OlavT Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.