gert Skrevet 14. juni 2023 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg har ikke lyst til å bli flådd og betale 700kr for en IR-fjernkontroll til en takvifte som er planlagt innkjøpt. Så vidt jeg kan se, har noen vært så vennlige å dele IR-koden allerede. Og siden jeg ikke har tenkt å kjøpe fjernkontrollen, hjelper ikke "self learning"-fjernkontroller meg - de finner jeg mange av. Men finnes det en smart, liten, fjernkontroll man faktisk kan programmere inn med "rådata"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruben_L Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 gert skrev (23 timer siden): Jeg har ikke lyst til å bli flådd og betale 700kr for en IR-fjernkontroll til en takvifte som er planlagt innkjøpt. Så vidt jeg kan se, har noen vært så vennlige å dele IR-koden allerede. Og siden jeg ikke har tenkt å kjøpe fjernkontrollen, hjelper ikke "self learning"-fjernkontroller meg - de finner jeg mange av. Men finnes det en smart, liten, fjernkontroll man faktisk kan programmere inn med "rådata"? Mulig du kan lage en arduino basert fjernkontroll. Vet du hvilken frekvens IR den bruker? Hvor fant du IR-kodene? Jeg har selv en takvifte jeg kunne tenkt meg å smartstyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. juni 2023 Del Skrevet 16. juni 2023 Broadlink RM-produkter er vel mye i bruk for tiden. Denne koster mer enn fjernkontrollen, men kan brukes til mye annet også. Jeg bruker eldre iTach-systemer, fungerer også glimrende. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gert Skrevet 30. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2023 Ruben_L skrev (På 15.6.2023 den 23.15): Mulig du kan lage en arduino basert fjernkontroll. Vet du hvilken frekvens IR den bruker? Hvor fant du IR-kodene? Jeg har selv en takvifte jeg kunne tenkt meg å smartstyre. Nei, visste ikke engang at frekvensforskjeller var en greie på IR. Nå endte vi med en sånn flytbar aircondition i stedet for vifte, som kom med fjernkontroll, så jeg har ikke gjort noe mer research enda. Men det var flere esp-prosjekter med IR som virket lovende, når man ikke hadde for høye krav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.