ThomasBK Skrevet 19. juni 2023 Skrevet 19. juni 2023 (endret) Hei. Kan dere ikke skrive eksempler på termometer/hygrometer dere har som fungerer med RFXCOM? Jeg bruker HomeSeer 4, men det er vel ikke relevant - så lenge produktet er kompatibelt med RFXCOM. Jeg finner svært få som er kompatible for tiden, eller jeg gjør feil (det kan også hende)... Skriv gjerne inn eksempler her, så får jeg/vi en liste over billige til dyrere (og kanskje mer kvalitet) termometre/hygrometre som er kompatibel med RFXCOM... For tiden har jeg prøvd å legge til følgende trådløse termometre, men som jeg ikke har fått til: -Telldus FT007TH (Jeg manglet avkrysning for Viking-sensorer - så denne virker!) -NEXA WTH-103 -UPM WT450 (Clas Ohlson) Kanskje jeg gjør feil? Endret 19. juni 2023 av ThomasBK Siter
Hr Kotelett Skrevet 19. juni 2023 Skrevet 19. juni 2023 Lagde en sånn tråd for leeeenge siden, spørs om alt selges enda. litt på siden, men finnes mangen Zigbee sensorer nå som er billige nå. Aqara f.eks. Siter
Bjørn Mork Skrevet 19. juni 2023 Skrevet 19. juni 2023 2 hours ago, Hr Kotelett said: litt på siden, men finnes mangen Zigbee sensorer nå som er billige nå. Aqara f.eks. De billige 433 MHz sensorne har nå fremdeles sin sjarm, spør du meg. Mye høyere oppdateringsfrekvens. Funker en evighet med oppladbare batterier. Overlever til en viss grad utendørs. Jeg bruker et par slike: https://www.clasohlson.com/no/Temperaturgiver---hygrometer/p/36-6726 Samt noen nokså like kjøpr på Ebay for en del år siden. Aner ikke om de funker med RFXCOM men jeg vil jo tro det. Jeg bruker en litt kjipere RTL2838+rtl_433 løsning. 1 Siter
ThomasBK Skrevet 19. juni 2023 Forfatter Skrevet 19. juni 2023 Bjørn Mork skrev (17 minutter siden): Jeg bruker et par slike: https://www.clasohlson.com/no/Temperaturgiver---hygrometer/p/36-6726 Er det sant? Fungerer CO-tech utstyret altså? Hva blir den oppdaget som på din receiver da (hvis den har valg)? Kan det være som en "Viking-sensor" tro...? Siter
Bjørn Mork Skrevet 19. juni 2023 Skrevet 19. juni 2023 rtl_433 identifiserer dem som protokoll "19" - [19] Nexus, FreeTec NC-7345, NX-3980, Solight TE82S, TFA 30.3209 temperature/humidity sensor Siter
harelabb Skrevet 23. juni 2023 Skrevet 23. juni 2023 (endret) Har blandt annet noen av disse: https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/fjernstyrt-termometer-hygrometer-408092/ (ute/inne - inne/kjøleskap) og diverse andre. Jeg tror de fleste 433MHz termometere/hygrometere virker med RFXCOMM Endret 23. juni 2023 av harelabb Siter
ZoRaC Skrevet 24. juni 2023 Skrevet 24. juni 2023 ThomasBK skrev (På 19.6.2023 den 18.16): Jeg bruker HomeSeer 4, men det er vel ikke relevant - så lenge produktet er kompatibelt med RFXCOM. Hvilke protokoller har du aktivert i plugin? Enkelte protokollerer fungerer ikke sammen, så det kan jo være det som er problemet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.