norbits Skrevet 28. juni 2023 Skrevet 28. juni 2023 Hei. Er det noen som har ideer eller linker til artikler som forteller hvordan man kan videresende brannalarm fra Futurehome til Homey Pro? Jeg har begge deler og vil gjerne at min Homey Pro varsles om alarmer. I dag har jeg FH2 og FH SDCO brannvarslere. Ser for meg en robust og enkel løsning, men kan programmere noe hvis nødvendig. Teknologier som MQTT, IFTTT, Node Red eller liknende slår meg som mulige opsjoner, men jeg har ikke brukt noen av disse tingene tidligere. Håper på noe enkelt og robust som jeg ikke må bruke et tonn med tid på å lage. Siter
Moskus Skrevet 4. juli 2023 Skrevet 4. juli 2023 norbits skrev (På 28.6.2023 den 10.39): Teknologier som MQTT, IFTTT, Node Red eller liknende slår meg som mulige opsjoner, ... MQTT er nok den smidigste måten å gjøre det på, da både Homey og FutureHome støtter det. Du trenger riktnok en "broker", men den kan du hoste på en Raspberry Pi hvis du ikke har en server stående. Mulig Homey kan være broker for deg? Siter
norbits Skrevet 4. juli 2023 Forfatter Skrevet 4. juli 2023 Ok, takk for tipset. Da er det bare å gjøre litt research først. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.