mgartin Skrevet 23. juli 2023 Skrevet 23. juli 2023 Hei, jeg har noen dørklokker av typen Biltema "Trådløs dørklokke" (ulike pakker: 21-9500 21-9501, 21-9503, 21-9504). Jeg tenkte at disse skulle fungere med min RFXCom RFXtrx433, men klarer ikke å finne hvilken protokoll som trengs. Jeg ser forøvrig at den opererer på frekvens 433.42-434.42 MHz. Vil det si at min RFtrx433 (ikke RFtrx433E) ikke vil kunne lytte til signalene? Er det noen gode alternativer som fungerer med RFXtrx433 (433.92 MHz) som ikke har batteri i trykknappen (slik som denne fra Biltema - den er "kinetisk" drevet, noe jeg syns er ganske praktisk)? Siter
Hr Kotelett Skrevet 23. juli 2023 Skrevet 23. juli 2023 KineTisk ja, ikke kinesisk som jeg leste først, skjønte ikke hvorfor det var praktisk 😅. Har desverre ikke peiling på Rfx greiene, men på Rflink kunne en sende inn sniffet signal så kom det en update i nærmeste fremtid så var det implementert. Har RFX noe sånt? Siter
mgartin Skrevet 23. juli 2023 Forfatter Skrevet 23. juli 2023 Hehe, ja kinetisk. Slipper batteri. Forsøkte å sniffe ved hjelp av "undecoded"-innstillingen (i Home Assistant), men var litt mye meldinger som tikka inn så jeg vet ikke helt om jeg klarte å finne ringeklokka i alle meldingene. Litt mange temperaturmålere+++ i nabolaget her... Fant ikke noe supportforum direkte for RFXcom - finnes det? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.