NilsG Skrevet 22. august 2023 Skrevet 22. august 2023 Kom på en morsom ide. Sliter som alle andre med å ha oversikt over matvarebeholdningen og når ting går ut på dato. Når du handler scanner de varene, hva med å ha en sånn hjemme? Ta varene opp fra handlenettet, «biip», og legg det på plass i kjøleskap og hyller. Varen er da lagt inn i en database med næringsinnhold og utløpsdato. Koble opp med ChatGPT og få forslag til hva du skal lage basert på hva som går ut først 😁 1 Siter
NilsG Skrevet 23. august 2023 Forfatter Skrevet 23. august 2023 (endret) Det fins visst allerede noe som ligner https://mashable.com/video/whirlpool-kitchen-ingredient-recognition Og det er kanskje greit å bruke telefonen til å skanne i stedet for å ha en egen biper 🙂 Endret 23. august 2023 av NilsG Siter
Moskus Skrevet 5. september 2023 Skrevet 5. september 2023 NilsG skrev (På 22.8.2023 den 22.27): Ta varene opp fra handlenettet, «biip», og legg det på plass i kjøleskap og hyller. Jeg har så vidt begynt å leke med Grocy, men ikke gjort det så alvorlig enda. 1 Siter
kjetilsn Skrevet 5. september 2023 Skrevet 5. september 2023 Liker ideen, Spesielt for å kunne bipe ut varer som er ferdig / tom, slik at de dukker opp på handlelisten. Men det blir tungvint å skulle bruke telefon eller annet apparat for dette, både inn og ut, i tilfelle bør det være en fastmontert leser på kjøkkenet, som de på selvbetjente kasser i butikkene.. 1 Siter
Moskus Skrevet 23. september 2023 Skrevet 23. september 2023 Jeg har en barcode scanner med USB også som jeg hadde tenkt å teste, men ikke kommet så langt. 😉 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.