Christian Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg får en hel haug av feilmeldinger når jeg starter script i HomeSeer, men får ikke noen feilmeldinger når jeg kjører dette i VS og Tenscripting. Noen som har en forklaring/løsning ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 13 minutter siden, Christian skrev: Noen som har en forklaring/løsning ? Sannsynligvis bruker du klasser som ikke er importert i HomeSeer. Scripts i TenScripting kjører lokalt i VS (ikke på HS), og dermed har man tilgang til hele biblioteket. Typisk tabbe jeg gjør er å glemme at HS-kompilatoren ikke er glad i Linq. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
backspace Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg har litt det samme noen ganger, men da er det litt krøll med linjeskift på feil plass husker jeg. Lett å jøre feil i script editor vinduet i Homeseer da formatering ikke er så bra der, spesielt når en "bare" skal gjøre noen småforandringer i Homeeseer script editor istedet for å gjøre det i Notepad++ eller VS. Men hvis du har tatt script filen rett fra VS editor så mulig glemt å inludere .net .dll filer for scriptet, kan være så mye.... men hva sier feilmeldingene, ikke noe fornuftig som kommer der? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
backspace Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg pleier å oppdatere de fleste .net referanser jeg bruker i config/settings.ini filen under ScriptingReferences. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Jeg får en beskjed om at en variable er tatt i bruk før den er tilordnet, det kan jeg ikke helt skjønne, men skal trace i gjennom for å se. I tilleg får jeg en dullion av den første, og en av den andre. Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\Multiroom_audio.vb: Referanse til et medlem som ikke deles, krever en objektreferanse. Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\Multiroom_audio.vb: Navneområdet eller typen som er angitt i importene System.Core, inneholder ikke noe felles medlem eller finnes ikke. Kontroller at navneområdet eller typen er definert og inneholder minst ett felles medlem. Kontroller at det importerte elementnavnet ikke bruker noen aliaser. Endret 10. februar 2017 av Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Dette er det jeg har importert : Imports System Imports System.IO Imports System.Net Imports System.Text Imports System.IO.Ports Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Jeg hadde laget en klasse, og så hadde jeg Params as Object i Sub Main i stedet for Parms. Når jeg endre på de, og tok bort alle importene så kjørte den som bare det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 11. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2017 Men fikk ett nytt problem, når jeg skulle bruke HS Touch Designer, så satte jeg opp at jeg skulle "Run scripts with value from elements", og da fikk jeg : Running script Multiroom_audio.vb :Målet forårsaket et unntak under aktivering.->Does entry point Main exist in script? ved System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethod(Object target, Object[] arguments, Signature sig, Boolean constructor) ved System.Reflection.RuntimeMethodInfo.UnsafeInvokeInternal(Object obj, Object[] parameters, Object[] arguments) ved System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) ved A.c17b105f989efe61e5979e67bec1ef734.cffd66cb0782c50126727e3fa75582d7a() Dette er hva jeg har i HS Touch : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 11. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2017 La til en ekstra Sub som jeg starter når jeg kjører fra HSTouch, så ble det så bra så. Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object) Dim Parms As String = Params(0).ToString + "|" + Params(1).ToString + "|" + Params(2).ToString + "|" + Params(3).ToString Main(CType(Parms, Object)) End Sub 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 2 timer siden, Christian skrev: La til en ekstra Sub som jeg starter når jeg kjører fra HSTouch, så ble det så bra så. Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object) Dim Parms As String = Params(0).ToString + "|" + Params(1).ToString + "|" + Params(2).ToString + "|" + Params(3).ToString Main(CType(Parms, Object)) End Sub Smart! Du kan forenkle det slik, hvis du ønsker: Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object) Dim parameters As String = String.Join("|", Params) Main(parameters) End Sub eller bare Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object) Main(String.Join("|", Params)) End Sub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.