egronnes Skrevet 8. september 2023 Skrevet 8. september 2023 (endret) Jeg venter på et par Flexit Muto 100, som skal ha "integrert wifi". Har noen klart å koble seg til disse, som ser ut som de bare har en intern wifi-løsning enhetene imellom? Jeg vurderer å selge dem uåpnet hvis de viser seg å være "dumme" og ikke kan snakke med Home Assistant. Flexit Muto 100 Endret 8. september 2023 av egronnes Kuttet masse pisspreik Siter
Håvardgj Skrevet 8. september 2023 Skrevet 8. september 2023 (endret) klippet fra databladet, så mistenker at dette kun er intern kommunikasjon mellom enhetene. finner heller ikke noe når jeg søker på flexit i HACS, så jeg tviler på at dette er plug and play opp mot Home Assistant Endret 8. september 2023 av Håvardgj Siter
egronnes Skrevet 11. september 2023 Forfatter Skrevet 11. september 2023 Nå har jeg fått dem og ser det er en BUS-in/utgang(?) der. Da får jeg vente og se om noen smartere enn meg kjøper disse og hacker dem. De bråker fælt, så de MÅ kunne skrus av hvis man vil ha fem stjerner på Airbnb. Siter
egronnes Skrevet 13. september 2023 Forfatter Skrevet 13. september 2023 (endret) Jeg får opp SSID'en (VOR_XXXXXXXX) på den ene viften. Er dette gjenkjennelig fra noen av de "styrbare" ventilasjonssystemene? I mitt kunnskapsløse hode betyr dette at det finnes en slags vei inn. Jeg får også MAC og tilgangspassordet står i manualen. Er jeg et skritt nærmere? Endret 13. september 2023 av egronnes Siter
Moskus Skrevet 15. september 2023 Skrevet 15. september 2023 Det lukter jo en ESP32 med ESP-NOW eller ESP-MESH, men det er ikke det samme som å kunne koble dem til med wifi og dermed få tilgang til et API, dessverre. 😞 Siter
egronnes Skrevet 15. september 2023 Forfatter Skrevet 15. september 2023 (endret) Tenkte kanskje det gikk an å sniffe seg til noen kryptiske koder til MQTT. Men optimismen er kanskje større enn muligheten. Endret 15. september 2023 av egronnes Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.