Dronnen Skrevet 10. september 2023 Skrevet 10. september 2023 Hei Trenger noen smarte hoder her. Fikk totalt havari på HS4 installasjonen min. Lang historie kort, måtte reinstallere ei virtuell maskin. Kjører HS4 i en docker container som har fungert lenge, og heldigvis hadde jeg backup av Homeseer mappen på en annen pc. La inn den backupen og startet opp container igjen. homeseer | 06:23:30:5382:[Warning]->Error starting web server, port in use? Are you running a web server on the designated port? Edit settings.ini in the Config folder and change gWebSvrPort=## to a different port #. The requested address is not valid in this context homeseer | 06:23:30:5388:[Warning]->Web Server Stopped Prøvde å endre port, men uansett hvilken port jeg endret til fikk jeg denne feilmelding. Lastet så ned en fersk HS4 og prøvde å starte denne i en container. Det var ingen problem. Så er det noen plugins eller noe lignende som plutselig kan ta port 80? Eventuelt mulig å kopiere enkelt filer/mapper fra backup over til fresh install så jeg slipper å starte helt på nytt? Tar mot alle tips med takk. 🙂 Siter
Moskus Skrevet 12. september 2023 Skrevet 12. september 2023 Er dette Windows 11? Da er port 80 allerede tatt. Du kan enten endre port 80 til 81 i HS-config (settings.ini) eller stoppe tjenesten. Siter
Dronnen Skrevet 12. september 2023 Forfatter Skrevet 12. september 2023 Fant feilen. Er på linux, og det var i settings.ini filen. I backup'en var denne satt gServerAddressBind=192.168.0.51 fjernet den og det meste kom opp igjen. Hva den gjør og hvorfor den var det vet jeg ikke. 2 Siter
ZoRaC Skrevet 13. september 2023 Skrevet 13. september 2023 Dronnen skrev (16 timer siden): Hva den gjør og hvorfor den var det vet jeg ikke. Den sier hvilken IP HomeSeer skal lytte etter trafikk på - altså sin egen IP. Er relevant på servere med flere nettverkskort, hvor kan spesifisere hvilken IP HomeSeer skal lytte på. I dette tilfellet tipper jeg den nye VMen har en annen IP enn den gamle? Dermed eksisterer ikke denne IPen på den nye serveren. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.