Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger noen smarte hoder her. 

Fikk totalt havari på HS4 installasjonen min. 

Lang historie kort, måtte reinstallere ei virtuell maskin. 

Kjører HS4 i en docker container som har fungert lenge, og heldigvis hadde jeg backup av Homeseer mappen på en annen pc. 

La inn den backupen og startet opp container igjen. 

homeseer  | 06:23:30:5382:[Warning]->Error starting web server, port in use? Are you running a web server on the designated port? Edit settings.ini in the Config folder and change gWebSvrPort=## to a different port #. The requested address is not valid in this context
homeseer  | 06:23:30:5388:[Warning]->Web Server Stopped

Prøvde å endre port, men uansett hvilken port jeg endret til fikk jeg denne feilmelding. 

Lastet så ned en fersk HS4 og prøvde å starte denne i en container. Det var ingen problem. 

Så er det noen plugins eller noe lignende som plutselig kan ta port 80? 

Eventuelt mulig å kopiere enkelt filer/mapper fra backup over til fresh install så jeg slipper å starte helt på nytt? 

Tar mot alle tips med takk. 🙂

Skrevet

Fant feilen. 

Er på linux, og det var i settings.ini filen. 

I backup'en var denne satt

gServerAddressBind=192.168.0.51

fjernet den og det meste kom opp igjen. 

Hva den gjør og hvorfor den var det vet jeg ikke. 

• Like 2
Skrevet
Dronnen skrev (16 timer siden):

Hva den gjør og hvorfor den var det vet jeg ikke. 

Den sier hvilken IP HomeSeer skal lytte etter trafikk på - altså sin egen IP. Er relevant på servere med flere nettverkskort, hvor kan spesifisere hvilken IP HomeSeer skal lytte på. I dette tilfellet tipper jeg den nye VMen har en annen IP enn den gamle? Dermed eksisterer ikke denne IPen på den nye serveren. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.