Marius-H Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 (endret) Forsøker å få opp Homeseer og styring av to Fibaro 212 dimmere. Har forsøkt å legge til med og uten sikkerhet. Langt unna, 2m unna, 1m unna, og 1cm unna. Men får det ikke til å fungere. Noen som har vært borti lignende? Endret 12. februar 2017 av Marius-H Siter
Moskus Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 Prøv å ekskluder den først, og så inkluder den igjen? Siter
Marius-H Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Skrevet 12. februar 2017 2 minutes ago, Moskus said: Prøv å ekskluder den først, og så inkluder den igjen? Ja dessverre. Minst 5 ganger. Siter
Marius-H Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Skrevet 12. februar 2017 1 minute ago, Moskus said: Restart av interface, da? Jupp det og. Også testet Beta programvare av Z-wave Homeseer og. Siter
Moskus Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 Og det ER en UZB1 du bruker? Jeg kan ikke se hva du evt. gjør feil ut fra det du har gitt oss, men dette går fint for så mange andre... ? Siter
Moskus Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 Snaisen Network ID. Sannsynligheten for den er ganske liten... men OK. Jeg vet ikke hva som er feil, men noe er det, så la oss prøve dette: Ekskluder noden (dvs dimmer 2) Slett interfacet helt. (For sikkerhets skyld) Restart serveren Sett opp interface på ny Legg til noen (non-secure) på ny med en avstand under 1 m. Hvis ikke det fungerer så er det noen funky enten med controlleren eller nodene... Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 Kjører du Uzb1 på virtuel siden du har på serial port dev/ttyAcm0 og ikke Com3 f.eks? Jeg har ikke peiling på hva det kan være som forårsaker problemet hos deg, jeg bare sammenlignet med det jeg har. Og jeg kjører ikke virtuelt, så derfor har jeg min Uzb1 på com3 i homeseer. Ville vel ikke funket i det hele tatt om Homeseer ikke fant uzb1'n så er en longshot. Siter
Marius-H Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Skrevet 12. februar 2017 Må man regge UZB1 på noe måte? På siden deres ellerno. Siter
Marius-H Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Skrevet 12. februar 2017 23 minutes ago, Hr Kotelett said: Kjører du Uzb1 på virtuel siden du har på serial port dev/ttyAcm0 og ikke Com3 f.eks? Jeg har ikke peiling på hva det kan være som forårsaker problemet hos deg, jeg bare sammenlignet med det jeg har. Og jeg kjører ikke virtuelt, så derfor har jeg min Uzb1 på com3 i homeseer. Ville vel ikke funket i det hele tatt om Homeseer ikke fant uzb1'n så er en longshot. Hvordan endrer jeg serial port? Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 Si det Alt er grået ut hos meg, må kanskje endres når en installerer Uzb1'n Siter
Marius-H Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Skrevet 12. februar 2017 Just now, Hr Kotelett said: Si det Alt er grået ut hos meg, må kanskje endres når en installerer Uzb1'n Kjører på Ubuntu. Har ikke noe annet valg. Og den finner den kun der Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. februar 2017 Skrevet 12. februar 2017 Ah, i ubuntu(linux)verden heter det vel ikke "comX"? så da stemmer det nok Siter
Moskus Skrevet 13. februar 2017 Skrevet 13. februar 2017 ... selve forbindelsen ser tilsynelatende helt fin ut. "Enable"-knappen hadde ikke blitt grønn hvis ikke HomeSeer hadde klart å kommunisere med UZB1'en. En ting til: Prøv å trekk ut UZB1'en og sett den i igjen. Siter
psv021 Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 Den 13.02.2017 klokken 8.33, Moskus skrev: En ting til: Prøv å trekk ut UZB1'en og sett den i igjen. Ser ut som om du har et trådløst tastatur/mus tilkoblet en annen USB. Veldig likt oppsett som meg, ser det ut som. Jeg opplevde her om dagen at tastaturet "overtok" COM3 når jeg nappet ut UZB1. Bare sånn i tilfelle du opplever det samme (symptomet er at UZB1 ikke får tilgang til COM3, får feilmelding i HS3). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.