Oppgraderte Pow-u til siste versjon i dag og sliter med å connecte via mqtt. Tok en skjermdump av pow-u settings før jeg oppgraderte og har lagt inn de samme ettersom de forsvant.
Har i HomeAssistant en bruker med id: ams-leser og passord ams
Kjører mqtt broker addon i HA med standard oppsett.
Kjører integrasjonen mqtt og har ikke endret noe der, når jeg velger configure får jeg dog opp username homeassistant og et langt passord som jeg ikke har generert..
Sikkert noen her som er flinke med mqtt 🙂
edit;
subscriber til # for å sjekke om det kommer data inn, det gjør det;
Message 48 received on homeassistant/sensor/ams-leser_tQO/config at 11:07:
etter å ha sjekka på router ser jeg at ams leser er lagt på feil wifi og dermed fått en annen ip-adresse som HA ikke klarte få fatt i. Så da er problemet løst.
Spørsmål
hjemmedude
Oppgraderte Pow-u til siste versjon i dag og sliter med å connecte via mqtt. Tok en skjermdump av pow-u settings før jeg oppgraderte og har lagt inn de samme ettersom de forsvant.
Har i HomeAssistant en bruker med id: ams-leser og passord ams
Kjører mqtt broker addon i HA med standard oppsett.
Kjører integrasjonen mqtt og har ikke endret noe der, når jeg velger configure får jeg dog opp username homeassistant og et langt passord som jeg ikke har generert..
Sikkert noen her som er flinke med mqtt 🙂
edit;
subscriber til # for å sjekke om det kommer data inn, det gjør det;
Message 48 received on homeassistant/sensor/ams-leser_tQO/config at 11:07:
etter å ha sjekka på router ser jeg at ams leser er lagt på feil wifi og dermed fått en annen ip-adresse som HA ikke klarte få fatt i. Så da er problemet løst.
Endret av hjemmedude0 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.