Counterpointer Skrevet 26. september 2023 Skrevet 26. september 2023 Hadde tenkt å bruke Ice, men har fått tilbud fra Telia om gratis datasimkort (det blir da både raskere og billigere med ubegrenset data). Slik at jeg kan bruke en router med sim for å få nett på hytta. Hvilken router anbefales da? Har 5G på telefonen når jeg er på hytta men har ikke målt signalstyrke på hverken 5G eller 4G. Forstår det som 4G routere er veldig billig, men det er ikke viktigste faktor. Har tenkt å starte med en Futurehome ll hub for automasjon. Tanken er å ha Eufycam 3 pakke for videoovervåking ute og diverse styring av strøm for Enøk og komfort. Når vi er der blir det sikkert streaming av Netflix ol. Siter
slippern Skrevet 26. september 2023 Skrevet 26. september 2023 Om du har dårlig dekning kan en Zyxel NR7101 eller tilsvarende være et godt alternativ. Disse får du brukt på Finn.no fra 900kr og oppover, disse er ofte låst til Telia eller Telenor (Følger med mobilt bredbånd deres) og må dermed låses opp. Du kan så ha en vanlig hjemmeruter koblet på denne igjen. 1 Siter
Counterpointer Skrevet 26. september 2023 Forfatter Skrevet 26. september 2023 slippern skrev (3 timer siden): Om du har dårlig dekning kan en Zyxel NR7101 eller tilsvarende være et godt alternativ. Disse får du brukt på Finn.no fra 900kr og oppover, disse er ofte låst til Telia eller Telenor (Følger med mobilt bredbånd deres) og må dermed låses opp. Du kan så ha en vanlig hjemmeruter koblet på denne igjen. Det ligger en Zyxel 7101 på Finn. Den koster 3k. Hadde passet bedre med en til 900kr Hadde optimalt vært bedre med færre bokser også, selv om det ikke er et absolutt krav. Siter
Counterpointer Skrevet 27. september 2023 Forfatter Skrevet 27. september 2023 Fant en Netgear Nighthawk AC 2300 til 800kr vil det være en god løsning? Siter
slippern Skrevet 27. september 2023 Skrevet 27. september 2023 Counterpointer skrev (9 timer siden): Fant en Netgear Nighthawk AC 2300 til 800kr vil det være en god løsning? Denne har vell ikke støtte for mobildata (4G/5G)? Siter
Counterpointer Skrevet 27. september 2023 Forfatter Skrevet 27. september 2023 slippern skrev (2 timer siden): Denne har vell ikke støtte for mobildata (4G/5G)? Det har du rett i, tok det som sto i annonsen for god fisk og der sto det 5G. Synes det er utydelig i beskrivelsene hva som er rene Wifi routere og hva som er 4/5G routere. Siter
slippern Skrevet 6. oktober 2023 Skrevet 6. oktober 2023 Counterpointer skrev (På 27.9.2023 den 23.07): Det har du rett i, tok det som sto i annonsen for god fisk og der sto det 5G. Synes det er utydelig i beskrivelsene hva som er rene Wifi routere og hva som er 4/5G routere. Telenor 5 G antenne for trådløs bredbånd | FINN torget 1 Siter
Counterpointer Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter Skrevet 6. oktober 2023 slippern skrev (1 time siden): Telenor 5 G antenne for trådløs bredbånd | FINN torget Takk for link, men jeg har Telia og holder meg til dem, så akkurat denne var ikke mulig grunnet Telenor binding. Landet på en TP link Deco X50 5G med rabatt og full nygaranti + bytterett. Denne burde dekke behovet og vel så det. Tusen takk for hjelp. Jeg antar jeg ikke har MÅ ha utvendig antenne da telefonen har 5G dekning i hele hytta og dekningskartet til Telia sier meget god 5G dekning og bare middels 4G. Blir sikkert nye tråder om tilkobling av Futurehome ll og diverse enheter med styring. 😃 Siter
Counterpointer Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter Skrevet 7. oktober 2023 Virker som installasjon av router gikk fint og hytta er nå på nett. Fikk 113 mbps nedlasting og 45 mbps opplasting på 5G uten noen utvendig antenne. På min forholdsvis nye iPhone 14 fikk jeg 51 mbps ned og 18 mbps opp. I samme rommet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.