Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg fått laget min egen Z-Wave End Device basert på Silicon Labs ZGM230-DK2603A. Har lagt til en CO2 sensor i tillegg til temperatur, fuktighet og lys som finnes på ZGM230.

image.thumb.jpeg.0a2f22e1d731c28c587fd2e4590794be.jpeg

CO2-verdien vises som AccelerationXAxis til jeg får endret koden til å oppfatte den som en CO2-sensor.

image.thumb.png.3591acc1a620d9730a7505036314a9fe.png

Endret av OlavT
  • Like 4
Skrevet (endret)

Da fikset jeg en workaround slik at CO2 sensoren fikk riktig type. Det måtte en liten workaround til da Silicon Labs sitt ZAF rammeverk bare støtter et subset av mulige sensor-typer.

image.png.065c29c4ccdd45ddacbc1810138419fc.png

Endret av OlavT
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Da har jeg lagt inn støtte for "Bosch Sensortec BMP384 pressure sensor" for å måle atmosfærisk lufttrykk (med sensor som sitter på kretskortet):

image.png.7a1e8cba6118632778f0cad768303579.png

Endret av OlavT
  • Like 1
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.