Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen TV-programmer jeg ser på fra f.eks. Danmark og UK. Dette funker helt supert på telefon og PC vha. NordVPN, bare å velge at jeg er i UK for å se BBC. Men om jeg skal caste PC eller telefon til TV så nekter Chromecast å godta de utenlandske programmene, alle norske program virker helt supert... Forbindelsen kobles opp og etter noen få sekund er bildet tilbake på PC/telefon igjen...

Finnes der noen mulighet for at Chromecast også kan kobles via NordVPN eller bare ignorere nasjonalitet?

Fornuftige alternativer til Chromecast?

Skrevet
  SveinHa skrev (På 17.10.2023 den 10.51):

Jeg har noen TV-programmer jeg ser på fra f.eks. Danmark og UK. Dette funker helt supert på telefon og PC vha. NordVPN, bare å velge at jeg er i UK for å se BBC. Men om jeg skal caste PC eller telefon til TV så nekter Chromecast å godta de utenlandske programmene, alle norske program virker helt supert... Forbindelsen kobles opp og etter noen få sekund er bildet tilbake på PC/telefon igjen...

Finnes der noen mulighet for at Chromecast også kan kobles via NordVPN eller bare ignorere nasjonalitet?

Fornuftige alternativer til Chromecast?

Ekspander  

Det enkleste er å kjøre vpn på routeren som mobil og chromecast er koblet til. Jeg har satt opp flere Asus routere for folk som ønsker norske kanaler i utlandet. om du skal kjøre 4k kan det være lurt å gå for en nyere asus da de eldre ofte ikke støtter over 10Mbps på vpn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.