SveinHa Skrevet 17. oktober 2023 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har noen TV-programmer jeg ser på fra f.eks. Danmark og UK. Dette funker helt supert på telefon og PC vha. NordVPN, bare å velge at jeg er i UK for å se BBC. Men om jeg skal caste PC eller telefon til TV så nekter Chromecast å godta de utenlandske programmene, alle norske program virker helt supert... Forbindelsen kobles opp og etter noen få sekund er bildet tilbake på PC/telefon igjen... Finnes der noen mulighet for at Chromecast også kan kobles via NordVPN eller bare ignorere nasjonalitet? Fornuftige alternativer til Chromecast? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruben_L Skrevet 24. oktober 2023 Del Skrevet 24. oktober 2023 SveinHa skrev (På 17.10.2023 den 12.51): Jeg har noen TV-programmer jeg ser på fra f.eks. Danmark og UK. Dette funker helt supert på telefon og PC vha. NordVPN, bare å velge at jeg er i UK for å se BBC. Men om jeg skal caste PC eller telefon til TV så nekter Chromecast å godta de utenlandske programmene, alle norske program virker helt supert... Forbindelsen kobles opp og etter noen få sekund er bildet tilbake på PC/telefon igjen... Finnes der noen mulighet for at Chromecast også kan kobles via NordVPN eller bare ignorere nasjonalitet? Fornuftige alternativer til Chromecast? Det enkleste er å kjøre vpn på routeren som mobil og chromecast er koblet til. Jeg har satt opp flere Asus routere for folk som ønsker norske kanaler i utlandet. om du skal kjøre 4k kan det være lurt å gå for en nyere asus da de eldre ofte ikke støtter over 10Mbps på vpn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 24. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2023 Ruben_L skrev (3 timer siden): Det enkleste er å kjøre vpn på routeren som mobil og chromecast er koblet til. Supert. Har EdgeMAX router og ser der er en del info på nett om den og NordVPN. Tar en sjekk i morgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.