Dreuf Skrevet 13. februar 2017 Skrevet 13. februar 2017 Først kjørte jeg Domoticz på en RPI 1, 2 og 3. Ukentlig har jeg normalt kjørt en reboot siden jeg har kjørt en oppdatering, fiklet med noe eller flyttet på PI`en. Dersom dette ikke ble gjort så låste "skiten" seg. Gikk derfor en kort tid over til Homeseer (på en Win10 maskin) siden fan-klubben her gir det strålende reklame. Fant meg ikke helt til rette i Homeseer så valgte og gå tilbake til Domoticz, men nå på Win10. Dette har kjørt smertefritt over lengre tid. Problemet var at maskinen som har Win10 måtte stå å surre hele tiden, ikke spesielt stillegående og står på ett soverom.. Så i forrige uke kopierte jeg databasen min over på en ny installasjon av Domo på RPI3 for å gjøre ett nytt forsøk. Etter dette kom problemene tilbake.. Våkner om morgenen og ikke noe lys virker... WAF begynner å bli temmelig lav! ("Kan vi ikke bare ha sånne dimmehjul på veggen som alle andre har??") PI`en er låst, ingen respons på app eller via SSH så eneste mulighet er "svenske-knappen" (aka stikkontakten). Tenkte at nå måtte jeg feilsøke litt, begynte å logge temperaturer, prosesser, cpu og minneforbruk. Fra oppstart av PI`en så brukte jeg ca 15% minne, 2-3 timer etterpå 30% og 7-8 timer etter oppstart så låg den over 70%. Og etter 15-16 timer uptime så låg den over 90% på minne og ting begynte å gå tregt til den slutt ga opp og låste seg. Prøvde å søke litt og fant ut at blockly kan være en synder. Så i dag har jeg slettet alle mine blockly events, begynt å lære meg LUA og egentlig bare kodet akkurat de samme eventene jeg hadde i blockly i LUA. Nå har jeg uptime på 5 timer og ett stabilt minneforbruk på 14.7%. Så ett godt tips (som jeg også har blitt tipset av andre inne her om), STYR UNNA BLOCKLY! Om man gidder å ta seg tid til å sette seg inn i LUA så er det faktisk ganske enkelt og rask å programmere enkle Events med det. Siter
Evelen Skrevet 13. februar 2017 Skrevet 13. februar 2017 Takk for tips, kjører dog Domoticz helt problemfritt med en del blockly på en 512MB ram VM. Siter
Dreuf Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Skrevet 13. februar 2017 Kjørte som sagt Domo+blockly smertefritt på win10 maskinen også, sjekket aldri hvor mye ram det brukte. Kan være at blockly+rpi er en dårlig kombo eller at enkelte events bruker mye minne, det vet jeg ikke. Og nå slipper jeg heldigvis å finne ut av det Siter
jhenrikb Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Aha! Takk for det. Jeg har kjørt problemfritt med blockly frem til 3 uker siden. Da gikk minnet gradvis opp til 99% over 2 uker. Skal gå. Over mine logikker nå og evt skrive alt i lua selv:) Siter
PerWei Skrevet 11. mars 2017 Skrevet 11. mars 2017 Har kjørt Domoticz med 6 Blockly events på Rpi3 med Z-Wave.Me Razberry2 Z-Wave controller under Raspbian 8 (Jessie) i et par uker nå uten noe minneproblem overhodet. Ligger på 17% real og 2% virtual Siter
Skjalg Skrevet 11. mars 2017 Skrevet 11. mars 2017 Hatt det samme. Brukte virtuelle brytere med tidsforsinkelse av for å holde lyset på selv om bevegelsesdetektoren viste ingen bevegelse. Ved å gå bort ifra virtuelle brytere med tidsforsinkelse i mine blocklyer og heller benytte "turn off after xx seconds" så har minne holdt seg mer stabilt mellom 10 til 20 %. Det er også diskutert i domoticz sitt forum men ikke noen fiks enda så vidt jeg vet.Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk Siter
Dreuf Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Skrevet 15. mars 2017 Jeg brukte samme oppsett som deg Skjalg så kan nok være derfor jeg sleit med minne. Men etter å ha gått over til LUA er problemet løst.. Siter
ronnyandre Skrevet 15. mars 2017 Skrevet 15. mars 2017 Interessant. Har kjørt flere Blockly script siden tidlig januar uten noen form for problemer. Har Raspberry Pi Model B rev. 2, og har ikke lagt merke til ytelsesproblemer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.