kjetilkl Skrevet 21. oktober 2023 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg trenger et par nye termostater til varmekabler etterhvert, og ser det er noen tilbud i helgen og også snart BF. Jeg har et par Heatit fra før, og joda, de virker de - men nå er det jo nye generasjoner. Ser den nye Z-TRM6 og FutureHome sin ligger på samme pris https://www.eldirekte.no/futurehome-smart-termostat-pr-16a/cat-p/c/p1500024306 https://www.eldirekte.no/heatit-z-trm6-z-wave-termostat-ral/cat-p/c/p1500027858 Men hadde egentlig tenkt å vent til det kom noen med Matter-støtte, kanskje med WiFi? Sånn jeg har fortsatt det så har Matter hovedsakelig gått for at WiFi skal brukes der det er koblet til strømnettet? Og Thread/Zigbee/Zwave etc der det er batteri? (og selv om Heatit har introdusert ikon for Matter ser jeg, så har de ingen produkter med det? 🐵 Noen som har tanker? Siter
OlavT Skrevet 22. oktober 2023 Skrevet 22. oktober 2023 Dersom jeg skulle kjøpt en ny termostat i dag hadde jeg valgt Heatit Z-TRM6. Den er baserte på nyeste Z-Wave 800 hardware / sw. Siter
OlavJ Skrevet 25. desember 2023 Skrevet 25. desember 2023 (endret) Støtter Futurehome 2 Z-Wave 800? Skal også kjøpe smarttermostat. 5 stk. Usikker på om jeg bør vente til en kan få en Wifi-termostat med Matter-støtte. Ser Elko sier de vil støtte Matter, men Wifi-versjonen deres av smarttermostaten kan foreløpig kun brukes med Elkos egen hub, og det er litt skummelt. Har Futurehome 2 hub som ikke er satt opp enda. Noen fordel ved å kjøpe Futurehomes egne termostat i stedet for Elkos for eksempel? Har vurdert Heatit, men Tibber har kun sorte. Endret 25. desember 2023 av OlavJ Siter
OlavT Skrevet 25. desember 2023 Skrevet 25. desember 2023 2 hours ago, OlavJ said: Støtter Futurehome 2 Z-Wave 800? Skal også kjøpe smarttermostat. 5 stk. Usikker på om jeg bør vente til en kan få en Wifi-termostat med Matter-støtte. Ser Elko sier de vil støtte Matter, men Wifi-versjonen deres av smarttermostaten kan foreløpig kun brukes med Elkos egen hub, og det er litt skummelt. Har Futurehome 2 hub som ikke er satt opp enda. Noen fordel ved å kjøpe Futurehomes egne termostat i stedet for Elkos for eksempel? Har vurdert Heatit, men Tibber har kun sorte. Er ikke noe problem å bruke Z-Wave 800 enheter med eldre kontrollere. Det er bakeoverkompatibelt. 1 Siter
JanHoy Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Har akkurat samme dilemma. Heatit og andre er trege med å lansere støtte. Blir nok å fortsette med Homey og Z-Wave en stund til og så heller ta en runde om noen år og bytte ut med Matter+Thread. Kjedelig. Siter
OlavT Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Det er ikke så rart det tar tid før Matter enhetene kommer. Standarden har vært ganske umoden. Støtte for måling av strømforbruk kom nå nettop i 1.3 versjonen, men det tar nok litt tid før en ser enheter basert på 1.3 ute i butikkene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.