Hei,
Ser på å automatisere / kaste ut analoge styringer i et sameie i Oslo.
Det ønskes bl.a. relestyring av el-kobler i VVB slik at varmepumper kan ta mesteparten av jobben.
Målet er tidsstyring basert på tid på døgnet/årstider slik at vi ikke "koker vann for kråka".
Videre styring av utelys, varmekabler i takrenner og bakken, samt litt forbruksmålings osv..
Gjerne med et system hvor man også kan se litt forbruksmønster for å prøve å energieffektivisere litt.
Jeg har litt erfaring med futurehome og kan nok om elektro generellt til å vite at jeg ikke burde tukle med dette selv.
Finnes det noen elektrikere med interesse og erfaring som kan bistå med dette?
Spørsmål
Duppis
Hei,
Endret av DuppisSer på å automatisere / kaste ut analoge styringer i et sameie i Oslo.
Det ønskes bl.a. relestyring av el-kobler i VVB slik at varmepumper kan ta mesteparten av jobben.
Målet er tidsstyring basert på tid på døgnet/årstider slik at vi ikke "koker vann for kråka".
Videre styring av utelys, varmekabler i takrenner og bakken, samt litt forbruksmålings osv..
Gjerne med et system hvor man også kan se litt forbruksmønster for å prøve å energieffektivisere litt.
Jeg har litt erfaring med futurehome og kan nok om elektro generellt til å vite at jeg ikke burde tukle med dette selv.
Finnes det noen elektrikere med interesse og erfaring som kan bistå med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
6 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.