Venin Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Dersom man f.eks. har både RFXtrx433E og UZB1 i Domoticz, lar det seg gjøre å bruke en 433 MHz fjernkontroll eller veggsender til å dimme en Z-Wave-enhet? Hvordan gjøres det i så fall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Dimming er vanskelig, fordi "holde inne knappen" ikke er så hendig med 433 MHz utstyr. Men du kan sette det opp slik med Eventer eller LUA at hvis du trykker på en knapp så senkes lyset (med Z-wave) med 10%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1 Gaute Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Nå bruker jeg Homeseer og har brukt Telldus Live, men der er ihvertfall ikke det noe problem. Er jo bare HVIS bryter x er PÅ, SÅ slå PÅ lampe Y...hvis du skjønner hva jeg mener, men jeg kjenner ikke Domoticz.Edit: så ikke at det stod dimming, det er vel kanskje verre ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1 xibriz Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Jeg hadde tidligere noe følgende oppsett: Første gang trykk på = 20% Andre gang trykk på = 60% Tredje gang trykk på = 100% Av = 0% Jeg brukte riktignok Telldus til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Venin Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Skjønner, men da funker det til det jeg trenger. Er det rimelig å anta at alt mulig fjas på eBay på 433 MHz da kan brukes? Et kjapt søk gir f.eks. denne: http://www.ebay.com/itm/RF-Gate-Key-Remote-Control-Garage-Door-Transmitter-Wireless-315MHz-433MHz-/322323893546?var=&hash=item4b0c004d2a:m:mPbo3Q_DFqF4X4YJXzswdCA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, Venin skrev: Er det rimelig å anta at alt mulig fjas på eBay på 433 MHz da kan brukes? Nei! Du må undersøke det først. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Venin Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Oki. Et lite oppfølgingsspørsmål: Nexa LWST-605 (https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/smartehjem/nexa/nexa-lwst-605/183087.11676/ ) har følgende dimmefunksjon: DIMMER-funktion : * För att styra dimmern, tryck vippan till läge “PÅ” två gånger (mottagarens lampa börjar lysa), tryck samma “PÅ”-knapp igen och lampan stannar vid önskad ljusstyrka. * För omedelbar avstängning, tryck vippan mot “AV”-läget. Mulig å få til dette via Domoticz? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 46 minutter siden, Venin skrev: Mulig å få til dette via Domoticz? Både nei og ja. Det er Nexa-mottakeren som tolker to På-signaler etter hverandre som dim. Bryteren sender kun det samme signalet to ganger. Det har du mulighet til selv, men praksis tilsier at dette er i beste fall ustabilt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Venin
Dersom man f.eks. har både RFXtrx433E og UZB1 i Domoticz, lar det seg gjøre å bruke en 433 MHz fjernkontroll eller veggsender til å dimme en Z-Wave-enhet? Hvordan gjøres det i så fall?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
7 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.