Venin Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Den 27.2.2017 klokken 12.24, MrTiger skrev: Går det ledinger fra ledstripsen? Som du kan bruke... de ledstripsa som jeg har sett på ruller må man ha en eller annen dings for å koble fast en ledning til ledstripsene. Her er et bilde av en tilkobling. For en mer permanent løsning kan man klippe hvit, blå, rød, grønn, svart og koble de direkte til Fibaroen. Overgangen fra 12V kan man få f.eks. her: http://www.ebay.com/itm/391528228737 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjwesterby Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 @Venin Har du også link til ett kurant 12v adapter? Dette er jo nå såpass enkelt at man nesten burde klare dette selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 4 minutter siden, tjwesterby skrev: Dette er jo nå såpass enkelt at man nesten burde klare dette selv Og siden det er svakstrøm så har du også lov til å gjøre det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg fikk en vill ide om å montere led-strips (rød) bakpå sykkelvognen i hele vognens bredde. Ikke relevant hjemmeautomasjon, men jeg tror det kan bli ett kult prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 9 minutter siden, tjwesterby skrev: @Venin Har du også link til ett kurant 12v adapter? Dette er jo nå såpass enkelt at man nesten burde klare dette selv Jeg kjøpte dette siden det var billig og butikk var i nærheten: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/stromforsyning/stromforsyning/ac-dc/fast-utgangsspenning/ac-dc-stromadapter-12-v-(dc)-12-w-p44382 Men kanskje noen av de andre her kan si noe om hvor mange ampere man egentlig trenger til f.eks. 5 meter med SMD 5050 LED (som jeg har). Jeg så ikke noen umiddelbar forskjell på å bruke den jeg lenket til over med 1 A og en annen med 2 A. Ellers finner du kanskje et gammelt 12V-strømadapter i en skuff i huset. Jeg tok en tur til gamlingene og fant 2 stk. Den ene tilhørte enn router og den andre en gammel WDTV. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 1 minutt siden, Venin skrev: Men kanskje noen av de andre her kan si noe om hvor mange ampere man egentlig trenger til f.eks. 5 meter med SMD 5050 LED (som jeg har). Ja, den vil trekke ca. 30W , som gir 30/12 = 2,5A. Og så ha litt ekstra. Jo mer, jo bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Andre Rosander Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) 3 minutes ago, Venin said: Jeg kjøpte dette siden det var billig og butikk var i nærheten: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/stromforsyning/stromforsyning/ac-dc/fast-utgangsspenning/ac-dc-stromadapter-12-v-(dc)-12-w-p44382 Men kanskje noen av de andre her kan si noe om hvor mange ampere man egentlig trenger til f.eks. 5 meter med SMD 5050 LED (som jeg har). Jeg så ikke noen umiddelbar forskjell på å bruke den jeg lenket til over med 1 A og en annen med 2 A. Ellers finner du kanskje et gammelt 12V-strømadapter i en skuff i huset. Jeg tok en tur til gamlingene og fant 2 stk. Den ene tilhørte enn router og den andre en gammel WDTV. det er 20ma for hver farge i hver LED (60ma pr LED full styrke på alle fargene), 1A blir altfor lite. EDIT: Om det er RGB vi snakker om. Endret 1. mars 2017 av Tore Andre Rosander 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Et øyeblikk siden, Moskus skrev: Ja, den vil trekke ca. 30W , som gir 30/12 = 2,5A. Og så ha litt ekstra. Jo mer, jo bedre. Og jo dyrere. Kan jo bruke 1 A hvis man vil ha litt ekstra dimming. ? Skal uansett klippe den opp slik at den blir ca 2 meter tenkte jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stianoh Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Den andre ledningensdingsen mellom led-stripen og kontrolleren da. er det noe som vanligvis følger med led-stripen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Andre Rosander Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 5 minutes ago, Venin said: Og jo dyrere. Kan jo bruke 1 A hvis man vil ha litt ekstra dimming. Skal uansett klippe den opp slik at den blir ca 2 meter tenkte jeg. Problemet er jo at LED stripen trekker den strømmen den vil ha, dersom strømforsyningen har en sikring ryker den hvis ikke så begynner den til slutt å brenne. Er det RGB vi isnakker om? Og hvor mange LED pr. meter? Selv 30 RGB LED vil trekke 1.8A på full styrke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 4 minutter siden, Stianoh skrev: Den andre ledningensdingsen mellom led-stripen og kontrolleren da. er det noe som vanligvis følger med led-stripen? De løse ledningene kom fra noe sånn: http://www.ebay.com/itm/Adeept-Electronic-Starter-Kit-for-Arduino-Resistor-Buzzer-Breadboard-LED-cable-/232188571392 Den delen som står fast på LED-stripen med svart krympestrømpe på hver side fulgte med LED-stripa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 På min rgbw stripe måtte jeg minst ha 3A på 2 meter. Helst mer. Men det står jo på spekken til stripen hvor mye den skal ha . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 2 minutter siden, Tore Andre Rosander skrev: Problemet er jo at LED stripen trekker den strømmen den vil ha, dersom strømforsyningen har en sikring ryker den hvis ikke så begynner den til slutt å brenne. Er det RGB vi isnakker om? Og hvor mange LED pr. meter? Selv 30 RGB LED vil trekke 1.8A på full styrke. Det var jo en smule interessant... RGBW ja. Tror det er denne: http://www.ebay.com/itm/262211292556 Ser det står 300 leds/5M og 5A. ? Hvis man deler LED-listen i to, er det da halvparten 2,5 A? Men hvorfor står det forresten 2A * 4Channel på fjernkontrollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 1 time siden, Venin skrev: Men hvorfor står det forresten 2A * 4Channel på fjernkontrollen? Fordi hver kanal ikke takler mer enn 2A. Fibaro RGBW takler 12A totalt, men maks 6A pr kanal. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Noen som vet om bedre alternativ av 12V 5A enn denne? https://www.proshop.no/Baerbar-lader/DELTACO-PS12-50A/2420899 Kjekkere uten den klossen på midten, men men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Andre Rosander Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 9 hours ago, Venin said: Noen som vet om bedre alternativ av 12V 5A enn denne? https://www.proshop.no/Baerbar-lader/DELTACO-PS12-50A/2420899 Kjekkere uten den klossen på midten, men men... Den klossen på midten må du nesten leve med, nesten alle omformere som skal takle større mengder ampere er ganske store. Jeg synes ikke prisen var så gal heller, omformere og strømforsyninger pleier å være dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Har utvidet systemet til "borteautomasjon". Sender pushvarsel til samboer når jeg kommer for og hente henne på jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Andre Rosander Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 26 minutes ago, ZoRaC said: Har utvidet systemet til "borteautomasjon". Sender pushvarsel til samboer når jeg kommer for og hente henne på jobb Nååååww... så søtt Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowman Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Sikring av hovedvann 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Montert fuktstyrt vifte på badet. Fuktstyrt via en fuktsensor og Z-wave strømplugg fra Clas. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Nå er alle lys i huset automatisert og alle har i tillegg bevegelsessensorer. Garasjeporten er koblet opp med et Fibaro relé istedenfor nexa rf releet jeg hadde satt opp da det var litt ustabilt om det åpnet eller ikke. Planen er å bruke en Arduino til å styre og koble inn endebryteren på den slik at jeg vet om den er åpen eller ikke. Også bevegelsessensor i garasjen selv om lyset slår seg på når porten åpnes. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danonym1 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Kom ikke helt i mål da jeg ikke har fått toggle bryter og den z-wave dimmeren jeg hadde tenkt å bruke var defekt. Men den nye bordlampen er snart ferdig og automatisert :-) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Er på linje 160 i et powershell-script som ikke nødvendigvis trenger være så langt, men som er det pga implementert mulighet for mye "user config". Hint: Tror dette for en del er veldig nyttig, men for flertallet ikke særlig nyttig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vestlenning Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Har så langt ikkje vore veldig opptatt av varsling vha lyd, men har nå gjort et nytt forsøk. Kobla en gammel Tivoli PAL til en Raspberry og satte opp noen varsler, men kjenner det er litt tørt på idefronten; forslag mottas med takk. Endret 8. mars 2017 av vestlenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 fikk min sensibo i dag. Men litt nedtur at pluginen ikke fungerer på HS3 med site build (.312) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.