kris10an Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Satt inn et potensialfritt relé i Flexit ventilasjonsanlegget, som aktiverer "HIGH" modus på avtrekket hvis luftfuktighet er over et visst nivå på bad eller vaskerom. Jaggu funka det også! 1 Siter
DeVille Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Jeg har tenkt å gjøre noe av det samme. Hvilket rele brukte du? Siter
kris10an Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 2 timer siden, DeVille skrev: Jeg har tenkt å gjøre noe av det samme. Hvilket rele brukte du? Jeg brukte et Fibaro Relay Switch 1*2,5kW. Muligens litt overkill, men jeg har bare gode erfaringer med Fibaro-produktene til mitt bruk. Et billigere Sonoff-rele med MQTT-hack kan være et vel så godt alternativ, men mer styr å få igang. Siter
arneolav Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 (endret) 2 timer siden, kris10an skrev: Jeg brukte et Fibaro Relay Switch 1*2,5kW. Muligens litt overkill, men jeg har bare gode erfaringer med Fibaro-produktene til mitt bruk. Et billigere Sonoff-rele med MQTT-hack kan være et vel så godt alternativ, men mer styr å få igang. Har hatt et par z-wave potensialfrie reler fra Nexa i test noen uker, litt "intensiv" on/off. Har fungert problemfritt og med lang avstand til sender/mottager. Dette er egentlig et Everspring-produkt. Billigst her: https://www.eldirekte.no/nexa-z-wave-mottaker-av-pa/cat-p/c/p10635603 Logget i ca 4 uker ved å styre en varmekabel i et sluk med varierende temperatur ute. Dette er et lite utsnitt. Sender/mottager: TellsticZnet, Tempgiver 1wire DS18B20+Multi Sensor Mk3, rele Nexa An-179 Hvis noe hadde feilet ville temperaturen enten økt eller suket mer. Avvikene her er ca 0,1 - 0,2 grader, Endret 21. mars 2017 av arneolav Loggfil Siter
Evelen Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 10 timer siden, Merko skrev: Okei. Meg bekjent, så har de svært lite problemer med slike ting nå. Har flere hundre kunder som bruker JottaCloud, hvor noen av dem har fått Cryptolock. På alle har vi fått reinstallert og lastet ned sikkerhetskopi uten problemer -- @Evelen Hva om du lager en slags "knagg" på stolen\bordet? Om du får det diskret nok. tenker noe sånn kunne funket greit: Siter
Hr Kotelett Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Vil ikke de komme i veien når en skal sitte der? Der hvor jeg har sett lignende bygger "knaggen" ikke mye mer enn 5 cm. Siter
Evelen Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 (endret) hvis du tenker på knagger som jeg "skyver inn" stolen på så går nok ikke det grunnet dimensjoner og størrelsesforhold. Knagg-prinsippet fungerer veldig bra når det er snakk om plate stoler som gjerne bare er en treplate (kantiner f.eks) knaggen må nødvendigvis bygge minst like mye som sitteplaten med rammer, i mitt tilfelle 8cm Det blir for mye på en høyde fra sitteflate til bordplate-bunn på 18cm. da må man ha lår som bygger mindre enn 10cm for å ikke komme borti den. I tilfelle tegningen min i mitt forrige innlegg var uklar så er det dette jeg mener: Endret 21. mars 2017 av Evelen Siter
Moskus Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 Pushalot var ikke lenger å finne i Windows Store etter en nødvendig reset av telefonen, men PushSafer er. Koster faktisk bittebitte litt per push, men ikke mer enn jeg kan leve med. Men har imidlertid flere muligheter jeg liker, og greit med kun én tjeneste for å nå forskjellige enheter med forskjellige OS. Plugin på vei: 1 Siter
psv021 Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 Den 21.03.2017 klokken 10.43, kris10an skrev: Jeg brukte et Fibaro Relay Switch 1*2,5kW. Muligens litt overkill, men jeg har bare gode erfaringer med Fibaro-produktene til mitt bruk. Et billigere Sonoff-rele med MQTT-hack kan være et vel så godt alternativ, men mer styr å få igang. Du må gjerne skrive en kjapp guide! Siter
Venin Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 (endret) Fikk Xiaomi Mi Smart Home gateway (Zigbee) og en trådløs bryter i posten for 320 kr. Tilknytta Domoticz på et blunk, og bryteren har Click, Double Click, Long Click og Long Click Release. Har et par brytere til (60 kr stk) og en bevegelsessensor (75 kr) på vei. Vurderer også magnetsensor til 60 kr og termometer/hygrometer til 110 kr, men kommer ikke på når jeg kan trenge en magnetsensor. ☺️ Endret 24. mars 2017 av Venin 2 Siter
kris10an Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 Du må gjerne skrive en kjapp guide!Det skal jeg prøve å ordne [emoji5]️ 2 Siter
kris10an Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 Fikk Xiaomi Mi Smart Home gateway (Zigbee) og en trådløs bryter i posten for 320 kr. Tilknytta Domoticz på et blunk, og bryteren har Click, Double Click, Long Click og Long Click Release. Har et par brytere til (60 kr stk) og en bevegelsessensor (75 kr) på vei. Vurderer også magnetsensor til 60 kr og termometer/hygrometer til 110 kr, men kommer ikke på når jeg kan trenge en magnetsensor. [emoji5]️Stilig! Selv har jeg en Xiaomi Mi Plant i en potteplante jeg ofte glemmer å vanne. 1 stk til på vei når jeg så hvor effektivt det funket [emoji16]Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter
Evelen Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 (endret) FreeNAS-en min har vær nede noen dager, etter litt feilsøking kan det se ut som det var USB-pinnen med OS-et på som var problemet. Installerte på en annen minnepinne, var veldig enkelt å få lagt til volumene jeg hadde på den gamle installasjonen, de ble funnet automatisk og det eneste jeg trengte gjøre var å velge "import volume" Så sette opp share etter det, fikk også en kjøler til CPU nr 2 til ESXI- boksen min i går som jeg tenkte installere i dag, men finner ikke den siste CPU-shimen min, så da ser det ikke ut som det blir noe av med det første. Endret 24. mars 2017 av Evelen Siter
Evelen Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 (endret) Har tenkt litt på rack, og ettersom jeg ikke har funnet noen som selger et ok rack til en billig pris tenker jeg gå får to stk ikea lack og sette sammen slik: Da med et par metallvinkler til å montere serverne på: For at ikke serverne skal skrapes opp for mye så tenker jeg surre noe tape rundt flatene som gnisser opp mot server. Skal ha kun servere i lack-racket, patcheskapet på bildet skal fremdeles bruke til svitsj, modem, patchepanel, osv. leca-racket skal være oppå fryseskapet med patchepanel opp der igjen. Tror dere vekt blir noe problem for ikea-bordene? De er formelt sertfisert for bare 25KG, men mest bekymret ifbm metall-støttene i og med at jeg må skru inn i tre av ganske lav kvalitet. EDIT: Eller kanskje jeg bare går for to bord og kutter beina litt Endret 25. mars 2017 av Evelen Siter
Norseman Skrevet 26. mars 2017 Skrevet 26. mars 2017 16 hours ago, Evelen said: Har tenkt litt på rack, og ettersom jeg ikke har funnet noen som selger et ok rack til en billig pris tenker jeg gå får to stk ikea lack og sette sammen slik: Da med et par metallvinkler til å montere serverne på: For at ikke serverne skal skrapes opp for mye så tenker jeg surre noe tape rundt flatene som gnisser opp mot server. Skal ha kun servere i lack-racket, patcheskapet på bildet skal fremdeles bruke til svitsj, modem, patchepanel, osv. leca-racket skal være oppå fryseskapet med patchepanel opp der igjen. Tror dere vekt blir noe problem for ikea-bordene? De er formelt sertfisert for bare 25KG, men mest bekymret ifbm metall-støttene i og med at jeg må skru inn i tre av ganske lav kvalitet. EDIT: Eller kanskje jeg bare går for to bord og kutter beina litt Hva med å bruke skuffeskinner på sidene? Da er det litt mindre ork når man skal gjøre noe vedlikehold på serverne! Har kjøpt fra eBay.co.uk flere ganger: http://stores.ebay.com/Moderix-Ltd/Ball-Bearing-/_i.html?_fsub=7019339014&_sid=502929144&_trksid=p4634.c0.m322 Siter
Evelen Skrevet 26. mars 2017 Skrevet 26. mars 2017 De var virkelig billig. Hadde lagt fra meg den idéen da jeg trodde de var dyre. Men det spørs om ikke racket blir for lett slik at det vil skape ubalanse Siter
vestlenning Skrevet 26. mars 2017 Skrevet 26. mars 2017 (endret) Pollenvarsel i standardbildet på infomonitor stue. Første sirkel = i dag, andre sirkel = i morgen. Endret 2. november 2018 av vestlenning 1 Siter
tjwesterby Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 Den 24.3.2017 klokken 23.18, kris10an skrev: Stilig! Selv har jeg en Xiaomi Mi Plant i en potteplante jeg ofte glemmer å vanne. 1 stk til på vei når jeg så hvor effektivt det funket Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Kult, må man ha denne hub'en til dette eller kan man koble den til feks OpenHab på andre måter? Siter
Venin Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Xiaomi Mi Plant går på blåtann direkte til app på mobil. Men du har jo denne: https://community.openhab.org/t/xiaomi-miflora-sensor-integration/17453 Endret 27. mars 2017 av Venin Siter
Gjelsvik Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 22 hours ago, Norseman said: Hva med å bruke skuffeskinner på sidene? Da er det litt mindre ork når man skal gjøre noe vedlikehold på serverne! Har kjøpt fra eBay.co.uk flere ganger: http://stores.ebay.com/Moderix-Ltd/Ball-Bearing-/_i.html?_fsub=7019339014&_sid=502929144&_trksid=p4634.c0.m322 Lack bordene er bare svært tynt laminert treverk med sponmasse og papp innvendig. Ville heller bygd meg noe selv med 2x2 lekter av massivt treverk og kryssfiner eller hobbyplater som hyller. Siter
Evelen Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Hva slags grensesnitt bruker du @vestlenning? Ser litt ut som ImperiHome, men likevel ikke helt. Endret 27. mars 2017 av Evelen Siter
Moskus Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 Et øyeblikk siden, Evelen skrev: Hva slags grensesnitt bruker du vestlenning? Ser litt ut som ImperiHome, men likevel ikke helt. (Pssst! Alfakrøll og et navn er fint for påkalling av oppmerksomhet @Evelen ) Siter
Evelen Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Den er grei @Moskus Endret 27. mars 2017 av Evelen Siter
vestlenning Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 18 minutes ago, Evelen said: Hva slags grensesnitt bruker du @vestlenning? Ser litt ut som ImperiHome, men likevel ikke helt. Heimlaga "grid". Hver rute oppdateres uavhengig vha Ajax eller MQTT. Siter
Evelen Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Ok, da har jeg fått bygget meg lack-racket jeg snakket om lenger oppe. Ser ikke ut som SPOLER-taggen fugnerer her på forumet så dere får leve med det 3 stk ikea lack kr 49,- per stk - http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20011413/ 2 stk borris dørmatter kr 5,- per stk - http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80186688/?query=BORRIS Planen var først å bruke slike runde tre-tapper og trelim til å holde sammen de delene hvor de ikke egentlig er skruer, men det skulle vise seg å ikke være så lett. Med andre ord får eg ikke brukt for alt på bildet da jeg måtte gjøre det på en litt annen måte. Startet med å kutte opp beina, jeg viste dem var av dårlig kvalitet, men dette hadde jeg ikke forventet Godt jeg ikke gikk for skinner til serverene, for jeg vet ikke helt om dette hadde holdt. Nå skjønner jeg ihvertfall litt hvordan dem greier bygge de bordene så billig. Hvert bein er forøvrig 40cm, jeg kuttet dem i to så det ble totalt 8 bein på 20cm. Brukte beina kun til det ene bord-settet mao. Halvparten av beina manglet såklart hull da dem var på vei ned, var variabelt hvor mye jeg måtte skru for å komme igjennom her. Tydeligvis litt ca-fylling på ikea-fabrikken. For å sikre bordene fra å skri av brukte jeg skruer som gjør at jeg kan sette dem oppe hverandre uten fare for at dem sklir, litt jalla-løsning, men det fungerte veldig bra. Ferdig. Dørmattene er for serverene til å skli på: Er glad jeg ikke monterte dem sammen som opprinnelig planlagt, for det hadde ikke vært plass til å ta konstruksjonen i en bit igjennom her: Satt opp: Jeg ble fornøyd, serverene var veldig enkle og ta ut og inn, gikk veldig mye greiere enn forventet, lettere enn vanlig rack til og med. Skal såklart fikse opp i kablene men slik får det stå til i morgen Endret 27. mars 2017 av Evelen 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.