ronnyandre Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 @Venin Jeg er keen på å få Yr inn i Domoticz, men kjenner ikke helt til hvordan værtjenesteplugin-en fungerer i Domoticz. Hvis du har noen forslag kan jeg bistå. 1 Siter
Venin Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 7 timer siden, Moskus skrev: ... eller bare linke bildet direkte fra yr. Fiffig. De oppdaterer tydeligvis samme bilde hele tida: https://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/meteogram.svg Siter
Moskus Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 1 time siden, Venin skrev: Fiffig. De oppdaterer tydeligvis samme bilde hele tida: https://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/meteogram.svg Bingo! Ellers har de en API som serverer været i XML-format, så det er bare å lese ut. Siter
Gjelsvik Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 Fått flyttet HS3 og prtg fra en litt for spinkel atom server til en i3 NUC. Har også fått inn unifi kontrolleren i prtg, samt lagt opp maps.. 2 Siter
Håvardgj Skrevet 23. juni 2017 Skrevet 23. juni 2017 28 minutter siden, Moskus skrev: Vifter i ventiler i stua: hvilke vifter bruker du? og hva bruker du for å skru de av og på? grattis med 1000 likerklikk btw ? Siter
Moskus Skrevet 23. juni 2017 Skrevet 23. juni 2017 2 timer siden, Håvardgj skrev: hvilke vifter bruker du? og hva bruker du for å skru de av og på? 12V PC-vifter, transformator og av/på-innstikkmodul. 2 timer siden, Håvardgj skrev: grattis med 1000 likerklikk btw Takk! Siter
ZoRaC Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 Har fått leid meg en Fibaro HCL, så nå er det firmware-updates på gang! Håper det blir mindre flimmer med ny firmware... Siter
Guahtdim Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 (endret) Da har jeg fått flyttet alle mine enheter fra Domotics til Homeseer. RFXCom kunne gjerne lage alle devicer for en enhet. 23 temperaturmålere med temp, fukt og batteri tok sin tid. I tillegg har jeg eksperimentert med C# script for å hente inn badetemperatur fra Yr. Det tok noen timer, men nå henter jeg badetemperaturer enkelt og greit. Endret 11. juli 2017 av Guahtdim Siter
Moskus Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 24 minutter siden, Guahtdim skrev: I tillegg har jeg eksperimentert med C# script for å hente inn badetemperatur fra Yr. Det tok noen timer, men nå henter jeg badetemperaturer enkelt og greit. Oooh! Kult! Deler du med deg? Høres ut som om det trengs i Script-biblioteket! Siter
ZoRaC Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 (endret) [Grab12] Devicemode=2 Path=http://om.yr.no/badetemperatur/badetemperatur.xml Encoding=UTF-8 Pattern1=(?s)Hundhammer.*?temperature water="(.*?)" air=" Pattern2=(?s)Hundhammer.*?text_nb="(.*?)" text DeviceName1=Badetemp DeviceText1=[0]°C ([100]) DeviceValue1=[0] EDIT: Teksten forsvant, bare koden som ble stående igjen... Takk for tipset, @Guahtdim! Laget dette for å hente ut siste temp med Jon00DataScraper. Endret 11. juli 2017 av ZoRaC 3 Siter
Guahtdim Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 (endret) 18 hours ago, Moskus said: Oooh! Kult! Deler du med deg? Høres ut som om det trengs i Script-biblioteket! Lagt ut https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/1773-hente-badetemperatur-fra-yr-snitt-over-fylket/ Endret 12. juli 2017 av Guahtdim Lagt til link til topic i script-bibliotek 2 Siter
GeneralVirus Skrevet 12. juli 2017 Forfatter Skrevet 12. juli 2017 Den 23.6.2017 klokken 12.33, Moskus skrev: 12V PC-vifter, transformator og av/på-innstikkmodul. Takk! Nå ble jeg plutselig mint på at mine vifter som jeg bestilte for over ett år siden til dette formålet aldri har kommet fra Ali....... Jaja, må vell bestille på nytt. Siter
Tverfyll Skrevet 14. juli 2017 Skrevet 14. juli 2017 Fått installert MySQL på serveren, så jeg driver å logger diverse data til. Var ikke imponert over de kurveløsningene som finnes, så da får jeg lage min egen. Foreløpig logger jeg bare data, så neste steg på listen blir å få vist dette frem på en fornuftig måte. Dette er ikke ting jeg trenger å se til dagen, så jeg er ikke så opptatt å få det integrert mot HSTouch. 1 Siter
iceball Skrevet 14. juli 2017 Skrevet 14. juli 2017 Den 11.7.2017 klokken 17.19, ZoRaC skrev: [Grab12] Devicemode=2 Path=http://om.yr.no/badetemperatur/badetemperatur.xml Encoding=UTF-8 Pattern1=(?s)Hundhammer.*?temperature water="(.*?)" air=" Pattern2=(?s)Hundhammer.*?text_nb="(.*?)" text DeviceName1=Badetemp DeviceText1=[0]°C ([100]) DeviceValue1=[0] EDIT: Teksten forsvant, bare koden som ble stående igjen... Takk for tipset, @Guahtdim! Laget dette for å hente ut siste temp med Jon00DataScraper. Takker! I HS får jeg opp � og ikke grader, noen som vet hvor feilen ligger? Siter
ZoRaC Skrevet 14. juli 2017 Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, iceball skrev: Takker! I HS får jeg opp � og ikke grader, noen som vet hvor feilen ligger? Du mener i stedet for grader-symbolet? I så fall, sjekk at ini-filen er lagret med rett tegnsett. Siter
iceball Skrevet 14. juli 2017 Skrevet 14. juli 2017 Du mener i stedet for grader-symbolet? I så fall, sjekk at ini-filen er lagret med rett tegnsett. Ini - filen er lagret riktig med grader-symbol, så det må være noe som skjer i det stringen skrives? Siter
ZoRaC Skrevet 14. juli 2017 Skrevet 14. juli 2017 38 minutter siden, iceball skrev: Ini - filen er lagret riktig med grader-symbol, så det må være noe som skjer i det stringen skrives? Fil-lagre som-Står det ANSI eller UTF-8 der? Siter
iceball Skrevet 15. juli 2017 Skrevet 15. juli 2017 Fil-lagre som-Står det ANSI eller UTF-8 der?ANSI, Jon00 bruker dette i alle hans plugins virker det som. Jeg er litt grønn når det gjelder forskjell på disse forskjellige formatene merker jeg. Siter
ZoRaC Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Den 15.7.2017 klokken 9.42, iceball skrev: ANSI, Jon00 bruker dette i alle hans plugins virker det som. Jeg er litt grønn når det gjelder forskjell på disse forskjellige formatene merker jeg. Prøv å lagre som UTF-8. Siter
Evelen Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Den 21.6.2017 klokken 12.19, ronnyandre skrev: @Venin Jeg er keen på å få Yr inn i Domoticz, men kjenner ikke helt til hvordan værtjenesteplugin-en fungerer i Domoticz. Hvis du har noen forslag kan jeg bistå. Jeg startet på et powershellscript for det, men gjorde det ikke ferdig, men det kan jeg sikkert gjøre om det er av interesse. Per nå henter det bare noe info om vær og viser i console: # *** Geting info from yr *** $xml_varsel_time_for_time = Invoke-RestMethod "http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Mosby/varsel_time_for_time.xml" $xml_varsel_time_for_time = $xml_varsel_time_for_time.weatherdata.observations.weatherstation | where {$_.name -eq "Kjevik"} $xml_varsel_nu = Invoke-RestMethod "http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Mosby/varsel_nu.xml" $temperature = $xml_varsel_time_for_time.temperature.value #temperature in celcius $wind_direction = $xml_varsel_time_for_time.windDirection.deg #wind direction in degrees $wind_speed = $xml_varsel_time_for_time.windSpeed.mps #wind in meters per second $rainfall = $xml_varsel_nu.weatherdata.forecast.time[0].precipitation.value #rainfall in millimeters per hour Write-Host "Det er "$rainfall"mm nedbør. Termperaturen er "$temperature" grader celcius. Vindhastigheten er "$wind_speed"m/s med vindretning "$wind_direction" grader, " I dette scriptet ser du forøvrig hvordan informasjon kan videresendes til domoticz med json: https://github.com/flemmingss/Pollen-forecast-in-Norway-for-Domoticz/blob/master/pollen_domoticz.ps1 1 Siter
havnegata Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Det hadde vært supert! Sent from my Nexus 6P using Tapatalk Siter
Evelen Skrevet 16. juli 2017 Skrevet 16. juli 2017 Skal få sett på det når jeg får tid da Ekstermt mye treningsfokus for tiden, så etter trening og spising blir det fort lite tid dog. Noen spesiell funksjonalitet som er ønskelig? Siter
havnegata Skrevet 17. juli 2017 Skrevet 17. juli 2017 Bare det å få dagens varsel hadde vært artigSent from my Nexus 6P using Tapatalk Siter
Evelen Skrevet 17. juli 2017 Skrevet 17. juli 2017 Det burde kunne ordnes Skal få sett på det 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.