Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått flyttet HS3 og prtg fra en litt for spinkel atom server til en i3 NUC.

Har også fått inn unifi kontrolleren i prtg, samt lagt opp maps..

prtgSkjermbilde.PNG

• Like 2
Skrevet
28 minutter siden, Moskus skrev:

Vifter i ventiler i stua:

hvilke vifter bruker du? og hva bruker du for å skru de av og på?

grattis med 1000 likerklikk btw ?

Skrevet
2 timer siden, Håvardgj skrev:

hvilke vifter bruker du? og hva bruker du for å skru de av og på?

12V PC-vifter, transformator og av/på-innstikkmodul. :)

2 timer siden, Håvardgj skrev:

grattis med 1000 likerklikk btw 1f44f.png

Takk! :) 

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Da har jeg fått flyttet alle mine enheter fra Domotics til Homeseer. RFXCom kunne gjerne lage alle devicer for en enhet. 23 temperaturmålere med temp, fukt og batteri tok sin tid.

I tillegg har jeg eksperimentert med C# script for å hente inn badetemperatur fra Yr. Det tok noen timer, men nå henter jeg badetemperaturer enkelt og greit.

Badetemp.png.928cc694237485aaa732be26b350c425.png

Endret av Guahtdim
Skrevet
24 minutter siden, Guahtdim skrev:

I tillegg har jeg eksperimentert med C# script for å hente inn badetemperatur fra Yr. Det tok noen timer, men nå henter jeg badetemperaturer enkelt og greit.

Badetemp.png.928cc694237485aaa732be26b350c425.png

Oooh! Kult!

Deler du med deg? Høres ut som om det trengs i Script-biblioteket! :)  

Skrevet (endret)
[Grab12]

Devicemode=2
Path=http://om.yr.no/badetemperatur/badetemperatur.xml
Encoding=UTF-8
Pattern1=(?s)Hundhammer.*?temperature water="(.*?)" air="
Pattern2=(?s)Hundhammer.*?text_nb="(.*?)" text
DeviceName1=Badetemp
DeviceText1=[0]°C ([100])
DeviceValue1=[0]

EDIT:

Teksten forsvant, bare koden som ble stående igjen...

Takk for tipset, @Guahtdim! Laget dette for å hente ut siste temp med Jon00DataScraper. :) 

Endret av ZoRaC
  • Like 3
Skrevet
Den 23.6.2017 klokken 12.33, Moskus skrev:

12V PC-vifter, transformator og av/på-innstikkmodul. :)

Takk! :) 

Nå ble jeg plutselig mint på at mine vifter som jeg bestilte for over ett år siden til dette formålet aldri har kommet fra Ali....... Jaja, må vell bestille på nytt.

Skrevet

Fått installert MySQL på serveren, så jeg driver å logger diverse data til.

Var ikke imponert over de kurveløsningene som finnes, så da får jeg lage min egen. Foreløpig logger jeg bare data, så neste steg på listen blir å få vist dette frem på en fornuftig måte. Dette er ikke ting jeg trenger å se til dagen, så jeg er ikke så opptatt å få det integrert mot HSTouch.

• Like 1
Skrevet
Den 11.7.2017 klokken 17.19, ZoRaC skrev:

[Grab12]

Devicemode=2
Path=http://om.yr.no/badetemperatur/badetemperatur.xml
Encoding=UTF-8
Pattern1=(?s)Hundhammer.*?temperature water="(.*?)" air="
Pattern2=(?s)Hundhammer.*?text_nb="(.*?)" text
DeviceName1=Badetemp
DeviceText1=[0]°C ([100])
DeviceValue1=[0]

EDIT:

Teksten forsvant, bare koden som ble stående igjen...

Takk for tipset, @Guahtdim! Laget dette for å hente ut siste temp med Jon00DataScraper. :) 

Takker!

I HS får jeg opp � og ikke grader, noen som vet hvor feilen ligger?

Skrevet
2 timer siden, iceball skrev:

Takker!

I HS får jeg opp � og ikke grader, noen som vet hvor feilen ligger?

Du mener i stedet for grader-symbolet? I så fall, sjekk at ini-filen er lagret med rett tegnsett. 

Skrevet

Du mener i stedet for grader-symbolet? I så fall, sjekk at ini-filen er lagret med rett tegnsett. 

Ini - filen er lagret riktig med grader-symbol, så det må være noe som skjer i det stringen skrives?
Skrevet
38 minutter siden, iceball skrev:

Ini - filen er lagret riktig med grader-symbol, så det må være noe som skjer i det stringen skrives?

Fil-lagre som-Står det ANSI eller UTF-8 der?

Skrevet

Fil-lagre som-Står det ANSI eller UTF-8 der?

ANSI, Jon00 bruker dette i alle hans plugins virker det som. Jeg er litt grønn når det gjelder forskjell på disse forskjellige formatene merker jeg.
Skrevet
Den 15.7.2017 klokken 9.42, iceball skrev:

ANSI, Jon00 bruker dette i alle hans plugins virker det som. Jeg er litt grønn når det gjelder forskjell på disse forskjellige formatene merker jeg.

Prøv å lagre som UTF-8. 

Skrevet
Den 21.6.2017 klokken 12.19, ronnyandre skrev:

@Venin Jeg er keen på å få Yr inn i Domoticz, men kjenner ikke helt til hvordan værtjenesteplugin-en fungerer i Domoticz. Hvis du har noen forslag kan jeg bistå.

Jeg startet på et powershellscript for det, men gjorde det ikke ferdig, men det kan jeg sikkert gjøre om det er av interesse.

Per nå henter det bare noe info om vær og viser i console:

# *** Geting info from yr ***
$xml_varsel_time_for_time = Invoke-RestMethod "http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Mosby/varsel_time_for_time.xml"
$xml_varsel_time_for_time = $xml_varsel_time_for_time.weatherdata.observations.weatherstation | where {$_.name -eq "Kjevik"}

$xml_varsel_nu = Invoke-RestMethod "http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kristiansand/Mosby/varsel_nu.xml"

$temperature = $xml_varsel_time_for_time.temperature.value #temperature in celcius
$wind_direction = $xml_varsel_time_for_time.windDirection.deg #wind direction in degrees
$wind_speed = $xml_varsel_time_for_time.windSpeed.mps #wind in meters per second
$rainfall = $xml_varsel_nu.weatherdata.forecast.time[0].precipitation.value #rainfall in millimeters per hour

Write-Host "Det er "$rainfall"mm nedbør. Termperaturen er "$temperature" grader celcius. Vindhastigheten er "$wind_speed"m/s med vindretning "$wind_direction" grader, "

I dette scriptet ser du forøvrig hvordan informasjon kan videresendes til domoticz med json:

https://github.com/flemmingss/Pollen-forecast-in-Norway-for-Domoticz/blob/master/pollen_domoticz.ps1

• Like 1
Skrevet

Skal få sett på det når jeg får tid da :) Ekstermt mye treningsfokus for tiden, så etter trening og spising blir det fort lite tid dog.

Noen spesiell funksjonalitet som er ønskelig? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.