Oddvar Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Gjort fruens lyslenke med kuler smart, nå styres den med HomeSeer ved hjelp av ESP2866+MQTT. Første gang jeg er borti ESP2866, morsomt å prøve noe nytt. Bonus: slipper unna batteriene på lyslenken ? 2 Siter
Tor Magnus Skrevet 15. august 2017 Skrevet 15. august 2017 La til to modus i tv stua slik at jeg kan bruke bryterne på fibaro dimmeren til å sette ekstra lys (for når kona står der og stryker mens vi ser på tv) eller mindre lys (for når jeg tar meg en liten lur). Dette er i tillegg til dimming når chromecast spiller og er nødvendig fordi lysnivået settes automatisk avhengig av tid på døgnet. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 19. august 2017 Skrevet 19. august 2017 Fått opp kamera (på sokkel). Gjør selvsagt opptak ved bevegelse, men har også en ekstra deteksjonssone bare der sykkelen står. Den trigger en device i HomeSeer, som jeg bruker til å minne meg på å lade batteriet når jeg har syklet til jobb. 3 Siter
Tor Aage Skrevet 21. august 2017 Skrevet 21. august 2017 Gjort vaskerommet delvis smart.. Vaskerommet er innenfor garderoben som ganske lenge har hatt Philips HUE hvite pærer og HUE Motion, og dermed vært helautomatisert når det gjelder lys. Vaskerommet fikk i dag byttet ut et lysrørarmatur med tre GU10-pærer fra IKEA. Ikke helt i mål med hvordan jeg skal få linket rommene sømløst sammen. Selve pærene er linket mellom rommene. IKEA sin bevegelsessenor som jeg satte på vaskerommet har litt begrenset funksjonalitet, så det kan hende den blir byttet ut til fordel for en HUE Motion der også. HUE Motion som står i garderoben ser ikke inn på vaskerommet.. så jeg trenger en sensor til sånn at lyset står på så lenge det er folk der.. 1 Siter
Gjelsvik Skrevet 21. august 2017 Skrevet 21. august 2017 Fiklet litt med hue selv i dag. Fibaro wall plug på tv som starter og stopper led strip ettersom om tv er på eller av. Siter
SK951 Skrevet 22. august 2017 Skrevet 22. august 2017 På 19.8.2017 den 16.48, ZoRaC skrev: Fått opp kamera (på sokkel). Gjør selvsagt opptak ved bevegelse, men har også en ekstra deteksjonssone bare der sykkelen står. Den trigger en device i HomeSeer, som jeg bruker til å minne meg på å lade batteriet når jeg har syklet til jobb. Kan du poste et par screens fra denne? Siter
ZoRaC Skrevet 22. august 2017 Skrevet 22. august 2017 21 minutter siden, SK951 skrev: Kan du poste et par screens fra denne? 3 Siter
Danonym1 Skrevet 24. august 2017 Skrevet 24. august 2017 Fått prøvd meg litt i Arduino verden i det siste. Garasje styring og åpen/lukket feedback via en Wimos D1 mini pro. Signaler går vi MQTT. Ikke den fineste løsningen på proxene mem fungerte utmerket.Det skal nevnes at jeg fikk god hjelp av en kollega her [emoji39] 3 Siter
Erling Skrevet 24. august 2017 Skrevet 24. august 2017 Varsel når oppvask, vask og tørk er ferdig. Takk @GeneralVirus for et nyttig tips. Sliter litt med en vel-miljøvennlig oppvaskmaskin, Device History må samle litt data. Siter
Ruud Skrevet 25. august 2017 Skrevet 25. august 2017 På 14.8.2017 den 22.13, Oddvar skrev: Gjort fruens lyslenke med kuler smart, nå styres den med HomeSeer ved hjelp av ESP2866+MQTT. Første gang jeg er borti ESP2866, morsomt å prøve noe nytt. Bonus: slipper unna batteriene på lyslenken ? Kan du lage en ESP2866+MQTY guide for dumies? Siter
tjwesterby Skrevet 25. august 2017 Skrevet 25. august 2017 4 timer siden, Ruud skrev: Kan du lage en ESP2866+MQTY guide for dumies? Second that! Skulle gjerne sett dette selv Heia @Oddvar! Siter
Moskus Skrevet 25. august 2017 Skrevet 25. august 2017 4 timer siden, Ruud skrev: Kan du lage en ESP2866+MQTY guide for dumies? Third that! Go @Oddvar! Siter
Norseman Skrevet 26. august 2017 Skrevet 26. august 2017 Har satt opp et par armaturer i garasjen på 2x36W hver, tilkoblet Fibaro Wall plug. Var inne på tanken å koble til en bevegelsesdetektor, men ettersom jeg allerede har garasjeportstatus i Homeseer var det en smal sak å få lampene til å slå seg på når man kjører garasjeporten opp. Siter
Moskus Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 Jeg har slitt litt med RF-forstyrrelser i huset. Og de har kommet og gått. Jeg har byttet alle batterier jeg har kommet på, sjekket at ingen blir utilsiktet trigget, etc. Men likevel har jeg merket at enkelte trådløse sendinger (ikke Z-wave) ikke kommer frem når de skulle. Helt til jeg innså at det var værbetinget. Det viste seg å være regnsensoren koblet til en DS10 som sender signaler hele tiden når det regner. Byttet ut med en NodeMCU. Med Arduino-pluginen tok det ca. 3 minutter å sette opp. Siter
havnegata Skrevet 28. august 2017 Skrevet 28. august 2017 27 minutes ago, Moskus said: Jeg har slitt litt med RF-forstyrrelser i huset. Og de har kommet og gått. Jeg har byttet alle batterier jeg har kommet på, sjekket at ingen blir utilsiktet trigget, etc. Men likevel har jeg merket at enkelte trådløse sendinger (ikke Z-wave) ikke kommer frem når de skulle. Helt til jeg innså at det var værbetinget. Det viste seg å være regnsensoren koblet til en DS10 som sender signaler hele tiden når det regner. Byttet ut med en NodeMCU. Med Arduino-pluginen tok det ca. 3 minutter å sette opp. Ved tid og anledning, kunne du postet litt om hvordan du har gjort dette? ☺️ Siter
Oddvar Skrevet 9. september 2017 Skrevet 9. september 2017 På 25.8.2017 den 8.30, Ruud skrev: Kan du lage en ESP2866+MQTY guide for dumies? Her er koden jeg bruker. #include <ESP8266WiFi.h> #include <PubSubClient.h> #define wifi_ssid "<SSID>" #define wifi_password "<PASSORD>" #define mqtt_server "<IP>" #define mqtt_user "<BRUKERNAVN>" #define mqtt_password "<PASSORD>" #define mqtt_subscribe "nodemcu/lightchains/control" #define mqtt_publish "nodemcu/lightchains/status" WiFiClientSecure espClient; PubSubClient client(espClient); void setup() { // Set GPIO2 (D4) off by default pinMode(2, OUTPUT); digitalWrite(2, 0); Serial.begin(115200); setup_wifi(); client.setServer(mqtt_server, 8883); client.setCallback(callback); } void setup_wifi() { delay(10); Serial.println(); Serial.print("Connecting to "); Serial.println(wifi_ssid); WiFi.begin(wifi_ssid, wifi_password); while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) { delay(500); Serial.print("."); } Serial.println(""); Serial.println("Wifi connected"); Serial.print("My IP address is "); Serial.println(WiFi.localIP()); } void callback(char* topic, byte* payload, unsigned int length) { Serial.print("Message arrived ["); Serial.print(topic); Serial.print("]: "); int p =(char)payload[0]-'0'; Serial.println(p); if(p==0) { digitalWrite(2, 0); Serial.print("Message published ["); Serial.print(mqtt_publish); Serial.print("]: "); Serial.println(p); client.publish(mqtt_publish, "0", true); } if(p==1) { digitalWrite(2, 1); Serial.print("Message published ["); Serial.print(mqtt_publish); Serial.print("]: "); Serial.println(p); client.publish(mqtt_publish, "1", true); } } void reconnect() { while (!client.connected()) { Serial.println("Connecting to MQTT broker "); if (client.connect("ESP8266Client_lightchain", mqtt_user, mqtt_password)) { Serial.println("MQTT connected"); client.subscribe(mqtt_subscribe); } else { Serial.println("MQTT connection failed, trying again in 5 seconds"); delay(5000); } } } void loop() { if (!client.connected()) { reconnect(); } client.loop(); } 1 Siter
Venin Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 Neato (robotstøvsugere) har tydeligvis nettopp fått inn actions i IFTTT, så nå har jeg laget 5 applets som jeg kan bruke i Domoticz. Vet ikke helt hva jeg skal bruke det til enda siden jeg normalt starter Neato via Alexa, menmen. Oppskrift på ifttt.com: New Applet - bruk Webhooks som service - Receive a web request - Kall eventen for f.eks. neato_start - Velg Neato som action service og Start cleaning. Deretter går man til https://ifttt.com/maker_webhooks og trykker på Documentation for å få unik key. Så kan man åpne en slik URL for å få Neato til å starte, stoppe, pause, resume eller docke: https://maker.ifttt.com/trigger/neato_start/with/key/xxxxxxxxxxxxxxx 1 Siter
Evelen Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 Kjøpte meg en Fitbit charge 2 på torsdagskveld og har satt opp dashboardet til fitbit på kjøkkenet. Forslag til hvordan jeg kan endre bakrundsfarge/theme? mener det skal være mulig å modifisere nettsidevisning lokalt på en maskin på en måte med CSS (som jeg ikke har særlig greie på...)? Siter
Dennis87 Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 (endret) Endelig fått lagt til bilen i Home Assistant (Støtte for Tesla på 0.53). Så kan se ladestatus, automatisere /styre klima og tracking på bilen rett fra Home Assistant. Første automatisering som er satt opp for bilen er at klimaanlegg skal på ukedager kl 7:00 hvis det er under 5 grader i bilen. Men bare hvis jeg er hjemme (tracking av mobil) så den ikke går på når jeg er borte. Kan også aktivere "feriemodus" når jeg ønsker den ikke skal på over lengre tid. Endret 11. september 2017 av Dennis87 2 Siter
Dennis87 Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 (endret) Måtte finjustere litt på denne nøye som jeg er Har nå lagt inn slik at batteri ikonet endrer seg og viser batteri % som faktisk er innenfor 10%. Sånn bare for man kan ? Har gjort det ved bruk av Template sensor Endret 11. september 2017 av Dennis87 2 Siter
Populært innlegg DaJo Skrevet 14. september 2017 Populært innlegg Skrevet 14. september 2017 (endret) Har laget third (eighth?) hand for å lodde litt mer komfortabel Tenkte først å bruke kun 3stk men så fikk jeg inspirasjon fra nettet for å ha lys og vifte, så bestemte å bruke alle 6. Festing måte er ikke den mest elegant, siden jeg bestilte holdere med tommer mutter og de er ikke så lett å finne i Norge. For basis brukte jeg en laptop-stativ fra Biltema som kona mi brukte. 5v nødlader passer perfekt i en av beina. 5v -> 12v dc-dc converter regulerer spenning for viften. Til høyer finnes magneter som gjør at "avdelinger" (venstre på første bilde) holder ting magisk. Viften har aktiv karbon bak og det er nesten ikke røyk bak den. Kanskje jeg får en lag aktiv-karbon til, uansett er det mye bedre enn å puste røyk direkte LED lys er genialt synes jeg, styrke er justerbart by touch, den går rett i usb i nødladeren (går inn begge veier). Bestilte dem for et par år siden, brukte dem mest for kamping og rundt motorsykkel. Nå kan jeg begynne jeg med lodding av ca. 15-20 MySensors moduler rund huset Endret 14. september 2017 av DaJo 13 1 Siter
DeVille Skrevet 15. september 2017 Skrevet 15. september 2017 Supert. Linker til komponentene for bestilling? Siter
Tor Magnus Skrevet 15. september 2017 Skrevet 15. september 2017 Commitet patch til Home Assistant for håndtering av 1-wire sensorer fra AAG. 1 Siter
DaJo Skrevet 15. september 2017 Skrevet 15. september 2017 7 hours ago, DeVille said: Supert. Linker til komponentene for bestilling? Linker til third/eighth hand: Laptop stativ http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Ergonomi/Laptop-stativ-2000032988/ silikon mat https://www.banggood.com/DANIU-34x23cm-Heat-Insulation-Silicone-Pad-Desk-Mat-Maintenance-Platform-BGA-Soldering-Repair-Station-p-1105515.html? Vifter http://www.ebay.com/itm/12V-2Pin-50mm-50x50x10mm-5cm-9-Blades-Small-Brushless-PC-Computer-Cooling-Fan/321733607290?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 5v->12v dc-dc converter http://www.ebay.com/itm/MT3608-DC-DC-Step-Up-Power-Apply-Module-Booster-Power-Module-2A-for-Arduino/201206848623?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 aligator clips http://www.ebay.com/itm/10-pcs-50mm-Plastic-Handle-Test-Probe-Metal-Alligator-Clips-CP/331937675975?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 armene http://www.ebay.com/itm/6-x-Plastic-Flexible-Water-Oil-Coolant-Pipe-Hose-L6/172519218868? (prøv å finne de som har europeiske skruer, kanskje det er enklere å feste dem med mutter) aktivert karbon http://www.ebay.com/itm/2x-Universal-Black-Activated-Carbon-Foam-Sponge-Air-Impregnated-Sheet-Filter-Pad/322460868672 LED ser ut som den http://www.ebay.com/itm/Soshine-6-LED-Sensor-USB-Portable-Night-Lamp-Mini-Card-Light-Yellow/311943851607? Nødlader fra nærmeste clas eller biltema eller ebay... Eneste utfordring er hvordan kan silikon limes med plast, dette er fortsatt ikke på plass. Folk sier at silikon er vanskelig/umulig å lime uten noen spesielt primer, så prøver å finne en løsning på dette. Skal teste med hot-glue og silikon lim, hvis ingenting funker blir det et par skruer eller noe smartere.. må tenke litt mer 1 1 Siter
xibriz Skrevet 19. september 2017 Skrevet 19. september 2017 (endret) Vinteren kommer her oppe i nord ?Best å gå inn på varmerommet for og varme seg ? Endret 19. september 2017 av xibriz Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.