PerH Skrevet 20. oktober 2018 Skrevet 20. oktober 2018 Snakker Home assistant plugin direkte med støvsugeren, eller har du en xiaomi hub? Er i såfall plugin open source? Vil ha dette inn i vera, men enn så lenge er det kun plugin mot hub'en deres.. Domoticz har jeg ikke fått til å spille med riktig python versjon på windows enda.. Siter
Evelen Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 (endret) 18 timer siden, PerH skrev: Snakker Home assistant plugin direkte med støvsugeren, eller har du en xiaomi hub? Er i såfall plugin open source? Vil ha dette inn i vera, men enn så lenge er det kun plugin mot hub'en deres.. Domoticz har jeg ikke fått til å spille med riktig python versjon på windows enda.. Den snakker direkte mot støvsugeren https://www.home-assistant.io/components/vacuum.xiaomi_miio/ Men enkelt forklart trenger du en API nøkkel som du finner slik: Sitat På en Androide telefon: 1. Av-installer nyere versjon av app, Installer appen versjon 5.0.0. fra her: https://www.apkmirror.com/apk/xiaomi-inc/mihome/mihome-5-0-0-release/ 2. Bli utvikler https://www.greenbot.com/article/2457986/android/how-to-enable-developer-options-on-your-android-phone-or-tablet.html 3. Aktiver USB-debugging https://www.kingoapp.com/root-tutorials/how-to-enable-usb-debugging-mode-on-android.htm 4. Koble til PC På Windows PC: 1. Installer JAVA https://www.java.com/en/download 2. Last ned og start MiToolKit https://github.com/ultrara1n/MiToolkit/releases 3. Følg instruksjoner for å få API nøkkel. Resten er Home-Assistant spesifikt. For domoticz se https://gadget-freakz.com/adding-xiaomi-mii-robot-vacuum-into-domoticz/ Men skal du først kjøre Domoticz så er nok Linux mer anbefalt da det er der den store brukergruppen er. Du kan alltids kjøre Home-Assistant parallelt og kalle på API-et, men det blir jo litt tungvindt. Endret 21. oktober 2018 av Evelen 1 Siter
PerH Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 Så bra! Da har jeg litt å utforske her en kveld. Siter
Venin Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 (endret) Brukte Sbanken sin API til å få inn saldo i Domoticz slik at jeg kan få pushvarsler. Neste steg blir å få varsel når jeg mottar lønn og andre overføringer. https://sbanken.no/bruke/utviklerportalen/ API-eksempler her: https://github.com/Sbanken/api-examples Endret 21. oktober 2018 av Venin 1 Siter
Evelen Skrevet 21. oktober 2018 Skrevet 21. oktober 2018 (endret) 10 minutter siden, Venin skrev: Brukte Sbanken sin API til å få inn saldo i Domoticz slik at jeg kan få pushvarsler. Neste steg blir å få varsel når jeg mottar lønn og andre overføringer. https://sbanken.no/bruke/utviklerportalen/ API-eksempler her: https://github.com/Sbanken/api-examples Nice, jeg får whine litt til gjensidige om at de må få gjort det samme. Har tenkt på dette lenge, men de har jo ikke noe api Endret 21. oktober 2018 av Evelen Siter
Merko Skrevet 23. oktober 2018 Skrevet 23. oktober 2018 På 21.10.2018 den 20.22, Evelen skrev: Nice, jeg får whine litt til gjensidige om at de må få gjort det samme. Har tenkt på dette lenge, men de har jo ikke noe api Tipper du kan enkelt lage noe med Android > Bank App > Hente ut saldo / annen relevant info, som igjen pusher det til feks Home Assistant Siter
Evelen Skrevet 24. oktober 2018 Skrevet 24. oktober 2018 13 timer siden, Merko skrev: Tipper du kan enkelt lage noe med Android > Bank App > Hente ut saldo / annen relevant info, som igjen pusher det til feks Home Assistant Det er helt sikkert mulig, men tviler på det er så enkelt å få til. Siter
Merko Skrevet 24. oktober 2018 Skrevet 24. oktober 2018 (endret) 10 timer siden, Evelen skrev: Det er helt sikkert mulig, men tviler på det er så enkelt å få til. Jeg trooor det er enkelt. Tasker som simulerer trykk (Åpne App > Tast kode > Naviger til Saldo > Les tekst til variabel, push denne stringen (saldo) til lokal webserver eller HomeAssistant. Får se om jeg prøver meg på noe sånt til helgen, så lage en prototype man kan stjele inspirasjon ifra Edit: Ulempen er jo at man må ha en android enhet til disposisjon, men det er kanskje like greit om man skal bruke tilsvarende løsning på flere type ting/apper ol? ? Endret 24. oktober 2018 av Merko Siter
Evelen Skrevet 25. oktober 2018 Skrevet 25. oktober 2018 12 timer siden, Merko skrev: Jeg trooor det er enkelt. Tasker som simulerer trykk (Åpne App > Tast kode > Naviger til Saldo > Les tekst til variabel, push denne stringen (saldo) til lokal webserver eller HomeAssistant. Får se om jeg prøver meg på noe sånt til helgen, så lage en prototype man kan stjele inspirasjon ifra Edit: Ulempen er jo at man må ha en android enhet til disposisjon, men det er kanskje like greit om man skal bruke tilsvarende løsning på flere type ting/apper ol? ? Hvis Tasker har denne funksjonaliteten så er potensielt mange muligheter åpne. Må bare se om jeg greier få kjørt android på ESXi Siter
DaJo Skrevet 25. oktober 2018 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) 6 hours ago, Evelen said: Hvis Tasker har denne funksjonaliteten så er potensielt mange muligheter åpne. Må bare se om jeg greier få kjørt android på ESXi Brukte autoInput for masse "rare" men nyttige ting på tablett https://joaoapps.com/autoinput/ F.eks., en kan bruke AutoNotification (også tasker plugin) for å se om en service kjører på tablett (ip camera), og hvis den ikke kjører er det å åpne app, go to instillinger, finne den menyvalg som re-aktiverer serveren/service, bekrefte og gå tilbake til home-screen. Brukte den også for å restarte tablett hver dag, siden en må trykke på riktig valg på skjermen (turn off, reset, mute...) og det blir litt vanskelig hvis man ikke har root tilgang på tablett. Jeg vurderte å ha en gammel mobil dedikert for sånne app-only ting for å hente data og sende den til OpenHab på lokalt nettverk, men det var før skyss hadde åpen api (og noen her klarte å få data ut) Endret 25. oktober 2018 av DaJo Siter
Nettopp Skrevet 26. oktober 2018 Skrevet 26. oktober 2018 Nå skal både herr og fru bli fornøyd ? Lenovo T2364t 23’ touch plukket opp til 1800 kr. 1 Siter
DaJo Skrevet 26. oktober 2018 Skrevet 26. oktober 2018 Ha, jeg også installert i dag en 15'' POS (point of sale) touch pc med fult windows 10 inn i kjøkken. Kjøpte den brukt på finn for 1300kr. Nå kan jeg lage den fantastiske middag, en gang i måned, uten å må ha med telefon for å lese oppskrift (og jeg ser at alle andre barn har den, så... jeg måtte ha en og) Har også habpanel dashboard som 2 Siter
JohnMartin Skrevet 27. oktober 2018 Skrevet 27. oktober 2018 16 hours ago, DaJo said: Ha, jeg også installert i dag en 15'' POS (point of sale) touch pc med fult windows 10 inn i kjøkken. Kjøpte den brukt på finn for 1300kr. Nå kan jeg lage den fantastiske middag, en gang i måned, uten å må ha med telefon for å lese oppskrift (og jeg ser at alle andre barn har den, så... jeg måtte ha en og) Har også habpanel dashboard som Har du navn og nummer på denne? Siter
DaJo Skrevet 27. oktober 2018 Skrevet 27. oktober 2018 (endret) Har ikke funnet mye om denne, det er Flytech K757 15'' (8gb ram dual core 2,2ghz 300gb) w10pro. Funker sortsett fint, men touch er ikke responsive som på en tablet/ipad, og det er windows sin "løsning", som gjør at virtual tastatur vil av og til ikke dukke opp når en trykker på text felt, eller vil den bare luke seg, eller vil den registrere doubbletrykk på en bokstave eller... ja.. windows Også lyd er ganske (ubrukelig) lav, men det la seg fikse med en liten høyttaler. Har også noe problemer at en del av skjermen ikke reagerer på touch, skal prøve med noe drivere kanskje det hjelper litt, men... for youtube og google funker den greit nok. Hvis ingenting, kobler jeg en liten tastatur under den. Når jeg får audio inn i kjøkken, blir den også kontroll for musikk. Skal kjøpe en liten ssd, bare for å få lyd/temperatur litt lavere (temperatur i skapet er ca. 25C, på skjermen 29C som er "ok" tror jeg, var bekymret at den vil gå mye høyere) Skal også koble en liten arduino, for å registrere når døra er åpen/luket, da kan jeg få den i standby, nå er det bare skjer som går av Endret 27. oktober 2018 av DaJo Siter
berland Skrevet 5. november 2018 Skrevet 5. november 2018 Slisset inn lavspenningskabel for motoriserte gardiner på soverommet Limt fast inni sporet med Tec7, og sparklet over. Kabelen er 2x0.75mm2 (ringesignalkabel fra clas). Elektriker har tidligere sagt stakkar de som skal overta huset etter oss, jeg sier nå det samme. 1 Siter
Moskus Skrevet 6. november 2018 Skrevet 6. november 2018 11 timer siden, berland skrev: Elektriker har tidligere sagt stakkar de som skal overta huset etter oss, jeg sier nå det samme. Ja, skulle hatt trekkerør... Siter
backspace Skrevet 13. november 2018 Skrevet 13. november 2018 Da var det tid for "Ringeklokke versjon 2". For en tid siden tappet jeg meg inn på en gammel ringeklokke med 8V ringetrafo med en NodeMCU, men nå er ringeklokka på siste verset så på tide med en ny. Kjøpte en trådløs Honeywell DC917 med mulighet for MP3 filer. Siden det ikke er så lett å lese av signalet fra trykkknappen som sender på 868MHz, så tok jeg bare og tappet meg inn på strøm for noe lys som blinker når det ringer. Ellers var det bare å koble seg rett på strøm inn som er USB 5V så da er NodeMCU oppe og går. Arduino Sketch var super enkel med å bare sjekke at verdi på pin A0 går over "idle" verdi når det ikke var strøm til lys som blinker ved ringing. koblet brun kabel til punkt som fikk et par volt ved ringing til A0 på NodeMCU Batteri rommet var perfekt til NodeMCU da jeg ikke trenger batterier pga 5V strøm inn. Ding-Dong Samme Homeseer script med Pushover som før 3 Siter
Moskus Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 11 timer siden, backspace skrev: Samme Homeseer script med Pushover som før Hvordan er linkene lagt til? Siter
backspace Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 20 minutes ago, Moskus said: Hvordan er linkene lagt til? Legger bare inn HTML code i "Message Body" for Pushover melding i events. Virker fint med controldevicebyvalue til Homeseer. 1 Siter
Moskus Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 Ah, ja OK. Hva gjør du med brukernavn og passord, eller bruker du MyHS-løsningen? Siter
backspace Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 5 hours ago, Moskus said: Ah, ja OK. Hva gjør du med brukernavn og passord, eller bruker du MyHS-løsningen? Passord og bruker virker ikke lenger i URL. Når jeg får pushover melding bare klikker jeg på "safari" icon nede i hjørnet når pushover spør etter passord, så er jeg allerede innnlogget på homeseer så kjøres kommando med en gang, hvis ikke legger autofill inn passord og kommando kjøres (iOS telefon). Men ofte bruker jeg Imperihome til å åpne døren hvis eller kjøre script da det ligger ofte oppe på telefonen... Siter
Evelen Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 Pusser opp kjøkkenet, og i den forbindelse settes det opp en ny vegg som deler kjøkken og stue. De to røde firkantene symboliserer to stk 22" skjermer, den blå firkanten symboliserer en lade-hylle for å lade dingser. Tenker kalender på en skjerm, og noe smarthus info på den andre. 3 Siter
Christoffer Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 Laget script til styring av daikin varmepumpe ? Siter
JohnMartin Skrevet 17. november 2018 Skrevet 17. november 2018 On 14/11/2018 at 09:13, backspace said: Legger bare inn HTML code i "Message Body" for Pushover melding i events. Virker fint med controldevicebyvalue til Homeseer. Kan jeg spørre hva som skjuler seg i første "sladden"? For at jeg skal få kontakt med mitt system. Siter
Merko Skrevet 17. november 2018 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, JohnMartin skrev: Kan jeg spørre hva som skjuler seg i første "sladden"? For at jeg skal få kontakt med mitt system. Tipper domenet / URL til Homeseer boksen sin. Burde nesten ha sensurert helt ned dersom det er viktig Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.