JohnMartin Skrevet 17. november 2018 Skrevet 17. november 2018 6 minutes ago, Merko said: Tipper domenet / URL til Homeseer boksen sin. Burde nesten ha sensurert helt ned dersom det er viktig Antok egentlig det. Var mest nysgjerrig på utformingen ? En connected22.homeseer.com adresse? IP:port adresse? Eller noe annet? ? Siter
backspace Skrevet 17. november 2018 Skrevet 17. november 2018 2 hours ago, JohnMartin said: Kan jeg spørre hva som skjuler seg i første "sladden"? For at jeg skal få kontakt med mitt system. Er bare bare URL til HomeSeer server ja ? Siter
bjornepappa Skrevet 18. november 2018 Skrevet 18. november 2018 Fekk i går KD101 røykvarslarar inn i Homeseer via RFXtrx433. Laga events for pushvarsel, mail, påskruing av lys og avskruing av potensielle brannkilder (kaffitrakter, skotørkar, Vv-tank osv ? 1 Siter
PerH Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 On 18/11/2018 at 08:29, bjornepappa said: Fekk i går KD101 røykvarslarar inn i Homeseer via RFXtrx433. Laga events for pushvarsel, mail, påskruing av lys og avskruing av potensielle brannkilder (kaffitrakter, skotørkar, Vv-tank osv ? Har sånne jeg og, funker fint! I Vera kommer de også inn med en "Panic" knapp som setter igang alarmen, så den kan brukes som sirene fra andre input også (innbrudd f.eks). Siter
bjornepappa Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 47 minutter siden, PerH skrev: Har sånne jeg og, funker fint! I Vera kommer de også inn med en "Panic" knapp som setter igang alarmen, så den kan brukes som sirene fra andre input også (innbrudd f.eks). Eg har også fått panic funksjon, men her er alarmen kun ståande ca. 10 sekund... Siter
Frankis78 Skrevet 22. november 2018 Skrevet 22. november 2018 Prøvde meg på en Kina Zwave lås:) Funker som ei kule, med litt tilpasninger. La den til secure, og støtter 30 pin koder. Godt nok til en kjellerdør:) 1 Siter
Frankis78 Skrevet 22. november 2018 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, Evelen skrev: Link til den der? Det har jeg dessverre ikke for jeg fikk en prøve fra en kompis som bruker de på hotell. Men søk lockstar LS-8015 på Google . 1 Siter
Frankis78 Skrevet 23. november 2018 Skrevet 23. november 2018 (endret) 1 time siden, Moskus skrev: Måtte du bytte låsekasse? Jeg fikk med en Kaba1418 låsekasse Denne hører ikke til settet som man kjøper fra kina Endret 23. november 2018 av Frankis78 Siter
Moskus Skrevet 23. november 2018 Skrevet 23. november 2018 Da er svaret altså "Ja, jeg måtte bytte låsekasse". Det er jo litt synd, det gjør låsen en del dyrere. Siter
Frankis78 Skrevet 24. november 2018 Skrevet 24. november 2018 20 timer siden, Moskus skrev: Da er svaret altså "Ja, jeg måtte bytte låsekasse". Det er jo litt synd, det gjør låsen en del dyrere. Jepp stemmer? Siter
Evelen Skrevet 26. november 2018 Skrevet 26. november 2018 Litt fremgang i kjøkken prosjektet, og HA rundt det: Nærbilder: 5 Siter
Moskus Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 Black Friday gav oss en Neato D5, så endelig har også vi styrbar støvsuger via HS3. Gulvene er jo like rene, men kjekk styring. ... som selvfølgelig må kunne overstyres: 1 Siter
Venin Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 @Moskus Kan du se noe om hvor ofte den poller skyen til Neato for info om batteri og dockingstatus og sånn? Jeg lagde noe egne greier for min i Domoticz, men har bare satt opp én sjekk klokka 20 for å varsle dersom den ikke har funnet veien til docken av en eller annen grunn. Er litt skeptisk til å polle hvert minutt i frykt for at for mange slike ting kan påvirke nettverket merkbart. Jeg syntes forresten den varslet altfor tidlig om at den burde tømmes, så jeg skrudde av varslet og laget en egen teller og varsel. Før varslet den ca. etter 3 økter (opprinnelig varsel kommer etter X antall m2 støvsugd). Nå har jeg satt det til 5, men kan nok fint øke den til 7 før den blir full siden den støvsuger hver dag. Når det er sagt så vurderer jeg å bytte min Neato Connected ut med Roborock S50 slik at jeg kan kommandere den (via Alexa) til å kun støvsuge kjøkkenet eller soverom osv. Siter
Moskus Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Venin skrev: Kan du se noe om hvor ofte den poller skyen til Neato for info om batteri og dockingstatus og sånn? Nei. Men jeg kan høre med utvikleren. Mulig jeg kan sjekke det selv på et vis. Bare gjøre en endring i appen og se hvor lang tid det tar før HS blir oppdatert. Siter
gullfrode Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 Hører du med det samme om No-Go lines? Funker kun når man starter fra app foreløpig(kom vel først for et par uka siden, så mulig det ikke ligger i API) Siter
Moskus Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 3 timer siden, gullfrode skrev: Hører du med det samme om No-Go lines? Bruker ikke det, så det har jeg ikke peiling på... Jeg fikk min i går. Siter
gullfrode Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 Men nysgjerrigheten din sørger for å få det ordnet?? Siter
Moskus Skrevet 1. desember 2018 Skrevet 1. desember 2018 Nix! Det får du ta med utvikleren selv. Siter
backspace Skrevet 2. desember 2018 Skrevet 2. desember 2018 Innstallert IotaWatt, endelig litt oversikt over strømslukerene i huset 2 Siter
xibriz Skrevet 3. desember 2018 Skrevet 3. desember 2018 8 timer siden, backspace skrev: Innstallert IotaWatt, endelig litt oversikt over strømslukerene i huset Er magneten hel eller delt på disse? Siter
Hillmar Skrevet 3. desember 2018 Skrevet 3. desember 2018 50 minutes ago, xibriz said: Er magneten hel eller delt på disse? Om du tenker på strømtrafoene så ser det ut som om disse er delt. Dvs. kan monteres uten frakobling av ledere. 1 Siter
backspace Skrevet 3. desember 2018 Skrevet 3. desember 2018 2 hours ago, xibriz said: Er magneten hel eller delt på disse? De er delte ja så en bare klipses de rundt lederene. Jeg kjøpte disse fra aliexpress da det var halv pris for helt samme clips en kan kjøpe med fra openenergymonitor.com. En kan bruke mange forskjellige current sensors, er støtte i software for de mange ulike sensorene. 1 Siter
clio75 Skrevet 3. desember 2018 Skrevet 3. desember 2018 Da var juletreet under kontroll ?????? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.