xibriz Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Har kjøpt meg en 22" touch skjerm og begynt å leke med brukergrensesnitt for å overstyre ting å tang, alt styres jo automatisk selvfølgelig Tanken er at jeg plotter forskjellige ting, å trykker på de for å endre. Her har jeg lagt inn noen lys, temperatursensorer og lamellene 2 Siter
Hr Kotelett Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, ZoRaC skrev: Ved hjelp av en Xiaomi vibration sensor og en Xiaomi door sensor får vi nå beskjed når vaskemaskina er ferdig. Kostnad: under 200 kr. Hvorfor dør sensor? Siter
ZoRaC Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 2 minutter siden, Hr Kotelett skrev: Hvorfor dør sensor? Flere ting: • vite om noen faktisk har tatt vasken når den er ferdig, ellers må systemet «mase» på oss • hvis noen dunker borti maskinen mange ganger i løpet av en dag, så kan sensoren tro maskinen er i gang (siden den teller hvor mange ganger den har «vibrert» for å finne ut at maskinen er i gang) - nå teller den bare vibrasjoner inntil 2,5 time etter døra ble lukket 2 Siter
Moskus Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Huset skal være ferdig innendørs til påske, det nærmer seg! Jeg har i løpet av helgen lagt til 4 stk. HeatIt Z-TRM2fx'er og 7 stk Fibaro Dimmer 2. Alt fungerte knirkefritt og gikk rett inn. Ingen krangling på noen av dem. (Ja, jeg ser at Z-TRM2fx sender info mye oftere enn parameter 21 skulle tilsi, ca hvert 15-20 sekund istedenfor 60, dette er visst løst i ny FW). Mangler et par dimmere og en termostat til, så er det elektriske ferdig. Garasjeport blir montert på onsdag. Skal bruke en Fibaro Smart Implant til å styre den. Siter
Moskus Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 13 timer siden, ZoRaC skrev: Ved hjelp av en Xiaomi vibration sensor og en Xiaomi door sensor får vi nå beskjed når vaskemaskina er ferdig. Hvordan ser de ut i HomeSeer? Siter
ZoRaC Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 34 minutter siden, Moskus skrev: Hvordan ser de ut i HomeSeer? Tenker du på vibrasjonssensoren? Den blir totalt endret i neste versjon av deCONZ og JowiHue, med helt nye child devicer. I dag er det én device med status shaken, tilted, dropped. Ref: https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/jowihue-w-vuyk/1257415-xiaomi-vibration-sensor?p=1297113#post1297113 Siter
Tor Aage Skrevet 10. april 2019 Skrevet 10. april 2019 (endret) Laget en «ladestasjon» til tre nettbrett bestående av IKEA Lörby, og Cleverio-kontakt fra Kjell.com. Når huset er i «hjemme»-modus kan enheter koblet til USB-saken fra ikea lades. Settes huset i «borte/natt»-modus tar det to timer, så slås ladingen av. (Har en plan om å kjøpe kontakt som rapporterer forbruk, slik at forbruket kan brukes som trigger til å evt slå av lading) For noen dager siden; Latskapen lenge leve: Hvis huset står i «borte/natt»-modus, og det merkes bevegelse i senga på min side, noe som detekteres av Aqara vibrasjon/tilt/rist-sensor, slås kontakten som telefonladere står i, på. Slås av etter to timer. Det vil si at når jeg legger meg, slås laderen på, så slipper jeg å strekke meg alle de 32centimeterne til kontakten selv.. Endret 10. april 2019 av Tor Aage 1 Siter
ZoRaC Skrevet 10. april 2019 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, Tor Aage skrev: Laget en «ladestasjon» til tre nettbrett bestående av IKEA Lörby, og Cleverio-kontakt fra Kjell.com. Kloke hoder tenker likt. Vår slås av umiddelbart ved borte/natt. 3 Siter
Moskus Skrevet 11. april 2019 Skrevet 11. april 2019 14 timer siden, Tor Aage skrev: Laget en «ladestasjon» til tre nettbrett bestående av IKEA Lörby, og Cleverio-kontakt fra Kjell.com. 13 timer siden, ZoRaC skrev: Kloke hoder tenker likt. Da er vi tre! Har også en ladestasjon i kjelleren for gressklippere, driller, hekksakser, etc (Bosch sitt system). Den kutter strømmen når ladingen er ferdig. 1 Siter
tjwesterby Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 På 11.4.2019 den 9.21, Moskus skrev: Da er vi tre! Har også en ladestasjon i kjelleren for gressklippere, driller, hekksakser, etc (Bosch sitt system). Den kutter strømmen når ladingen er ferdig. Hvordan har du løst at den kutter ved ferdig lading? Skal ha en ladestasjon for det samme i garasjen etterhvert og vil gjerne at den ikke står og trekker uten at det er nødvendig. Siter
Morten B Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, tjwesterby skrev: Hvordan har du løst at den kutter ved ferdig lading? Skal ha en ladestasjon for det samme i garasjen etterhvert og vil gjerne at den ikke står og trekker uten at det er nødvendig. Om du bruker fibaro wallplug kan du f.eks se på hvor mye strømtrekket er på og skru det av når det går under en gitt grense. Siter
tjwesterby Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 10 minutter siden, Morten B skrev: Om du bruker fibaro wallplug kan du f.eks se på hvor mye strømtrekket er på og skru det av når det går under en gitt grense. Smart, men vil den detektere behovet for å skru seg på igjen hvis man putter ett tomt batteri inn i laderen? Eller må den da "resettes" for å forstå dette? Siter
Guahtdim Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 Du kan jo kjøre pluggen på en recurring timer og slå den på f.eks. hver hele time og så slå den av hvis det ikke trekkes mer enn x antall watt. Siter
Moskus Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, tjwesterby skrev: Smart, men vil den detektere behovet for å skru seg på igjen hvis man putter ett tomt batteri inn i laderen? Eller må den da "resettes" for å forstå dette? Jeg skrur den selv på ikke-automatisk. Eller "manuelt" som det heter. 1 Siter
HSv Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 29 minutter siden, Moskus skrev: Jeg skrur den selv på ikke-automatisk. Eller "manuelt" som det heter. ? Siter
Moskus Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 21 minutter siden, HSv skrev: ? Må jo uansett fysisk sette batteriet oppi laderen... Siter
deve87 Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 (endret) Laget en styring mot Altibox dekoder. https://github.com/mdhiggins/ESP8266-HTTP-IR-Blaster Kan peke fjernkontroll mot slik at den lærer koden. Kan dermed sende koden tilbake via en URL som IR dioden sender ut. 5V får den fra USB fra Altibox TV dekoder. Funker veldig bra, stabil og fin. Alt i alt. Kom den på 40 - 50,- Endret 12. april 2019 av deve87 4 1 Siter
Moskus Skrevet 13. april 2019 Skrevet 13. april 2019 Jeg har testkoblet Fibaro Smart Implant for garasjeport. Dette var en genial liten sak! Input 1 brukes kobles videre til utgang som er koblet til garasjeport. Åpneren får kun en 0,2 sekunders puls uansett hvor ivrig man trykker, så ingen fare for at noe henger seg opp. Input 2 har jeg tenkt å koble til en magnetbryter for å lese status på porten. 2 Siter
TMB Skrevet 14. april 2019 Skrevet 14. april 2019 Hva er forskjellen på denne, og et "vanlig relé" som f.eks. Nexa AN-179 som jeg bruker på min garasjeport? Jeg har aldri helt skjønt fra denne Smart Implant gjør. Det står at man kan gjøre gamle enheter smarte, men hvordan egentlig? Siter
Moskus Skrevet 14. april 2019 Skrevet 14. april 2019 8 timer siden, TMB skrev: Hva er forskjellen på denne, og et "vanlig relé" som f.eks. Nexa AN-179 som jeg bruker på min garasjeport? Denne skrur av reléet av seg selv etter 0,2 sekunder, slik at det alltid kun blir en puls. Den har også to innganger, der en kan brukes til å styre døren og den andre kan kobles til en garasjeport. Alt dette kan du stille. Et par hundrelapper med mer funksjonalitet. Den har i det hele tatt ganske mye forskjellig, men enheten som skal "smartifiseres" må allerede ha bra med innganger og utganger... Siter
Moskus Skrevet 18. april 2019 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, borg1n skrev: hvilket deksel er det du har brukt? https://aeotec.com/recessed-sensor Det er spot-kasser med CAT6 trukket ned til skap i teknisk rom. CAT6 fører bare strøm (5V). Siter
borg1n Skrevet 18. april 2019 Skrevet 18. april 2019 ser veldig bra ut (den så litt annerledes ut på avstand, på første bilde) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.