Moskus Skrevet 25. november 2020 Skrevet 25. november 2020 Hmm... hvis jeg leser dette riktig, kan det være et tilfelle av "hvorfor gjøre noe lett når man kan gjøre det vanskelig?"... Siter
Frankis78 Skrevet 25. november 2020 Skrevet 25. november 2020 10 minutter siden, Moskus skrev: Hmm... hvis jeg leser dette riktig, kan det være et tilfelle av "hvorfor gjøre noe lett når man kan gjøre det vanskelig?"... Det er godt mulig😁 Spørs hva som kan gjøres vanskelig når man kan gjøre det lett som jeg har oversett😂 Siter
Offpiste Skrevet 25. november 2020 Skrevet 25. november 2020 (endret) Har hengt opp to ledstiper som julepynt med WLED og integrert i Home Assistant. Spoiler - - - Endret 25. november 2020 av Offpiste 5 Siter
GeneralVirus Skrevet 30. november 2020 Forfatter Skrevet 30. november 2020 På 14.11.2020 den 15.14, Kensko skrev: Montert Dahua ringeklokke. https://www.aliexpress.com/item/4000822412376.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dW2EZ3M Først poe via garasjen da det var det enkleste. Men ble ikke fornøyd med resultatet. Ble altfor synlig med ledning liggende utenpå, så jeg måtte bite i det sure eplet. Det gikk allerede ledning i rør fra ringeknappen til selve bjella og derfra videre til sikringsskapet. Trakk ny cat 6 kabel gjennom rørene helt ned til sikringsskapet i kjelleren. Var omtrent like vrient som jeg trodde, men etter en times tid fikk jeg det til. Fra sikringsskapet trakk jeg en cat 6 kabel inn til nærmeste switch. Alt i alt tok det vel 3-4 timer med mye kløning. Skal etterhvert montere skjermen som fulgte med, ved siden av sikringsskapet. Må først få montert et stikk i sikringsskapet og sette opp en switch der som kan forsyne skjermen med poe. . Hvordan går det med denne? Virker som ett spennende produkt. Vurderer det bare uten innvendig skjerm, hvordan er appen? Siter
runewa Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 (endret) On 13/03/2018 at 13:25, Dennis87 said: Satt opp Aeotec Siren og flere sensorer til innbrudsalarm for hus og garasje. Hei, et lite spørsmål til denne: Er det mulig å manuelt trigge alarmen via et event? Er det mulig å mute selve sirenen, og kun få varsling via lys? Har googlet litt rundt, men ble ikke helt klok. Bruker selv Homeseer. Endret 1. desember 2020 av runewa Siter
Guahtdim Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 18 minutes ago, runewa said: Hei, et lite spørsmål til denne: Er det mulig å manuelt trigge alarmen via et event? Er det mulig å mute selve sirenen, og kun få varsling via lys? Har googlet litt rundt, men ble ikke helt klok. Bruker selv Homeseer. Jeg bare tipper ut fra det jeg leser, men siden den kan også fungere som dørklokke med en addon så er det rart hvis du ikke kan trigge alarmen fra f.eks. HomeSeer. Den har bl.a. COMMAND_CLASS_SOUND_SWITCH. 1 Siter
runewa Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 Takk for svar. Da tenker jeg at jeg investerer de hundrelappene og tester ut selv 😄 Siter
Offpiste Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 Har oppdatert ESP'ene med nyeste versjon av WLED🎉 1 Siter
Moskus Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 1 time siden, Offpiste skrev: Har oppdatert ESP'ene med nyeste versjon av WLED🎉 Takk for heads up. Siter
Moskus Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 @aarpi3 har hjulpet meg. Og nå har jeg et WLED-styrt juletre utendørs. Kommer mer detaljer etter hvert... 5 Siter
Offpiste Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 2 timer siden, Moskus skrev: Takk for heads up. 👍 Herlig med flere presets og API command i dem, syn at den ene led stripen min røyk i går.😔 Siter
gullfrode Skrevet 4. desember 2020 Skrevet 4. desember 2020 På 1.12.2020 den 22.15, Offpiste skrev: 👍 Herlig med flere presets og API command i dem, syn at den ene led stripen min røyk i går.😔 Virker like stabilt? Siter
Offpiste Skrevet 4. desember 2020 Skrevet 4. desember 2020 5 minutter siden, gullfrode skrev: Virker like stabilt? Mine 3 WLED virker mer stabile nå. Siter
Erling Skrevet 4. desember 2020 Skrevet 4. desember 2020 På 1.12.2020 den 9.33, runewa skrev: Hei, et lite spørsmål til denne: Er det mulig å manuelt trigge alarmen via et event? Er det mulig å mute selve sirenen, og kun få varsling via lys? Har googlet litt rundt, men ble ikke helt klok. Bruker selv Homeseer. Ja, du kan ha av + på, volum og valg av tone. 1 Siter
Moskus Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 På 4.12.2020 den 20.58, gullfrode skrev: Virker like stabilt? Har aldri hatt noe å utsette på stabiliteten, og den er like bra på .11 som .10.2. Siter
Grøtan Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 Har laget 2 barnerom av en kjellerstue og tenkte å få til strøm uten elko-rammer. Har montert Heltun termostat og 2 Sunricher veggkontrollere for å styre lys og varme. Heltun termostaten ble inkludert i HS4 uten noen form for problemer selv om det er series 700 chip i den, så bakover-kompatibiliteten fungerer. Ble greit fornøyd med prosjektet. 2 Siter
Moskus Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 23 minutter siden, Grøtan skrev: Har montert Heltun termostat og 2 Sunricher veggkontrollere for å styre lys og varme. Veldig stilig. Takk! Siter
stigvi Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 I disse juletider har jeg vært forutseende nok til å legge inn badevekten ......... Siter
Helgemor Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 30 minutter siden, stigvi skrev: I disse juletider har jeg vært forutseende nok til å legge inn badevekten ......... Hmmm. Er det din vekt, eller konas du følger med på? Med varsel på telefonen hvis den går over x kg, kanskje. Ikke bra for WAF, den der. Siter
Tverfyll Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Sensuren fungere forresten dårlig, mtp at vekt står i kurvedata😉 dog et av de mer fornuftige juleprosjektene jeg har sett! Siter
stigvi Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 11 minutter siden, Helgemor skrev: Hmmm. Er det din vekt, eller konas du følger med på? Kona sluttet å veie seg når hun passerte 55Kg. Da ble det for deprimerende 😜 1 Siter
stigvi Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 13 minutter siden, Tverfyll skrev: Sensuren fungere forresten dårlig, mtp at vekt står i kurvedata😉 dog et av de mer fornuftige juleprosjektene jeg har sett! Ups Men det gjelder å få kurven til å peke nedover. I motsetning til kona så mener jeg at informasjon er viktig når en ønsker å endre på noe. Teknisk info. Badevekt er en fitbit aria. Var lett å legge inn i Home Assistant sammen med det meste annet fitbit vet om meg. Siter
Moskus Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Aria 1 eller 2? Har hatt Aria 1 i årevis (integrert, selvfølgelig), men lurer på om det er "mer å hente" fra Aria 2? Siter
stigvi Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 28 minutter siden, Moskus skrev: Aria 1 eller 2? Har hatt Aria 1 i årevis (integrert, selvfølgelig), men lurer på om det er "mer å hente" fra Aria 2? Sikkert ingenting annet enn batteristatus. Det andre jeg tenkte på var data fra en armbåndsdings (charge) Siter
Moskus Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Vi har brukt søvnmønster fra Fitbit fra da ungene var omtrent nyfødte (iallfall jente nr 2). Det har vært en utmerket måte å jage oss i seng til en mer fornuftig tid, da vi var våkne en time hver hver natt i mange år... Det var for lett å bare bli "couch potato", så med søvndata kunne huset begynne å mase på oss, og til slutt bare slå av TVen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.