SveinHa Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 På P7 nyhetene nå: Skatteetaten mener at alle som produserer solstrøm og selger må skattlegges som kapitalinntekt. Så da ballsparker de IGJEN de som har satset grønt... Alltid kjekt med forutsigbarhet... Nå gjelder det nok ikke meg (enda) siden mitt anlegg ikke kan selge solstrøm. 1 Siter
Katla Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 https://borsen.dagbladet.no/nyheter/skattebombe-sjokkert/80705842 Siter
stigvi Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 SveinHa skrev (47 minutter siden): Nå gjelder det nok ikke meg (enda) siden mitt anlegg ikke kan selge solstrøm. Du undervurderer Skatteetaten. Du blir sikkert skattlagt for fordelen av å generere egen strøm. Vi andre må jo betale mva på det vi kjøper. Så det så ....... Siter
hjemmedude Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 Kommer nok snart skatt på selvskaffet ved også. Siter
SveinHa Skrevet 21. desember 2023 Forfatter Skrevet 21. desember 2023 stigvi skrev (41 minutter siden): Du undervurderer Skatteetaten. Har ingen illusjoner om å slippe unna men akkurat nå ser det greit ut. En "fordel" med skattleggingen er jo at da må en få fratrekk for investeringen også så da går regningen i minus for skattefuten en stund i alle fall... Siter
storeulv Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 Vet ikke om dette er et tankeeksperiment eller om det er seriøst ment, men det er nesten så man lurer på om det snart kommer CO2-avgift på utpust også... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.