Erikmy Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Heisann. Er ikke elektriker og sliter litt litt med å forstå dette koblingsskjemaet. Jeg kjønner at L N på toppen er strøm inn, men jeg skjønner ikke helt hva som skjer med L N ut på toppen og ned mot portene man skal feste strøm mot aktuatorene. Er det noen som hadde orket å tegne inn en aktuator i skjemaet slik at det blir klarere for meg? Siter
MrE Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Aktuatorene er tegning inn på skjemaet. Nederst på bildet. N fra N-klemme på toppen og L fra NO utgangen på Z-Water2. Alle 'C' laskes bortover, og henter tilførsel fra L på toppen. Siter
Erikmy Skrevet 15. januar Forfatter Skrevet 15. januar MrE skrev (5 minutter siden): Aktuatorene er tegning inn på skjemaet. Nederst på bildet. N fra N-klemme på toppen og L fra NO utgangen på Z-Water2. Alle 'C' laskes bortover, og henter tilførsel fra L på toppen. Hmm, ok, så rundingene med kryss representerer aktuatorene? Er dette en normal måte å gjøre det på? Oppsettet for 24v med strøm inn på z-water2, og så LN ut fra bunn mot aktuatorene var litt sånn jeg så for det i hodet mitt og slik løsningen er koblet opp fra tidligere med den gamle styriongsenheten, men da skjønner jeg det blir litt annerledes. Takk! 🙂 Siter
MrE Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Husk at Z-Water2 er for 230V aktuatorer, ikke 24V aktuatorer. Du må sjekke at aktuatorene dine er 230V. Siter
stigvi Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar MrE skrev (12 minutter siden): Husk at Z-Water2 er for 230V aktuatorer, ikke 24V aktuatorer. Du må sjekke at aktuatorene dine er 230V. Z-Water kan fint brukes med både 230V, 24V og alle andre typer aktuatorer sålenge spenningen til aktuator er lavere eller lik 230V. Siter
MrE Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar Z-Water2 kan ikke brukes slik hvis det kobles iht. skjemaet nei. Bruker du ekstern trafo tilpasset driftspenning på aktuator og bruker relèene på Z-Water2, så kan du fint gjøre det, men slik skjemaet viser så gir den 230V ut til aktuator. Siter
Erikmy Skrevet 15. januar Forfatter Skrevet 15. januar Dere er nok egentlig enige, det er bare oppkoblingsmetoden som varierer ifht volt på aktuatorer. Legger ved begge koblingsskjema. (Mine er 230v) Siter
stigvi Skrevet 15. januar Skrevet 15. januar MrE skrev (2 timer siden): Z-Water2 kan ikke brukes slik hvis det kobles iht. skjemaet nei. Det var heller ikke det jeg kommenterte .......... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.