MrTiger Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 har en northq liggene som jeg tenkte og ta i bruk, har hatt en owl de siste årene og den har fungert greit. Har byttet ut server og litt utstyr så det blir litt kronglete og bruke wol nå. Når jeg sette opp northq opp mot hs3 får jeg opp tre devicer, de er batt, kw hours og no status devicen. For det første fikke jeg opp 3114,092 kW Hours den første timen, det kan jo bli virkelig dyrt:) hva har dere gjort her de som bruker denne. Og, er det noen som har lagd et script eller plugin som deler den litt opp i dager, uker o.s.v? nå får jeg jo bare ut total kw... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 du må stille inn hvor mange pulser som tilsvarer tidsenhet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 hm, hvordan finner jeg ut det. ser under parameter 1 at pulse factor er 10000. Skal den settes til 1000? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Hvis du ser i sikringskapet så står normalt pulsintervall på måleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 fikk en ny idag strømmåler idag og etter det jeg kan se er den på 1000imp/kwh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 Hvordan får jeg slettet 3114,092 kW til 0KW igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Er det ikke en reset-knapp på devicen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Normalt legger man ikke inn 0 i disse målerene, men den faktiske målerstanden slik at denne viser samme verdi som måleren din til enhver tid. For å legge inn dette brukes parameterene for Z-wave i Homeseer. nummeret på parameteren finner du i manualen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) OK, ser it som det er parameter 9, får prøve det når jeg er hjemme igjen. en annen ting jeg lurer på også. Har funnet en Code på hs forumet som skal gi noen fler devicer. Hvor legger jeg inn denne koden og hvordan lager jeg de tilhørende devicene? Er en stund siden jeg gjorde dette og har glemt det litt:( ub Main(params as Object) Dim dateNow As Date = hs.DeviceLastChangeRef(devRefNow) Dim datePrev As Date = hs.DeviceLastChangeRef(devRefPrev) Dim kWhNow as Double = hs.DeviceValueEx(devRefNow) Dim kWhPrev As Double = hs.DeviceValueEx(devrefPrev) Dim wattsDayHi As Integer = hs.DeviceValueEx(devRefWattsDayHi) Dim wattsDayLo As Integer = hs.DeviceValueEx(devRefWattsDayLo) Dim watts As Integer = Math.Round(1000 * (kWhNow - kWhPrev) / dateNow.Subtract(datePrev).TotalHours, 0) hs.writelog("NorthQ","NorthQ VP - Current kWh: " & kWhNow & " Previous kWh: " & kWhPrev & " Current W: " & watts) hs.SetDeviceValueByRef(devRefWatts, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWatts, watts & " W", False) hs.SetDeviceValueByRef(devRefPrev, kWhNow, True) hs.SetDeviceString(devRefPrev, kWhPrev & " kWh", False) if wattsDayHi < watts then hs.SetDeviceValueByRef(devRefWattsDayHi, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWattsDayHi, watts & " W", False) End if if wattsDayLo > watts then hs.SetDeviceValueByRef(devRefWattsDayLo, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWattsDayLo, watts & " W", False) End if End Sub Endret 18. februar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Device'ene Endret 18. februar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Lagrer jeg scriptet i notepad+ og kaller opp scriptet med et event? og, hva med device'ene.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 1 time siden, MrTiger skrev: og, hva med device'ene.? DeviceIDene setter du inn i scriptet etter at du har hentet ut fra properties. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Kan du forklare det litt mer nøyaktig:) jeg forstod det ikke helt. Endret 18. februar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Devicene må du opprette manuelt i homeseer. Så må du legge inn referansekoden til devicene du opprettet inn i scriptet i "første avsnitt". Device nummer finner du under Advanced taben i devicene du opprettet "Reference ID" Scriptet legges inn i en text fil under scripts i homeseer katalogen, og så lager du en event som kjører regelmessig og starter scriptet. Hver 15min må vel være ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Takk, men ser ikke helt hvor jeg setter in device id (f.eks ID A1) in i the scriptet som jeg postet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Sub Main(params as Object) Dim devRefNow as Integer = 680 Dim devRefPrev as Integer = 684 Dim devRefWatts as Integer = 685 Dim devRefWattsDayHi as Integer = 686 Dim devRefWattsDayLo as Integer = 687 Dim dateNow As Date = hs.DeviceLastChangeRef(devRefNow) Dim datePrev As Date = hs.DeviceLastChangeRef(devRefPrev) Dim kWhNow as Double = hs.DeviceValueEx(devRefNow) Dim kWhPrev As Double = hs.DeviceValueEx(devrefPrev) Dim wattsDayHi As Integer = hs.DeviceValueEx(devRefWattsDayHi) Dim wattsDayLo As Integer = hs.DeviceValueEx(devRefWattsDayLo) Dim watts As Integer = Math.Round(1000 * (kWhNow - kWhPrev) / dateNow.Subtract(datePrev).TotalHours, 0) hs.writelog("NorthQ","NorthQ VP - Current kWh: " & kWhNow & " Previous kWh: " & kWhPrev & " Current W: " & watts) hs.SetDeviceValueByRef(devRefWatts, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWatts, watts & " W", False) hs.SetDeviceValueByRef(devRefPrev, kWhNow, True) hs.SetDeviceString(devRefPrev, kWhPrev & " kWh", False) if wattsDayHi < watts then hs.SetDeviceValueByRef(devRefWattsDayHi, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWattsDayHi, watts & " W", False) End if if wattsDayLo > watts then hs.SetDeviceValueByRef(devRefWattsDayLo, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWattsDayLo, watts & " W", False) End if End Sub Se øverst i scriptet her, du har ikke alt med deg i ditt eksempel tror jeg. Erstatt numrene her med dine egne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Er det en eller to devicer i den linjen der. hvis det er en, er det slik den skal se ut hvis device ID er a1 hs.writelog("A","1 - Current kWh: " & kWhNow & " Previous kWh: " & kWhPrev & " Current W: " & watts Hvis det er 2 device hs.writelog("A1","a2 - Current kWh: " & kWhNow & " Previous kWh: " & kWhPrev & " Current W: " & watts Vet heller ikke om det er hele scriptet:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Nok en gang står det du trenger å vite i HomeSeer-skolen, denne gangen i del 6. Det du skal ha tak i er "Device Ref", "Device Reference" eller "DeviceID" som alle er samme sak. Den står i URLen når du har trykket på en device. Eller på "Advanced"-tab'en. "Device codes" (A1-B2, etc) kan du bruke, men det er bedre å la være. Det er gammeldags fra den gangen X10 gjaldt. Og det er altså de fem øverste linjene i scriptet du skal endre, dvs. etter = tegnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Ikke bry deg om rødfargen i posten min. Det er det øverste "avsnittet" som gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Ah, ser at de 5 første linjene er borte i første post? Sikkert jeg som har rotet det litt til det:) når jeg ser litt lengre ned i posten er scriptet komplett. Da gir det litt mer mening:) etter de 5 første linjene er det 6 linjer til, er det for og lage en graf? Setter pris på hjelpen karer:) Endret 19. februar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 4 timer siden, MrTiger skrev: er det for og lage en graf? Nei, det er ikke for å lage graf. Det er en del av basis funksjonalitet i scriptet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 Er hjemme igjen og har prøvd litt fram og tilbake med dette scriptet. Får opp denne feilmeldigen i loggen til hs3 når jeg kjører det Running script, script run or compile error in file: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/northq.txt1006:Expected ')' in line 1 More info: Expected ')' Hva betyr dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Det står jo. Den forventet en parentes, men fant den ikke. Litt vanskelig å si altså uten å se scriptet nøyaktig slik du har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) joda, det står at den mangeler/ forventer ) i første linje, men ser ikke hel problemet. Dette er srciptet. Sub Main(params as Object) Dim devRefNow as Integer = 880 Dim devRefPrev as Integer = 877 Dim devRefWatts as Integer = 876 Dim devRefWattsDayHi as Integer = 878 Dim devRefWattsDayLo as Integer = 879 Dim dateNow As Date = hs.DeviceLastChangeRef(devRefNow) Dim datePrev As Date = hs.DeviceLastChangeRef(devRefPrev) Dim kWhNow as Double = hs.DeviceValueEx(devRefNow) Dim kWhPrev As Double = hs.DeviceValueEx(devrefPrev) Dim wattsDayHi As Integer = hs.DeviceValueEx(devRefWattsDayHi) Dim wattsDayLo As Integer = hs.DeviceValueEx(devRefWattsDayLo) Dim watts As Integer = Math.Round(1000 * (kWhNow - kWhPrev) / dateNow.Subtract(datePrev).TotalHours, 0) hs.writelog("NorthQ","NorthQ VP - Current kWh: " & kWhNow & " Previous kWh: " & kWhPrev & " Current W: " & watts) hs.SetDeviceValueByRef(devRefWatts, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWatts, watts & " W", False) hs.SetDeviceValueByRef(devRefPrev, kWhNow, True) hs.SetDeviceString(devRefPrev, kWhPrev & " kWh", False) if wattsDayHi < watts then hs.SetDeviceValueByRef(devRefWattsDayHi, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWattsDayHi, watts & " W", False) End if if wattsDayLo > watts then hs.SetDeviceValueByRef(devRefWattsDayLo, watts, True) hs.SetDeviceString(devRefWattsDayLo, watts & " W", False) End if End Sub Endret 21. februar 2017 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.