SveinHa Skrevet 22. januar 2024 Skrevet 22. januar 2024 Har en EASunPower/Voltronic SMW8k solcelleinverter der leverandøren i Kina sendte feil firmware til meg og det medførte at den sovnet. Etter over 100 eposter til leverandøren har de vist seg å være totalt kunnskapsløse så ingen hjelp å få der. Har en kontant i Italia som kan hjelpe meg men bare frakt blir maaange tusen så håper på å finne noe rimeligere. Inverteren har innebygget oppdateringsfunksjon men den feil firmwaren har ødelagt denne også så nå er inverteren inkl display helt dødt. Noen som kan hjelpe her til lands? Prosessorkortet ser slik ut: Prosessoren er en Texas TMS 320F2809 PZA Siter
SveinHa Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Ingen som har fått grublet et år og funnet en løsning? Siter
cat0 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Er ikke alt du trenger serial til USB? (lenken til prosessorkortet fungerer ikke). Siter
SveinHa Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden cat0 skrev (1 minutt siden): Er ikke alt du trenger serial til USB? Når inverteren er oppegående fungerer det fint men når der ligger helt feil program i prosessoren så er det ikke så lett. Må nok til med et eller annet verktøy som klarer å flashe en "tom" prosessor... Siter
Bjørn Mork Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Vel, jeg kan ingenting om dette men er en kløpper på synsing unasett. Er CN7 normalt i bruk til noe? Ellers ser det veldig ut som en TI JTAG-kobling ala https://www.segger.com/products/debug-probes/j-link/accessories/adapters/14-pin-ti-adapter/ Og i følge datasheet for CPUen så befinner JTAG-pinnene seg i hjørnet nærmest denne kontakten, så det er en sannsynlig plassering. Burde være mulig å få tilgang til flash via denne. For noen som vet hva de gjør ihvertfall. Ikke meg.... 1 Siter
SveinHa Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Bjørn Mork skrev (2 minutter siden): Er CN7 normalt i bruk til noe? Alle flatkabler som er i bruk er tilkoblet på bildet. Connectorene nede på kortet er tilkoblingene til hoved/effektkortet. En forhandler i Italia mener han kan fikse denne men bare frakten sammen med usikkerhet gjør det til en dårlig løsning... Siter
cat0 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Er det TMS320 du trenger å flashe eller er det displayet? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.