roadrune Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Hei. Jeg har gått til innkjøp av en Yellow og prøver å migrere over fra en RPI, det ser ut til å funke fint med d\ett unntak; ekstern pålogging virker ikke, jeg har endret HA URL til rett URL, både lokal og ekstern, samt satt IPV4 til statisk, da det ikke virket avinstallerte og reinstallerte duckdns (restart mellom) og la inn alle de gamle opplysningene i YAML, fortsatt ingen sigar... Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar (endret) Prøv å gå rett på IP addressen som den nye installasjonen har fått av router (ikke gå via ekstern duckdns eller annet). Om det ikke virker, prøv å logge på maskin vha ssh for å sjekke at maskinen har bootet og prosessene kjører Sorry, jeg leste deg vel kanskje feil og at intern pålogging virker, dvs det er kun ekstern som ikke virker. Er port-mapping i firewall/ router satt riktig? Endret 7. februar av borg1n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roadrune Skrevet 7. februar Forfatter Del Skrevet 7. februar Intern pålogging virker fint ja, og ekstern virker på den gamle RPI'en, det skulle vel utelukke brannmur og router? Uansett vil vel lokal pålogging slutte å fungere når ekstern funker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Om den er tildelt samme IP addresse som din gamle maskin så skulle den det. Jeg mener å huske at jeg har hatt litt samme type problem tidligere når jeg brukte DuckDNS (jeg bruker cloudflare nå). Det jeg ville gjort er: 1. Forsikre meg om at IP addressen tildelt ny maskin er den jeg tror 2. Sjekke at port mapping i firewall/ router er satt riktig 3. Prøve nå HA fra ekstern maskin med WAN-IPaddr:port (som mappet i FW) - om det virker så vet du at problemet er DNS (Duck-DNS) relatert - om det ikke virker så har du kanskje behov for å legge inn en ny IP address som trusted_proxies i din HA Lokal pålogging kan settes slik at den fortsetter å virke når du bruker ekstern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roadrune Skrevet 7. februar Forfatter Del Skrevet 7. februar Løst! Det var faktisk så dumt at intern ip var feil, trodde duckdns kun pekte mot ekstern ip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.