xibriz Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 Nå må noen ta ansvar å skrive en sikkelig Verisure binding til openHAB 2 basert på dette fine arbeidet https://github.com/persandstrom/python-verisure Burde være tut å kjøre, gi meg beskjed når det er klart 1 Siter
Lazarus Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 Hum.. har tenkt å lage noen bidninger etterhvert... meeen, blir nok ikke for verisure ettersom jeg ikke er kunde der... Siter
xibriz Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Skrevet 17. februar 2017 Jeg anbefaler deg å bli kunde Er det noen gode guider på hvordan man skirver bindinger? Siter
Lazarus Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 Noe i denne duren? http://docs.openhab.org/developers/development/bindings.html https://www.youtube.com/channel/UC7OK88DW0La_BJlcXZg8ydQ/videos 1 Siter
xibriz Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Skrevet 17. februar 2017 Takker Jeg venter en ukes tid, så hvis ingen har hostet opp noe til da så er det vel bare å sette i gang. Siter
Lazarus Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 1 time siden, xibriz skrev: Takker Jeg venter en ukes tid, så hvis ingen har hostet opp noe til da så er det vel bare å sette i gang. Jeg planlegger å engasjere meg i RFLink bindingen som er under utvikling. så kanskje vi kan hjelpe hverandre en dag. Eller dersom jeg mot formodning skulle bestemme meg for å prøve Verisure så håper jeg du deler bindingen med meg (og andre)?. Siter
xibriz Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Skrevet 17. februar 2017 18 minutter siden, Lazarus skrev: Jeg planlegger å engasjere meg i RFLink bindingen som er under utvikling. så kanskje vi kan hjelpe hverandre en dag. Eller dersom jeg mot formodning skulle bestemme meg for å prøve Verisure så håper jeg du deler bindingen med meg (og andre). Klart det. Det er allerede 20 stykker som har tatt i bruk Telldus Live! appen min til Z-Way Hadde tenkt å skrive en Verisure også til Z-Way, men nå er jeg på tur over i openHAB. 1 Siter
Lazarus Skrevet 17. februar 2017 Skrevet 17. februar 2017 3 minutter siden, xibriz skrev: men nå er jeg på tur over i openHAB. Og velkommen skal du være! ? Siter
torbein Skrevet 17. september 2017 Skrevet 17. september 2017 Har røykvarlsere og temperatur/fuktmålere fra verisure i huset og har fått disse opp via Home Assistant, men det kunne vært morsomt å prøve dem via Openhab. Har ikke peiling på avansert koding, så hvis noen har fått til en binding mot verisure er jeg mer enn villig til å teste dem ut ? Siter
xibriz Skrevet 5. november 2017 Forfatter Skrevet 5. november 2017 På 9/17/2017 den 12.03, torbein skrev: Har røykvarlsere og temperatur/fuktmålere fra verisure i huset og har fått disse opp via Home Assistant, men det kunne vært morsomt å prøve dem via Openhab. Har ikke peiling på avansert koding, så hvis noen har fått til en binding mot verisure er jeg mer enn villig til å teste dem ut Det beste jeg har sett er dette: https://github.com/persandstrom/python-verisure Jeg tenkte å ta utgangspunkt i det å skrive en MQTT-binding. Da kan man ta dataen over i hvilket system som helst Håper jeg ikke drøyer for lenge så noen gjør det før meg ? Siter
torbein Skrevet 8. januar 2018 Skrevet 8. januar 2018 På 5.11.2017 den 21.18, xibriz skrev: Det beste jeg har sett er dette: https://github.com/persandstrom/python-verisure Jeg tenkte å ta utgangspunkt i det å skrive en MQTT-binding. Da kan man ta dataen over i hvilket system som helst Håper jeg ikke drøyer for lenge så noen gjør det før meg Hadde vært kjekt hvis du fikk det til :-) Siter
xibriz Skrevet 8. januar 2018 Forfatter Skrevet 8. januar 2018 Tja.. Det er kanskje på tide. Er mye mer dreven på python og MQTT nå enn jeg var for ett år siden. Siter
xibriz Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Skrevet 30. januar 2018 På 8.1.2018 den 20.51, torbein skrev: Hadde vært kjekt hvis du fikk det til :-) Jeg har glemt å si ifra at dette ble klart for noen uker siden https://github.com/xibriz/verisure-mqtt 1 Siter
claus Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Jeg har veldig lyst til å benytte denne for å hente ut (primært) temperaturmålinger fra røykdetektorene, men er litt skeptisk til å "kludre" med alarmsystemet. Mulig dumt spørsmål, men hvordan er sikkerheten ivaretatt med en slik integrasjon? Siter
xibriz Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Skrevet 13. februar 2018 Du må lagre brukernavn/passord og kanskje PIN- kode i en fil som skripet får tak i. Hvis du oppretter egen bruker og PIN og passer godt på filen så burde det gå bra. 1 Siter
oklona Skrevet 2. mars 2018 Skrevet 2. mars 2018 Hei! Jeg har testet scriptet nå, og får det ikke til å fungere. Jeg har scriptet en del i forskjellige språk gjennom tidene, men sliter med å finne akkurat hva som skjer. Ved hjelp av noe debug "print" - statements, finner jeg at "overview" fylles korrekt, og at vs_publish sine publiseringer (arm_state, door_lock, door_window etc) kalles opp korrekt. -Men ved subscription til /verisure/# på mosquitto gir meg ingen info. (Default-verdiene på publiseringstopics er beholdt i prod.cfg.) Du har ikke en nyere versjon, eller en versjon med mer debugging tilgjengelig? Jeg har satt opp med en read-only bruker, ettersom jeg ikke ønsker å kunne skru alarm av og på fra MQTT. -Dermed har brukeren heller ingen PIN, så jeg har bare fylt inn "1234" for PIN. Mvh Oklona Siter
xibriz Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, oklona skrev: Hei! Jeg har testet scriptet nå, og får det ikke til å fungere. Jeg har scriptet en del i forskjellige språk gjennom tidene, men sliter med å finne akkurat hva som skjer. Ved hjelp av noe debug "print" - statements, finner jeg at "overview" fylles korrekt, og at vs_publish sine publiseringer (arm_state, door_lock, door_window etc) kalles opp korrekt. -Men ved subscription til /verisure/# på mosquitto gir meg ingen info. (Default-verdiene på publiseringstopics er beholdt i prod.cfg.) Du har ikke en nyere versjon, eller en versjon med mer debugging tilgjengelig? Jeg har satt opp med en read-only bruker, ettersom jeg ikke ønsker å kunne skru alarm av og på fra MQTT. -Dermed har brukeren heller ingen PIN, så jeg har bare fylt inn "1234" for PIN. Mvh Oklona Topic skal være verisure/# Ikke / først. Siter
oklona Skrevet 2. mars 2018 Skrevet 2. mars 2018 Fryktelig godt poeng, faktisk... Da fungerte det. Jeg hadde inntrykk av at det alltid skulle være en slash foran topic? Siter
xibriz Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Skrevet 2. mars 2018 Akkurat nå, oklona skrev: Fryktelig godt poeng, faktisk... Da fungerte det. Jeg hadde inntrykk av at det alltid skulle være en slash foran topic? Det er bare ESP Easy jeg har sett bruke det.. all "best practice" sier at man ikke skal gjøre det. Sitat Best practices Don’t use a leading forward slash It is allowed to use a leading forward slash in MQTT, for example /myhome/groundfloor/livingroom. But that introduces a unnecessary topic level with a zero character at the front. That should be avoided, because it doesn’t provide any benefit and often leads to confusion. ref: https://www.hivemq.com/blog/mqtt-essentials-part-5-mqtt-topics-best-practices 1 Siter
oklona Skrevet 2. mars 2018 Skrevet 2. mars 2018 Perfekt, takk! Da har jeg lært noe nytt i dag også! MQTT er rimelig nytt for meg, og i eksemplet jeg så i OpenHAB - forumet var det alltid leading slash :-) Takk for hjelpen! Siden dette ikke oppdateres så ofte, burde man lagt til en "sist oppdatert" - verdi også sammen med publiseringene? Siter
Cirion Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 OpenHA er helt nytt for meg, MQTT har jeg ikke hørt om før nå... Så da er spørsmålet, hva må jeg installere i OpenHAB? MQTT Binding? Trenger jeg noe mer? Jeg bruker et TinkerBoard med Debian og OpenHabian. Trenger jeg en MQTT Broker, eller blir OpenHAB en MQTT Broker med MQTT Binding? Masse nube spørsmål her Siter
Cirion Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Mosquitto MQTT broker installert via opehabian-config MQTT.fx installert på Windows PC. Kan koble til Mosquitto får grønn ball. Subcribe til # Publisher noen mellinger, og det funker. verisure-mqtt lastet ned og flyttet til /etc/openhab2/ /etc/openhab2/config/prod.cfg redigert ip og brukernavn/passord redigert verisure-mqtt.service med rett lokasjon og kopier til /etc/systemd/system/ (debian) Så aktivert og startet tjenesten. Subscribe til verisure/# Aktiverer alarm, låser opp dørlås, skjer ingen ting. Siter
Cirion Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 $ python /etc/openhab2/verisure-mqtt/publish_devices.py Traceback (most recent call last): File "/etc/openhab2/verisure-mqtt/publish_devices.py", line 14, in <module> from src import vs_publish File "/etc/openhab2/verisure-mqtt/src/vs_publish.py", line 5, in <module> import paho.mqtt.publish as publish ImportError: No module named paho.mqtt.publish Siter
xibriz Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Skrevet 2. februar 2019 10 timer siden, Cirion skrev: $ python /etc/openhab2/verisure-mqtt/publish_devices.py Traceback (most recent call last): File "/etc/openhab2/verisure-mqtt/publish_devices.py", line 14, in <module> from src import vs_publish File "/etc/openhab2/verisure-mqtt/src/vs_publish.py", line 5, in <module> import paho.mqtt.publish as publish ImportError: No module named paho.mqtt.publish Du må installere pip og kjøre `pip install -r requirements.txt` requirements.txt ligger i prosjektet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.