Johannes F Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Hei! Har et veldig rart problem med mine Sunricher Smart Zigbee-dimmere. Jeg har disse dimmere rundt omkring i huset og er stort sett veldig fornøyd. Har kun et veldig finurlig problem med 2 av dem, den som går til stuen og kontoret. Den på kontoret slår seg av når jeg gjør en endring på dimmeren som går til stuen, uansett om endringen er å slå lyset på, av eller dimme det. Så slår lyset på kontoret seg av. Info: - Problemet har ikke alltid vært der, så det er noe som har oppstått. - Kjører Home Assistant. - Det var ikke noe som oppsto mens jeg holdt på med noe i HA. Det fungerte lenge etter jeg sluttet å tukle inni HA. - Ingen automasjoner som styrer noen av dimerne, kun kjørt som vanlige dimmere per dags dato. Har heller aldri blitt kjørt av noen automasjon. - Har prøvd å ta en factory reset (FR) på begge dimmerene, og lagt dem inn i HA igjen. - Har prøvd å slette fra HA, da fungerer de som normale dimmere. Så lenge en av dem ikke er koblet til HA. Men med en gang begge er koblet på HA så er problemet det. Så akkurat nå skjønner jeg ingen ting. Kan det være noe signal mitch match? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Jeg tipper det er direkte binding mellom de, men det høres allikevel litt rart ut at den ene går av når du slår på den andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johannes F Skrevet 16. februar Forfatter Del Skrevet 16. februar Er det en måte å fikse det på? Forresten så går aldri lysene på kontoret på når jeg gjør noe med dimmeren til stuen, kun av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.